Gå til innhold

Autobahn i 200+


Cab3serie2009
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan det føles med så høy fart har utrolig mye med bilen å gjøre. Med min tidligere Z3 roadster kjørte jeg 215 km/t, det føles veldig fort selv om bilen var stødig og god i den farten, man får et lite kikk da :grin:

Med min nåværende 645ci cab kjørte jeg 220 km/t, også det med taket nede, og det føltes ikke så veldig spennende egentlig, det var liksom ingenting...

Mye bedre å kjøre enn Z3, selvsagt, men egentlig så kjøremessig perfekt at man skal opp i enorme hastigheter for å få samme kikket som i Z3, savner av og til kikket man kan få av en liten lav bil der man har rumpa nesten nedi veien. Hadde vi vært yngre hadde vi nok beholdt Z3'en en stund til, selv om vi hadde den i 11 år.

Jeg vil påstå at en yngre person vil ha mer gleder i det daglige om sommeren med en sprek Z3 enn i en 645.

Kanskje, men jeg tror at dette med å ha glede av en bilopplevelse er relativt universielt med tanke på alder. En mann i alderen 50+ vil kunne ha en like euforisk adrenalinopplevelse av å frese rundt med en roadster som en i 20-åra, tilsvarende i cabriolet. Min erfaring med cabriolet, er at taket nede passer fint opp mot E18-limiten (110 km/t). Over det foretrekker jeg å ha taket på. Når det gjelder fartsfølelse er mitt inntrykk at bilene fra 2005 og utover er blitt såpass moderne, at det å kjøre fort ikke oppleves som å kjøre fort. Bilene er stort sett stabile og responderer i både lavere og høyere fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 275 med en Z5 35is. Det var artigere på mange måter enn 300 i en M6. Og top tip: Når du kjører i 240 i en cab og tenker "jeg lurer på hva som skjer om jeg stikker hånden opp nå" så har jeg svaret. Det gjør VONDT. 

Hehe, high five!  :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er jo forskjellige, men for vår del ville vi ha en bil som var mer stille, savnet etter en mer stille cab økte med alderen vår :-).

En liten roadster har mye dekkstøy og mye mer vindstøy enn i f.eks 645.

Vi kjører alltid med taket nede, også på autobahn, 170 km/t er helt ok støymessig med taket nede på 645, i Z3 var det slitende i lengden selv i 140 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt en tråd om hastigheter på Autobahn og lignende her :)

 

http://bimmers.no/topic/760877-hvor-fort-g%C3%A5r-bilen-evt-hvor-fort-har-du-kj%C3%B8rt-bilen-tr%C3%A5den/

 

Det første innlegget ditt er jo ikke med dine biler, så hvor fort har du kjørt med egne biler? :) 

 

I fjor var opp i 200 med f10 525d med full bil. Den er ganske treg fra 180 oppover, under motorisert.

I år var det tur med VW touareg med 4.2 v8 diesel. Den var skummel kjapp og veldig lite farts følelse. Når man på et tidspunkt gjør 215+ uten å helt skjønne det. Men fy for en akselerasjon, er den mest morsomme bilen jeg har kjørt når det kommer til akselerasjon. Det var ikke noe problem å skremme BMW med store motorer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 200 på det digitale speedometeret (som er korrigert) og 210 på nålen på 1-serien i sommer. Kunne nok klart bittelitt mer, men det er rimelig dødt i slike hastigheter. :)

 

Oljetemperaturen kom opp i 128 grader, og den begynte å blinke når jeg passerte 125 grader. Kjølevannet lå stabilt på rundt 120.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 200 på det digitale speedometeret (som er korrigert) og 210 på nålen på 1-serien i sommer. Kunne nok klart bittelitt mer, men det er rimelig dødt i slike hastigheter. :)

 

Oljetemperaturen kom opp i 128 grader, og den begynte å blinke når jeg passerte 125 grader. Kjølevannet lå stabilt på rundt 120.

 

Det var veldig høy vanntemp. Rimelig høytrykk i det systemet med slike temperaturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet endel rundt, og kommet frem til at dette er en helt akseptabel temperatur, selv om jeg er enig i at det kan virke noe høyt ut (i min verden er/var 90 det "rette").

 

På vanlig kjøring her hjemme ligger den stort sett rundt 100 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

llittlep, on 07 Sept 2015 - 10:28, said:

Er forsåvidt en tråd om hastigheter på Autobahn og lignende her :)

http://bimmers.no/to...t-bilen-tråden/

 

Det første innlegget ditt er jo ikke med dine biler, så hvor fort har du kjørt med egne biler? :)

 

I fjor var opp i 200 med f10 525d med full bil. Den er ganske treg fra 180 oppover, under motorisert.

I år var det tur med VW touareg med 4.2 v8 diesel. Den var skummel kjapp og veldig lite farts følelse. Når man på et tidspunkt gjør 215+ uten å helt skjønne det. Men fy for en akselerasjon, er den mest morsomme bilen jeg har kjørt når det kommer til akselerasjon. Det var ikke noe problem å skremme BMW med store motorer :)

 

Bilene jeg har på listen min i innlegget er hovedsaklig leiebiler, men også noen der som er enten mine eller biler i familie, bla. Saaben og 118d. Har ikke hatt mine andre biler i Tyskland, og her hjemme holder jeg meg i skinnet (prøver iallefall  :-P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...