Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til morgenen idag var det minus 2 ute og jeg fikk opp én av fire dører på bilen, med makt vel og merke. Kan ikke holde på sånn i vinter, regner med og håper det er en enkel løsning på problemet? :)

Noen forslag til hva det kan være?

Skrevet

Smør pakningene dine med 100% vaselin. Sånn gul boks som selges i dagligvarebutikker.

Så slipper du å få fryst dør :)

Skrevet

Biltema har vel en stift med noe silikonbasert som koster rundt 30 spenn, den er faktisk laget for å smøre dørpakningene.

Skrevet

Hva slags bil er det snakk om? Om det er E39, så er dette dessverre en svakhet ved disse modellene.

Utdyp litt bedre. Hvordan er detter problem? Kan ikke huske å ha slitt mye med det i fjor, men senest i dag fikk jeg nesten ikke opp dørene.

Skrevet

Jeg vet ikke eksakt hvor problemet ligger, men jeg har inntrykk av at låsekassen ikke er av den beste sorten på disse bilene. Dørene er ofte harde å få opp, men samtidig umulig å lukke igjen når bilen er kald. Dette gjelder spesielt om bilen har vært fuktig og det holder med at snøen som ligger oppå smelter.

Skrevet

Jeg støtter anbefalingen om stift - ha dette på listene i døra. Det skulle løse problemet. Evt. bruk en mikrofiberklut og sørg for at det ikke er antydning til fukt mellom dør og lister.

Skrevet

Man skal ikke bruke silikonstift på BMW er ikke sikker på om det gjelder alle modeller.

Man får egen stift hos BMW eller man kan bruke matolje.

Ta et søk her på forumet

Skrevet

Hadde ein lik opplevelse som Crabfish over meg, kjørte litt med beltet i dørhåndtaket før det blei varmt nok til å lukke :stupid: 
Vaselin e tingen!

Skrevet

Du kan bruke vaseling eller gummi pflege fra BMW.

Ellers er det som Saltkjelen sier, låsekassene er et problem. Dog er det verdt å si at det ikke er låsekassen i seg selv, men fettet inni låsekassen som blir dårlig og havner på feil plass.

Jeg hadde stort hell med min låsekasse å dyppe den i motorolje og henge den til tørk for avrenning.

Det fungerte knirkefritt i 4 år til jeg solgte bilen.

Skrevet

Ville brukt heller vaselin enn stift fordi vaselinen varer lenge, mens stift tørker inn og ødelegger listene som nevnt. Vaselin er rent og har ingen tilsetningsstoffer osv.

Silikonstift har jeg forlengs gitt opp.

Står om dette tusenvis av plasser både her inne og google.

Jeg smører vaselin på alle mine lister par ganger i året fordi jeg har den kjente feilen med bla E60 at det gnisser og lager lyder i dørene og med vaselin så slipper jeg knirking osv. som flere plages av. Heller aldri fått fast frossen dør selv og jeg har vasket bilen i minus. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...