Gå til innhold

Brannbil ødela felgen min


330iii
 Share

Anbefalte innlegg

De som ligger i ambulansen, er i en bilulykke, skal føde, eller venter på den for at et familiemedlem har fått hjertestans, de som sitter fastklemt i en bil som brenner, eller er innestengt i et hus som brenner............De har nok full forståelse for at dere ikke vil ødelegge noe på bilene deres, og at de selvfølgelig må vente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde som du skulle og var uheldig.

 

Jeg tror du har god sjans på refusjon.  Du må nok få felgen fikset først - og deretter sende de en søknad om refusjon sammen med kvittering.

 

Ingen grunn til at du ikke skal bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er noen klare refusjonsordninger ved eventuell skade på kjøretøyet ditt i forbindelse med skade som er indirekte forulempet av at utrykningskjøretøy skal umiddelbart frem, så tviler jeg på at folk vil ødelegge bilene sine. Jeg ødelegger i hvert fall ikke min bil for at utrykningskjøretøy skal komme frem når det finnes øvrige effektive løsninger.

Stort sett er det vel snakk om et tidstap på maks 5-10 sekunder for utrykningskjøretøyet dersom du ikke kan kjøre opp på en høy fortauskant, og heller må finne et annet egnet sted å stoppe. Har gjort det selv før, ved å kjøre forbi en 3-4 biler som allerede har stoppet, for så å kunne slippe utrykningskjøretøyet trygt og enkelt forbi.

Forøvrig imponerende hvor mye svada du atter en gang klarer å hoste opp på så få innlegg Wicky. Totalt blottet for objektivitet og nyanserte fremstillinger.

"Skjønner ikke at man har samvittighet til å be om erstatning fordi en ambulanse må frem".

Hva i all verden har det med saken å gjøre - skal det gnage på samvittigheten at en ber om penger fra staten i tilfelle man har et berettiget krav på erstatning? Det har jo ingen relevans. Det er som å hevde at folk burde ha dårlig samvittighet for å gjøre fradrag på skatten.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk, ved en livsfarlig sitausjon er 5-10sek GANSKE viktig. Tenk om alle tenker som deg? at ambulansen til slutt blir 10min forsinka fordi ALLE skal passe på den ene kanten eller den ene svingen? Er det da ålreit at en person dør av hjertestans fordi bimemrsfolka ikke vil skade felgen??? 

 

Nå får dere virkelig rulle inn. Jeg har opplevd på nært hold viktigheten av at ambulansen kommer frem.... Ting hadde vært annerledes for meg om den ambulansen var 10min forsinka fordi en ape i en senka bimmer måtte passe på felgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk, ved en livsfarlig sitausjon er 5-10sek GANSKE viktig. Tenk om alle tenker som deg? at ambulansen til slutt blir 10min forsinka fordi ALLE skal passe på den ene kanten eller den ene svingen? Er det da ålreit at en person dør av hjertestans fordi bimemrsfolka ikke vil skade felgen??? 

 

Nå får dere virkelig rulle inn. Jeg har opplevd på nært hold viktigheten av at ambulansen kommer frem.... Ting hadde vært annerledes for meg om den ambulansen var 10min forsinka fordi en ape i en senka bimmer måtte passe på felgen....

vi er alle egoister, du også, jeg også forsåvidt,

 

hvorfor  donerer ikke du eller jeg bort alt du ekstra i mnd til redd barna,kreftforeningen,norsk luftambulanse osv, eller har en hau fadderbarn i afrika ? sannheten er det at folk flest i landet her har sikkert 4000-5000 tusen tilovers vær måned, hvorfor donerer vi ikke alt (evnt nesten alt) til veldedige formål ?

 

jo fordi sånne som deg og meg er egoister og vil ha det selv , så skjønner faktisk tankegangen til "fredrik 90" veldig godt. hvorfor skal han lide (bilen hans) på grunn av andres elendighet ?

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ødelegger ikke bilen min for å slippe frem utrykkningskjøretøyer, det kan jeg bare si med en gang! Men jeg prøver mitt ytterste for å slippe dem frem på en så rask og effektiv måte som mulig :)

Jeg er vanligvis veldig enig i det du skriver, men jeg hadde i hvertfall hatt problemer med å forsvare at jeg så etter en trygg utvei for bilen min, mens det kanskje står om liv for den som er i, eller venter på utrykkningskjøretøyet. Og jeg vet hvor små marginer det er.

Så i dette tilfellet er jeg ikke enig med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å komme med ett slikt innlegg? Bedre å bare lukke tråden...? Trådstarter har fått nok tips begge veier og denne tråden har derfor ingen essensiell verdi lenger...

 

Jeg synes spørsmålet er legitimt og det å komme med saklige svar fremfor slik trolling du til tider gjør synes jeg ikke så mye om.

Ser ikke behovet for å stenge en tråd bare fordi det har kommet et svar. Da må vi i såfall stenge mange tråder.

 

Hva om trådstarter faktisk får dette dekket om 1-2 mnd. Da er det jo fint om han kan skrive det i denne tråden fremfor å starte en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor ikke jeg et sted med masse fortauskanter, men det jeg føler ofte er problemet er alle bilistene som mister hodet og ikke utrykningskjøretøyet i seg selv. Folk stanser midt i veien, står på kryss og tvers og alt mulig annet rart bare de hører rykter om at det kommer en ambulanse.

Har også sett tilfeller der folk har stanset midt i veien for det er en ambulanse på andre siden av en midtdeler...

Personlig gir jeg heller litt på slik at jeg får stanset på en avkjørsel eller bussholdeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...