Snowgoon Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 Har i det siste opplevd at katter trives godt på panseret mitt. Dette har medført litt småriper, og møkkete pote avtrykk som er irriterende i lengden. Er det noen som vet om det finnes noen midler, man kan benytte seg av som holder dyr unna. Helst noe som ikke er skadelig for kattekreket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 Bare din bil de sitter på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 Jeg retta bare hageslangen med fult trykk mot dyret, siden har ikke den katten vært i nærheten av bilen en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 25, 2015 Forfatter Share Skrevet April 25, 2015 De sitter nok på andre biler også, men er relativt sjeldent jeg går å titter på bilene til naboene. Vannslange blir litt vanskelig da jeg bor i leilighet og ikke har tilgang til vann på parkeringsplassen. Kan ikke sitte å vente halva natta med en bøtte vann heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 En får jo slike små bokser som dufter en lukt som kun katten kjenner og ikke liker slik at den holder seg unna. Som kan gjemmes under panseret for eks. Men dette er jo en ting du kan høre med folk i en dyrebutikk eller ett dyreforum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 25, 2015 Forfatter Share Skrevet April 25, 2015 Skal ta en tur innom dyrebutikken på mandag å høre. en liten boks under panseret hadde vært genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 http://jyllands-posten.dk/livsstil/bolig/have/ECE7630267/Hvordan-holder-du-katte-v%C3%A6k-fra-haven/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjølen Skrevet April 26, 2015 Share Skrevet April 26, 2015 Jeg startet en tråd om dette temaet for et par år siden som tok helt av å ble stoppa....Min løsning var å skaffe en liten lampe m.led og bevegelses sensor å plaserer den på panseret.Katta hatern! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 26, 2015 Share Skrevet April 26, 2015 Om folk greier å diskutere dette på et fornuftig nivå og ikke ty til løsninger som dyremishandling og så videre, så ser jeg ingen grunn til å ikke ha en slik tråd. Noe annet må ha vært tilfellet i den aktuelle tråden dersom den ble stengt. Espen Aass, SweetBMW og Sturmtiger reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 26, 2015 Forfatter Share Skrevet April 26, 2015 Mange bra tips i den artikkelen som Fredrik la ut. Løsningene i den er mer aktuelle når man har hus og hage. Skal prøve å få tak i noe på dyrebutikken som holder de unna, eventuelt så blir det investering i det råeste vanngeværet jeg finner. Så skal jeg innta sniperstilling på balkongen, grave frem alt av kunnskap fra barndomstiden med Playstation og Call Of Duty. Åpne en øl å vente på at katta inntar posisjon på panseret, å gi den en iskald våt opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 26, 2015 Share Skrevet April 26, 2015 Det tydeligvis ikke mange som skjønner hvordan et dyr reagerer når det blir skremt. At man oppnår ønsket effekt er i og for seg greit nok, men det følger med lakkskade som konsekvens i tillegg. Om en katt går over lakken stille og fredfult gjør den ingen (knapt noen) skade, men ved redsel kommer samtlige klør til anvendelse. Lykke til med geværspyling og andre skremselstaktikker når dyret allerede ligger der, men vær så snill å post bilder av hvordan bilen ser ut etterpå. Reef89, UFC og StigJ reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet April 26, 2015 Share Skrevet April 26, 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 26, 2015 Forfatter Share Skrevet April 26, 2015 Innlegget var vell mere ment for gøy, og litt humor Saltkjelen. Som nevnt tidligere skal jeg på dyrebutikken å få tak i en sånn boks med noe greier som holder kattene unna. Skal innrømme at jeg ikke har allverdens peiling på katter, men jeg har allerede fått riper på panseret uten å skremme katten. Er det som er grunnen til at jeg vil ha katten vekk fra bilen. Så vil tror at det varierer veldig fra katt til katt om den drar ut klørene på en bil eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 27, 2015 Share Skrevet April 27, 2015 Jeg er og har alltid vært en katteelsker. Ha en katt selv nå, hadde to. Har veldig åpen carport sammen med naboene og det er flere nabokatter rundt om. Jeg ser antydning til spor av og til på bilene mine, men siden jeg tar poleringsmaskin lett tilgjengelig så plager det meg ikke noe nevneverdig. Synes det er verre når jeg ser min katt ligge på bilen til naboen selv om de ikke bryr seg en døyt om bilen sin. Så jeg har gått til anskaffelse av en slik en som jeg skal montere opp i carporten. http://www.ebay.co.uk/itm/Cordless-Ultrasonic-Pest-Repeller-Covers-5000-Square-Feet-Repel-most-Animals-Dog-/200946262468?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ec954a1c4 Har hatt den liggende en liten stund nå. Har bare ikke fått fingeren ut og montert den Men har nå i alle fall testet den på min egen katt. Den likte det ikke så godt nei Men ser ikke ut til at den har tatt skade av det -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet April 28, 2015 Share Skrevet April 28, 2015 Katte skremmer kjøpt på Jula fungerte ei tid for meg. Dessverre ødelagt nå, men kommer til å handle meg en ny om problemet oppstår på nytt. http://bmwccn.no/forum/viewtopic.php?f=145&t=6652&p=69053&hilit=katteskremmer%27#p69053 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå