Gjest Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Heisann!Er en gutt som snart fyller 18år og starter som lærling nå i August, tenkte å handle meg da selvfølgelig en BMW, jeg har sett litt på E39, E34 og noen nyere type av 3serien.Men det jeg lurer på er hva folk som faktisk kan litt bil anbefaler? Det jeg går ut ifra er en prisklasse på rundt 25-000 - 70 000 som ikke bruker alt for mye drivstoff med tanke på lærlinglønna, med ikke en alt for lat motor.. Har dere her ute noen forslag? eventuelt noe til salgs som kunne vært midt i blinken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 (endret) Jeg kjører selv E39 Touring. Men jeg tror jeg i din situasjon ville anbefalt E46 316i/318i manuelt gir. Touring eller sedan etter hva du kommer over. Det er en solid og driftsikker bil med ikke altfor høyt bensinforbruk. Dieselmotor kan etterhvert gi dyre reprasjonsbehov. Endret Juli 21, 2015 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Enig med MrBrum, men et viktig spørsmål er hva du skal bruke bilen til? Hverdagsbilen? Har du planer om oppgradering? Skal du kjøre litt på bane? Turbil? Crusebil? BMW dekker de fleste behov, men meget forskjellige modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Hadde ikke vært i tvil om jeg var i dine sko, E46 318i sedan facelift. [space] og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Bor i by så blir en del bykjøring, til og fra hjemplass (2timer) og selvfølgelig litt småkjøring pga trening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 (endret) Hadde ikke vært i tvil om jeg var i dine sko, E46 318i sedan facelift. Bor i by så blir en del bykjøring, til og fra hjemplass (2timer) og selvfølgelig litt småkjøring pga trening.Da har du svaret over her! Allsidig og bra bil, hvis du ikke trenger stor plass og skal være først ut av lyskrysset. Kan bli meget kul og se på, med de rette felgene, og mange fine bodykitt.5 serie er ingen bybil, men bredere plass, den er god og kjøre. Men morsom, og kan bli ganske kul med litt felger og mange fine bodykitt. Nå sverger jeg til 7 serie, E38, da dette er den ultimate cruser, og trenger ikke annet enn noen fine felger for for og se kul ut. Litt senking og den blir perfekt. Endret Juli 21, 2015 av Espen A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 E38 er jo helt nydelig, men drikker jo vell en god del mere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 (endret) E38 er jo helt nydelig, men drikker jo vell en god del mere?Tja....Nå er ikke "fuelconsum" det som jeg er mest opptatt av, kjører ca 8000 km i året, men 728'en brukte 0,87 på autobanen, med en snitthastighet på 137 km/t på 300 km. Her i Norge ca. 0.90 l på blandet kjøring. 735 ligger overaskende på ca. 0.95. på blandet kjøring. Dette er tall som BC viser. Men litt aktiv kjøring............................ Litt mer, men ikke avskrekkende. 1,50 kansje. Men man betaler mer på første klasse Og en annen ting (derfor redigert) E38 er solide biler, så ser på det som litt tryggere hvis det kommer en tulling i feil fil. Men viktigst. BMW sin flotteste bil siden 90 tallet, og en utrolig kjøremaskin Mitt beste valg så langt når det gjelder bil, med unntak av BMW sitt flaggskip på 90 tallet, E31 Endret Juli 21, 2015 av Espen A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 (endret) Ikke at jeg misliker e46, men E46 har en velkjent feil. "subframedisater" skjer dette så henger bakstillingen på halv åtte. Tror facelift e46 har utbedret dette? Facelift 320 er kul, ca 170hk:) 5 serie pleier å være rimeligere å forsikre, tror forøvrig ikke at e46 med rekke 4 er ille heller. Men, hvorfor ikke kjøre sekser i stedet? m50b20 er mye kulere en 1.8.. e34 er kjempe artig vinterbil og en drøm å kjøre. Du finner e34 i alle prisklasser, disse er kommende klassikere og stiger i pris. Se på e30 i dag, jeg solgte 2 stk for 6-7 år siden. I dag hadde jeg fått 3 gang så mye. e30 325ix blant annet. e39 er og en jævla god vinterbil, men el feil og strømtyver er ikke uvanlig på disse. Dog fungerer mange enda og en diagnose sier mye. (diagnose på ebay;) En 520/525i e34 er ikke en dum begynner bil. Mye mindre avansert en e46/e39, så du kan nesten prøve/feile på egenhånd om du ikke får start en dag. Dog diagnose er best uansett. Endret Juli 21, 2015 av bmwmann24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 (endret) Tre forslag jeg ville vurdert. Ser ut som en utrolig velholdt og fin bil, ikke mye utstyr men sportseter og nylig EU-godkjent er et pluss, samt lav km. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61302930&searchclickthrough=true Denne har rekkesekseren som bruker noe mer drivstoff men langt sprekere enn overnevnte, forholdsvis lav km. her også, bilen har ogsåoriginal M-Sport pakke, noen som er forholdsvis sjeldent på sedan utgaven her i Norge. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61686904&searchclickthrough=true Disse dieselmotorene er kjent for å gå langt, skikkelig slitere, vanskelig og si mtp. utstyrsmengde pga. lite bilder i annonse, men e39 er generelt er karrosseri hvor du får mye for pengene, mulig det er litt prutningsmonn inn i bildet også da selger må bli kvitt bilen asap. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60055497&searchclickthrough=true Endret Juli 21, 2015 av J.K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Gå for 3 serie og bensin. Hvis du kjører en del småkjøring er ikke diesel det beste. Og bil med heftelser hadde jeg styrt unna på en over 10 år gammel bil. Da tenker jeg dårlig råd, og dårlig vedlikeholdt bil. Men det er slik jeg tenker. Det viktigste er hva du føler. Det er jo tross alt du som skal ha bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Må ikke se seg blind på heftelser, da de kan være borte for lenge siden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 For min del virker det kun som at dette var en velholdt bil i hvertfall før hun kjøpte den, hun måtte ut med minimum 94200,- for bilen for et halvt år siden + eventuell egenkapital Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Hadde selv en E46 318i 1998 (pre-facelift) i over 10 år. Dette ble for meg en veldig billig bil å eie på den lange tiden jeg hadde den. Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 For min del virker det kun som at dette var en velholdt bil i hvertfall før hun kjøpte den, hun måtte ut med minimum 94200,- for bilen for et halvt år siden + eventuell egenkapitalJeg tenker generelt.Selvsagt kan denne bilen være bra. Men for trådstarter trur jeg bensin motor er best, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå