Gå til innhold

Erling sin f10 525d


Anbefalte innlegg

På 22.4.2020 den 0.01, Otis skrev:

Svært stor forskjell!

Ja , forskjellen er svært tydelig på lyst skinn.
Men, tenk deg de som har sort skinn og ikke ser møkka / bakteriene og derfor sluntrer unna med renhold / vedlikehold.
Sitter ikke de  bokstavelig talt i en ''stol med bakterier''?
Og rattet, du sitter og gumler i deg ''snacks' 'og samtidig styrer bilen... .sier ikke mer enn at ''dassen'' din er mye renere!
94274526_3434732109873792_968453256244101120_o.jpg

På 22.4.2020 den 13.08, Gabz skrev:

Tilfredsstillende :)

Ja jeg er fornøyd med Talset Autocare
Hvis du scroller deg bakover i denne tråden om min F10, ser du at jeg har brukt Talset jevnlig for å holde bilen vedlike.
Men det er ikke billig........😎

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Juhuu...Her går der forover.
Blitt forfremmet til ''oberst løytnant'' nå 😆. Lurer på hva det betyr?

Var og så på de ny brukt Bimmer. 2018 - 2019 3, 4 & 5 serie hos merkeforhandler i dag.
Tror ikke at det blir noe handel. Mer for å holde meg a'jour med utviklingen av bilmodellene.

Vet ikke om det er å banne i kjerka, men er ikke disse nyere modellene sin finish i interiøret mer plastikk aktig, kontra min gamle F10?
Prøve satt 3'er, 4er & 5er hybrid, samt en 550i fra 2018..... .. .mye der inne i kupeene som ikke er ''premium'' i mine øyne lengre. ( igjen med ref. til F10)

Vurderer denne vakre 650i coupe med M-sport & xDrive fra 2016.....
Den gir et skikkelig ''premium'' inntrykk i kupeen.
Men er den for femi?
Galleribilde

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det du har lyst på. Det er alt for mange som mener at sort er det eneste som gjelder som interiørfarge. Jeg blir glad når jeg ser biler med andre fargevalg.

Denne bilen har begge deler.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mr. Erling skrev:

mye der inne i kupeene som ikke er ''premium'' i mine øyne lengre. ( igjen med ref. til F10)

Som tidligere mangeårig eier av F10 og nå eier av G30 så kjenner jeg meg ikke igjen i dette. Selve interiørdesignen er mer elegant på F10, men materialer og kvalitet dårligere? Nei det er jeg ikke enig i 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Som tidligere mangeårig eier av F10 og nå eier av G30 så kjenner jeg meg ikke igjen i dette. Selve interiørdesignen er mer elegant på F10, men materialer og kvalitet dårligere? Nei det er jeg ikke enig i 😅

Sorry, Fredrik90
Vet at jeg ''banna i kjerka'', men det er nå mitt inntrykk. 😇
Ser at du snakker om eleganse. Jeg snakker om kvalitet - finish på produktene i kupeen. 
Om G30 er mer elegant utført enn F10, er mer subjektivt. 

Jeg gikk rett fra min F10 og satt meg i G30 550'n....  Så derfor merket jeg forskjellen på ''finishen'' så og si umiddelbart.
Plast inntrykket slo i mot meg.
Stor forskjell på premium følelsen

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😇Men Fredrik, .....
Det dukker opp nå en del 2016 årsmodeller  F10 535 på FINN   😏 med mitt absolutt ufravikelige  1st. prioritets behov; ''kaldt klima'' versjon + webasto! 
Så jeg har ikke helt bestemt meg. 
- Hjertet sier f12 650i
- Hjernen sier f10 535

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Sorry, Fredrik90
Vet at jeg ''banna i kjerka'', men det er nå mitt inntrykk 😇

Jeg gikk rett fra min F10 og satt meg i G30 550'n....  Så derfor merket jeg forskjellen så umiddelbart.
Plast inntrykket slo i mot meg.
Stor forskjell på premium følelsen

Ikke noe å si sorry for, du har din mening og jeg har min. Men jeg er nyskjerrig, særlig siden jeg har en helt annen erfaring enn deg. Hva var det du reagerte på?

14 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Men Fredrik, .....
Det dukker opp nå en del  F10 535 på FINN   😏 med mitt absolutt ufravikelige  1st. prioritets behov; ''kaldt klima'' versjon + webasto! 
Disse er fra 2016 så jeg har ikke helt bestemt meg. 
- Hjertet sier f12 650i
- Hjernen sier f10 535

Gå for 650i, og ikke se deg tilbake! Nå har du hatt F10, på tide å move on. F12 650i er desidert en av tidenes lekreste BMWer, dette er en bil jeg sykt godt kunne tenkt meg selv (i Gran Coupe utgave). Kjøp en BMW med V8er mens det ennå er innen for rimelighetens grenser å kjøre dem daglig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ikke noe å si sorry for, du har din mening og jeg har min. Men jeg er nyskjerrig, særlig siden jeg har en helt annen erfaring enn deg. Hva var det du reagerte på?

Gå for 650i, og ikke se deg tilbake! Nå har du hatt F10, på tide å move on. F12 650i er desidert en av tidenes lekreste BMWer, dette er en bil jeg sykt godt kunne tenkt meg selv (i Gran Coupe utgave). Kjøp en BMW med V8er mens det ennå er innen for rimelighetens grenser å kjøre dem daglig 👍

Takk for dine gode ord, Fredrik🙂

Jeg reagerte  spesielt på området og knappene rundt girspaken. 
På alle (3er, 4er og 5er) virket de billig plastikk, kontra det tunge, fete ''opplegget'' ned knapper  til f10

Og på G30 550i rakk ikke rattet langt nok bak til meg. Jeg er 185 ca. høy.
Selger stod utenfor og konstaterte det samme!
Måtte bøye knærne for å få samme avslappende  sittestilling som i F10'n
Underlig 😲
 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Takk for dine gode ord, Fredrik🙂

Jeg reagerte  spesielt på området og knappene rundt girspaken. 
På alle (3er, 4er og 5er) virket de billig plastikk, kontra det tunge, fete ''opplegget'' ned knapper  til f10

Og på G30 550i rakk ikke rattet langt nok bak til meg 
Selger stod utenfor og konstaterte det samme!
Måtte bøye knærne for å få samme avslappende  sittestilling som i F10'n
Underlig 😲
 

Hmm, det har jeg aldri tenkt på som billige løsninger. Men øyet ser ting forskjellig. Mitt inntrykk etter 4,5 år med F10 og nå 1,5 år sålangt med G30 er at den ene ikke fremstår noe bedre enn den andre på kvalitetsiden. På F10 så synes jeg koppeholderen foran girspaken var noe jalla mekk, samme med plasten bak dørhåndtaket innvendig. Dette er rettet opp i på G30 men kanskje erstattet av noen andre områder som kanskje ikke er fullt så bra. Men å hevde at G30 (eller noen annen moderene BMW) ikke er en premiumbil blir feil, hva er da en premiumbil? Jeg kjører Ford Mondeo som firmabil og det er stadig forskjell på "smør og brød" biler og premiumbiler, det kan jeg love deg. Men forskjellene er ikke så store som før i tiden, i glansdagene til E34 og E39 😀 Han som kjøpte ny E34 fikk veldig mye mer kvalitet for pengene enn han som kjøper ny 5-serie i dag. Men sånn er bransjen blitt i sitt jag på profitt 👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dette er litt vemodig å melde at min kjære F10 er nå solgt. 
Heldig er den som får fatt i den...😏

Kjøpt f13 650i Coupè fra 2016. 
''Fullspekket'', t.o.m. ''S842 Kaldt klima''versjon + to trinns ''Webasto'' originalt fra Dingolfing. Noen som vet om det er vanlig på en bensin bil, for dette er nytt for meg?
Skikkelig ''show off'' og egobil. 
Jeg kommer tilbake med egen tråd om denne.

front.jpg

passasjer side.jpg

nærbilde av 5 lotto.jpg

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...