Gå til innhold

Kjøp av bil

AndreasBr
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke fra CD nei, men du kan høre på musikk via iPhone/iPod eller USB-minnepenn via aux- og/eller USB-kontakt.

Den har bluetooth for handsfree, ikke musikk.

Seriøst?

Til og med varebilen på jobb har blåtann for musikk, haha... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Til og med varebilen på jobb har blåtann for musikk, haha... 

Seriøst? Ja. 

Du kan godt si det sånn, men faktum er nok at hvis varebilen din har bluetooth streaming så er nok ikke det en 07 modell? Du må huske at i 2007 var det ikke vanlig å gå rundt med spotify i lomma, bare det å ha en mobil med bluetooth var ganske heftig shit i 2007. Smarttelefonen som vi kjenner den i dag var ikke engang på markedet.

Apple lanserte sin første iPhone i 07 ( eller 08? ), den hadde ikke kamera engang - og ble ikke solgt i Norge. 

EDIT; Og de mobiltelefonene som kom i 07, de hadde nok heller ikke AD2P ( BT profilen du trenger for å streame musikk ). Så ja, dette er helt seriøst. 

EDIT2; For meg virker det ikke som om du har en fjern anelse om hva du egentlig vil ha, når du vingler mellom SX200, E90, E60 og E36 virker det for meg som om du ikke kommer til å bli fornøyd uansett. Du bør prøvekjøre noen aktuelle biler for å få en følelse, og viktigst av alt bestemme deg for hvor mye du vil legge i av penger. For bil er ett tapsprosjekt og lån er dyrt. Hvis motor og RWD er høyest på lista - kjøp deg en E36 325. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Ja. 

Du kan godt si det sånn, men faktum er nok at hvis varebilen din har bluetooth streaming så er nok ikke det en 07 modell? Du må huske at i 2007 var det ikke vanlig å gå rundt med spotify i lomma, bare det å ha en mobil med bluetooth var ganske heftig shit i 2007. Smarttelefonen som vi kjenner den i dag var ikke engang på markedet.

Apple lanserte sin første iPhone i 07 ( eller 08? ), den hadde ikke kamera engang - og ble ikke solgt i Norge. 

EDIT; Og de mobiltelefonene som kom i 07, de hadde nok heller ikke AD2P ( BT profilen du trenger for å streame musikk ). Så ja, dette er helt seriøst. 

EDIT2; For meg virker det ikke som om du har en fjern anelse om hva du egentlig vil ha, når du vingler mellom SX200, E90, E60 og E36 virker det for meg som om du ikke kommer til å bli fornøyd uansett. Du bør prøvekjøre noen aktuelle biler for å få en følelse, og viktigst av alt bestemme deg for hvor mye du vil legge i av penger. For bil er ett tapsprosjekt og lån er dyrt. Hvis motor og RWD er høyest på lista - kjøp deg en E36 325. 

Sant nok, sant nok.. 

Helt riktig, den er langt fra 07/08 mod :P (14 mod)

Crapple... huff :P

Vel, jeg vil jo ha en bil som går som et helvete, uten å koste 1,5-2 årslønner. 200SX var egentlig bare fordi en bekjent mente jeg måtte få meg en sånn en :P

Spiller det noen rolle om det er E60/90/36 da, så lenge det ikke er disse spadeslåtte typene som E34 og E30 :P (For min del)

Vel, sånn er det når man liker mange forskjellige typer biler.. Kunne gjerne tenkt meg en pickup også jeg, men det er ikke det jeg har lyst på akkurat nå :P

Bli fornøyd.. Blir man noengang fornøyd med mindre man har råd til å kjøpe den feteste bilen man ser da? Kunne mer enn gjerne tenkt meg en Ford Mustand jeg, men har nå ikke penger til det.

Jeg kjører jo som du kanskje ser en E240T idag, som jeg velger påstå er en bil med utrolig komfort. Man kjører ikke avgårde i den, man svever.

Det er en helt grei bil, men jeg savner BMW'ene jeg hadde.. 

E36 325 hadde vel vært greit det, bortsett fra at alt av det antagelig er ihjelkjørt av gutter med underutviklede frontallapper. Jeg må ha komfort i tillegg til at det sparker bra. Jeg tenker slik at om jeg skal kjøpe bil, må den ha fler funksjoner enn bilen jeg har idag.

Den skal altså ha:

- Navigasjon

- Kjørecomputer

- Antiskrens (Som kan slås av)

- Antispinn (Som kan slås av)

- Minst like mange hester. (Mer .. )

- Omtrent like stor motor.

Og en hel haug ting jeg kunne satt som krav som gjorde at den kostet mer enn jeg har råd til.

Jeg skal ikke ha noen svær tung daffen bil, jeg vil ha en bil der det gjerne skjer noe før man engang trykker på pedalen.

EDIT: og den må være morsom å kjøre på vinteren, if you know what I mean... vrooom vrooom :D

Endret av AndreasDG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du selv er en gutt med underutviklede frontallapper som trenger å få kjørt i fra deg på bane om sommern:p Kjøp deg en svensk m3 som du kan leke med, og behold mærsja di. Slik at vi andre kan være trygge i trafikken :D

:* <3

Jeg er trygg i trafikken jeg.... Hvertfall når jeg kjører bil  :stupid: MC derimot, det er en annen sak... (GSX-R 1000)  :headbang:

Høres ut som du egentlig burde hatt mer penger. Ellers blir det bil med mye kilometer.

Du kan jo finne E39 med 30, 35 eller 40i

Har aldri nok penger ass :P Uansett hva man jobber med xD

Men sånn generelt.. 

Er en 2008 523i (mye) sprekere enn en .... 95 318 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:* <3

Jeg er trygg i trafikken jeg.... Hvertfall når jeg kjører bil  :stupid: MC derimot, det er en annen sak... (GSX-R 1000)  :headbang:

Har aldri nok penger ass :P Uansett hva man jobber med xD

Men sånn generelt.. 

Er en 2008 523i (mye) sprekere enn en .... 95 318 ?

Du kommer med helt ekstreme sammenligninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e39 og e36 er to helt forskjellige typer.  Kjøp deg 540 eller noe da vel, den går bra.

Ja de peeenga, ja de peeenga :) Penger kommer ikke herfra ->   :rompe:

Du kommer med helt ekstreme sammenligninger..

? Jeg prøver sammenligne med noe jeg har kjennskap til.. Jeg beklager så jævlig mye at jeg ikke har penger til 4 biler og 2 motorsykler...

Endret av AndreasDG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nesten som å spøre om en Lambo Diablo er mye sprekere enn en G-wagen 2,0 :P

Beklager da! Jeg hadde en 318 en gang i tiden, og syntes den gikk greit.

Jeg hadde en 316 også, og den gikk DASS... Jeg lå på E18 med gassen i bånn, en bekjent kom opp bak meg i en 325, bare la seg ut i venstre felt og svisj forbi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 318 er en bil med meget liten motor.

En mye nyere 523 har en del mer motor. Og blir litt merkelig å sammenligne.

Enkleste måten å finne ut hvordan en bil går er å prøve.

Erfaringer av andre hjelper deg ikke noe.

Jeg kan synes en 540 går drit bra, mens du syns den går drit dårlig.

Spørs hva man forventer og en er vandt med fra før.

EDIT:

Om du syns en 318 gikk greit vil en 325/328 være en sykt sprek bil.

Endret av Sjøbuse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva man forventer og en er vandt med fra før.

EDIT:

Om du syns en 318 gikk greit vil en 325/328 være en sykt sprek bil.

Sant så sant.. Jeg så jo denne, http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=53630323

Men så er det vanskelig å få et gunstig lån til en "så gammel" bil, selv om denne har nesten alt jeg kunne ønske meg på en e36. (Mangler digital klima)

Mange vil nok si at "Men du kan jo bare kjøre bilen du har" .. Vel, da har man aldri en grunn til å kjøpe en bil man har lyst på da..Man kan jo bare kjøre den man har :P (Ikke kan jeg selge den heller.. er faktisk fatterns bil sånn egentlig :P)

Vel, greit og greit.. Det gikk som en 318 antar jeg, var jo ingen racerbil, men var ingen toyota heller liksom..

Endret av AndreasDG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest igjennom her så sitter jeg egentlig igjen som ett stort spørsmålstegn? Du snakker om E39 520I, overskriften sier E36 men så er du på E60 til mange ganger prisen på de første bilene. Hva er det egentelig vil ha, du sier selv du vil ha en rask bil, som kan herjes med og som ikke må ha mindre motorvolum enn E240en du har nå (!). Den siste der er litt artig, rent hypotetisk så foretrekker f eks ikke du da en F30 328I med 245 hester eller for å dra det langt en A45 AMG med 360 hester fordi det er å gå ned i motorvolum og antall sylindre....?

Men iallfall så ser du på helt feil biler med de valgene der, skal du ha en sprek bil som kan herjes med så er IKKE en stor og tung 5-serie med moderat motorisering bilen for deg. Skal du ha herjebil, noe jeg mistenker siden det er så viktig å ha hjelpemiddler som kan skrus helt av så vær så snill å kjøp noe annet en BMW. Er jo akkurat sånne som deg som gjør at BMWene våre blir dyre å forsikre og får dårlig rykte i trafikken, gjør oss den lille tjenesten. Herj heller i filler E klassen du har nå, rusta tar den vel snart likevel i god 210 tradisjon :P Skal du derimot ha en "voksen" bil som kan være inspirerende å kjøre samt driftsikker så er den tidligere nevnte E60 523I en veldig god bil, dette er ikke noen herjebil men derimot en flott cruiser og hverdagsbil :) Du har mer enn nok krefter til å henge med i trafikken og til å kjøre ifra deg lappen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...