Gå til innhold

E38 740d Individual - Estorilblå - Diffhavari side 5


 Share

Anbefalte innlegg

hva er gale med nordiske? eller hvorfor er europeiske bedre? :P

 

nei kan ikke sammenligne x5 og e38 på 18"

Nordiske vinterdekk er mye mykere, sammenlignet med Europeiske. Derfor blir bilen mer stabil med Europeiske dekk, i forhold til Nordiske.

De Nordiske denerer også vann dårligere, og har lettere for å vannplane, blant annet.

 

Europeiske dekk er bedre på både tørr og våt vei, og omtrent like bra på snø. I løssnø og på is er de Nordiske dekkene bedre.

 

Men det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt, hva de vil kjøre med. :) Minst 90% av Rogalandsvinteren er jo regn uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her har det skjedd en ting og to, i det siste :P

 

I sommer byttet jeg kupefiltrene som sitter under panseret. Nå rett før jul byttet jeg de som sitter inni bilen. Det var på tide :P

Snapchat-4537657170818652170_zpsf8chvaf0

 

En kveld i romjulen var jeg og en kamerat ute og kjørte, når det plutselig kom et jævlig smell. Det minnet mistenkelig om en fjær som knakk, men så ingen høydeforskjell på bilen. Sjekket det ut når vi kom hjem, og jo da. Høyre foran hadde knukket omtrent en runde.

 

Da var det bare å sette i gang. Skulle egentlig bytte webastoen dagen etterpå, så det passet egentlig litt "bra".

Snapchat-3877530546334256136_zpszhnr1yoy

 

Satt på noe Apex senkefjærer til 728i-740i. Egentlig ikke beregnet for vekten av 740d, men fjærene er ihvertfall hele :P

Demperen høyre foran merket jeg også at var litt slapp, i tillegg til at det var seemingly umulig å få av bakdemperene uten å slå istykker noe.

Så det blir sannsynligvis coilovers nå :) Tenker på Spax RSX. 35-80mm, hardhetsjusterbare i 28 trinn og med TÜV.

 

Bilen ble ikke noe lavere med Apexfjærene, så de originale som sto på var sannsynligvis ganske signe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt nydelig e38 du har.     legg gjerne ut litt mere info ang bixenon modden din :) 

 

hadde forresten fk coilovers på min og de anbefaler jeg virkelig ikke.   men satt på med en som hadde supersport black evolution og de var ganske behagelige!  

 

 

ellers ville jeg byttet tilbake til blå takluke.  går mer i ett på en blå bil det synes jeg.   glassluke liker jeg kun på sorte biler men det er nå meg da : ) 

 

har du trekt om til sort taktrekk selv forresten?     så de solgte stoff på ebay, så hadde vært morro og prøvd på 730n min :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt nydelig e38 du har.     legg gjerne ut litt mere info ang bixenon modden din :)

 

hadde forresten fk coilovers på min og de anbefaler jeg virkelig ikke.   men satt på med en som hadde supersport black evolution og de var ganske behagelige!  

 

 

ellers ville jeg byttet tilbake til blå takluke.  går mer i ett på en blå bil det synes jeg.   glassluke liker jeg kun på sorte biler men det er nå meg da : ) 

 

har du trekt om til sort taktrekk selv forresten?     så de solgte stoff på ebay, så hadde vært morro og prøvd på 730n min :D

Thanks.

 

Her er en DIY: http://tinyurl.com/jesjecr

Jeg kjøpte Morimoto EvoX-R prosjektorene. De trenger litt mer tilpasning enn originale E55, men det var ikke så forferdelig. :)

 

Takk for tips ang. coilovers. Tenker å prøve med Spax, har veldig god erfaring med de fra tidligere.

 

Har egentlig bestemt meg for å bytte tilbake til stålluke selv også. Jeg synes glassluka ser grei ut, men det bråker mer med glassluke, og pakningen på glasset har krympet, så det er vindsus i tillegg. PLUSS at taktrekket i bilen har falmet litt i årenes løp, så når jeg trakk innertrekket til glassluka i svart, er det mye mørkere enn resten... Så det går nok mot stålluke igjen... Kommer til å ha glassluka liggende da, sånn i tilfelle jeg skulle ombestemme meg igjen :P

 

Har originalt svart taktrekk i bilen. Men har en rull med nytt, i tilfelle jeg skulle trenge :P Skal du gjøre det selv, anbefaler jeg deg å kjøpe en rull, noen meter mer enn du egentlig trenger, pluss et ekstra taktrekk. Så er det bare å sette i gang :D Er mye hjelp i google og youtube! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 3.1.2016 at 17.35, Freakshow skrev:

nydelig 7´er!

Takk :)

 

 

 

Ikke stort som har skjedd i det siste. Bytta knirkeforinger, og har kjøpt inn fleksirør til å fikse eksosen. Da blir den klar for etterkontroll :)

Har også handlet inn coilovers. Ble Spax RSX :) skal kjøpe nye topplagre før jeg monterer, så slipper jeg å gjøre det flere ganger :P spesielt bak er det helvetes tidkrevende. Greit å gjøre det skikkelig første gangen :) er ikke like enkelt å få tak i understell til 740d, grunnet akselvektene.

La et lag Fusso på demperene når jeg fikk de, så preller de så fint vann når de blir montert 😍

DSC_1531_zps5lmctbmm.jpg

Snapchat-6611728228887855394_zpstanbt6st

Endret av rolfi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Kniiiiiirk :evillol:

Jajajajajajajajaja. Var ikke kun knirkeforingene som knirket :P (men den ene ble anmerket på pkk. Så måtte bytte). Har vært litt for ivrig med høytrykkspyleren, tror jeg...  Så bærearmene bak knirker. Sprayet noe smørespray på, og det ble helt stille frem til neste gang jeg vasket bak felgene... Kulene er bra, og foringene er faste. Og armene er dritdyre :o så lurer på om jeg skal løsne de, og bare legge noe kobberfett rundt om og montere tilbake. Økonomien for øyeblikket sier niet til å bytte deler som er i orden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilen er EU-godkjent, knirken er i orden, coiloverene er på og jeg har fått meg nye sommerhjul :D

Style 37ene så ikke så veldig bra ut egentlig, noen skraper og hakk i lakken litt her og der, så de har blitt opp/nedgradert til vinterhjul.

Hadde veldig lyst på style 128, men 19" var litt for lite, og 21" var for stort... Derfor måtte jeg gå imot mine egne standarder, og kjøpe falske felger :o
9x20 med 245/35-20 og 10x20 med 275/30-20. De kan være så falske de vil, for det ble seende jæævlig bra ut, mener jeg selv :)

Bakfelgene er ET14, noe som var helt perfekt. Framfelgene er ET24, så jeg skal space ut 10-15mm. Jobber endel for øyeblikket, så har ikke hatt tid. Men når det gir seg litt, kan jeg prøve å mikse og trikse litt, og finne ut hvordan det ser best ut :)

Skal også skru ned bittelitt til foran, for å få ca samme klaring som bak.

Untitled-2_zpswyxst4na.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...