Gå til innhold

Modellbetegnelse eller ikke?

rstand
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på hva folket mener om dette emnet, og muligens føler noen seg truffet og kanskje tråkker jeg også på noen tær :)

Men jeg syns det er et interessant og litt funny dilemma :)

Jeg vet at mange foretrekker uten modellbetegnelse på sine BMW´er av flere grunner.

Her er det nok mange sterke meninger, men for å begynne med den gruppen som søker anonymitet...

Dette er folk som ikke trenger å flashe at de har råd til en 535, 335 osv...

Disse menneskene trenger ikke oppmerksomhet basert på hvilken bil de kjører.

Så har du gruppen som fjerner emblemene fordi de syns rett og slett at bilen er mer "clean" uten (og av praktiske årsaker som polering/voksing også kanskje).

Og så har man de har mye mindre motor enn de ønsker å gi uttrykk for....kanskje?

Det som også er litt rart (dersom cleant og praktiske årsaker er grunnen) er at dette stort sett KUN gjelder 3 og 5-serie!

Eks. kjører man X5 så tar man svært sjeldent AV betegnelsen. Dette kan man trygt gjøre da alle med litt snev av bilinteresse lett ser hva slags bil dette er, men allikevel ser jeg svært sjelden en X3,4,5,6 uten betegnelse bak. Hvorfor?

Trolig så driter disse i det ettersom det i utgangspunktet er litt "high-end" i seg selv å kjøre SUV.

Til sammenlikning så er man kanskje "jålete", eller "show-off" dersom man har en 535 og ønsker å vise dette ved å sette på emblemer.

Jeg for min del har ikke typeemblemet på min, men vurderer om jeg skal.

Jeg syns dog det er cleant uten, men samtidig syns det hører med til bilen.

Jeg er også veldig fornøyd over å ha gått til innkjøp av en 530dX, en bil som jeg først nå har hatt mulighet til å kjøpe, noe jeg er veldig glad for.

Har jeg lyst til å flashe det?? Ja, kanskje jeg har det...!? :)  

Har ikke et STERKT behov, men allikevel har jeg LITT lyst til å gi fingeren til naboen som kjører en stylet 520 som ser ut som en 550 (fin bil forøvrig. Jeg liker´n :)

Så del gjerne deres meninger rundt dette superviktige temaet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være helt ærlig og si at jeg har 530d emblem bakpå min F10 530d for å skille meg ifra mengden som kjører 520d. Ingenting negativt om 520d men når jeg har lagt 300 000 kr ekstra på bordet for en 530d så skal det jaggu synes. Om det får folk til å tro at jeg er ute etter showe off så får det bare være, men det er som du sier at man gir litt fingern til naboen ;) Det er bare sånn vi mennesker er skapt tror jeg, vi liker å markere oss litt uten at det blir for vulgært. Det er jo selvsagt stort tabu å innrømme dette i sosialt lag, til det er er det alt for mange med mindereverdighets komplekser ute å går. Var jeg deg så ville jeg fått på 530d emblem da det er helt riktig på en bil av denne kaliber, hva andre sier ville jeg gitt faen i :)

På min E34 520I har jeg selvfølgelig ikke noe emblem bak, av den enkle årsak at jeg ikke vi vise mer enn nødvendig at jeg har nest minste motor. Bakdelen er jo at med den single eksos stussen (som kun 520i og 518I har) så er det flere som har spurt om bilen er en 518I :P Fordelen igjen er jo at E34 nå er blitt en så gammel og sjelden bil at motorbetegnelse ikke spiller noen rolle, jeg snur meg like mye etter en E30 316I som en E30 325i for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være helt ærlig og si at jeg har 530d emblem bakpå min F10 530d for å skille meg ifra mengden som kjører 520d. Ingenting negativt om 520d men når jeg har lagt 300 000 kr ekstra på bordet for en 530d så skal det jaggu synes. Om det får folk til å tro at jeg er ute etter showe off så får det bare være, men det er som du sier at man gir litt fingern til naboen ;) Det er bare sånn vi mennesker er skapt tror jeg, vi liker å markere oss litt uten at det blir for vulgært. Det er jo selvsagt stort tabu å innrømme dette i sosialt lag, til det er er det alt for mange med mindereverdighets komplekser ute å går. Var jeg deg så ville jeg fått på 530d emblem da det er helt riktig på en bil av denne kaliber, hva andre sier ville jeg gitt faen i :)

På min E34 520I har jeg selvfølgelig ikke noe emblem bak, av den enkle årsak at jeg ikke vi vise mer enn nødvendig at jeg har nest minste motor. Bakdelen er jo at med den single eksos stussen (som kun 520i og 518I har) så er det flere som har spurt om bilen er en 518I  Fordelen igjen er jo at E34 nå er blitt en så gammel og sjelden bil at motorbetegnelse ikke spiller noen rolle, jeg snur meg like mye etter en E30 316I som en E30 325i for å si det sånn.

Er det ikke akkurat det som er å showe off da? ;)

Jeg har aldri hatt modellbetegnelse på bimmerene jeg har rattet rundt i, men det er kanskje fordi jeg har hatt minste motor i begge to? :P Synes stort sett alltid det er finere uten, også er det mye lettere å polere og vokse som trådstarter skriver. Skal ikke se bort ifra at det endrer seg om jeg kjøper noe med litt motor i :)

Det aller verste er uansett de som fester 335 på 316 ol. Må være utrolig flaut om noen finner ut av dette og kommenterer det. Ofte de samme som klistrer på BSR-sticker under modellbetegnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E34 520I har jeg selvfølgelig ikke noe emblem bak, av den enkle årsak at jeg ikke vi vise mer enn nødvendig at jeg har nest minste motor. Bakdelen er jo at med den single eksos stussen (som kun 520i og 518I har) så er det flere som har spurt om bilen er en 518I :P Fordelen igjen er jo at E34 nå er blitt en så gammel og sjelden bil at motorbetegnelse ikke spiller noen rolle, jeg snur meg like mye etter en E30 316I som en E30 325i for å si det sånn.

Liker ærligheten, og liker å trosse alt som heter jantelov og dobbeltmoral, særlig i sosiale lag, hehe  :)

Jeg vil gjerne vise fingeren, men så er jeg usikker på om f11 er finere UTEN merkene faktisk.

Da blir det som å gi fingeren på tross at man syns noe annet er penere, og det blir jo feil (på en måte) det også, haha :)

Jeg syns dog at merkene kler din F10 bedre enn F11, så jeg hadde garantert gjort som deg dersom jeg hadde hatt F10!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke akkurat det som er å showe off da? ;)

Jeg har aldri hatt modellbetegnelse på bimmerene jeg har rattet rundt i, men det er kanskje fordi jeg har hatt minste motor i begge to? :P Synes stort sett alltid det er finere uten, også er det mye lettere å polere og vokse som trådstarter skriver. Skal ikke se bort ifra at det endrer seg om jeg kjøper noe med litt motor i :)

Det aller verste er uansett de som fester 335 på 316 ol. Må være utrolig flaut om noen finner ut av dette og kommenterer det. Ofte de samme som klistrer på BSR-sticker under modellbetegnelsen.

Ja, det er jo å vise seg frem :) Men det syns jeg er lov da man har gitt mye penger for en bil ;)

Jeg er dessverre enig med deg at jeg muligens syns F11 er penere UTEN merkene :(

Jeg ville ikke latt være å sette på merkene dersom jeg følte dette var penere! Jeg har ikke noe behov for anonymitet ;)

Ja, de som klistrer på fetere emblemer er noen fininger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316-merke på en 335 er jo også en variant som kan vurderes :)

Husker det var en kar med en e91 335 som satt på 316 eller 318 merke, og da merket han at mange skulle yppe.

Jeg er liker å ha det så clean så mulig, så selv med 530d hadde jeg valgt uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 520d med emblemer på. Ser ikke problemet med emblemene annet enn det som er sagt med polering/vask. 

Jeg gir blanke i hva andre tenker/mener om min motor (som dette da går på). Og det er vel de som kjører biler med større motor som tenker "Haha, han har bare en 520d, fattigfrans" :P Jeg er begynt å dra på åra så bryr meg fint lite om naboen viser meg fingeren :P

Hadde bilen vært uten emblemer når jeg kjøpte den hadde jeg nok ikke satt på emblemer, men så lenge de er der så får de bare være til den dagen jeg eventuelt finner ut at de skal bort.

Så, smak og behag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få understreke at jeg ikke på noen som helst måte ser ned på de som kjører med mindre motor, de prioriter annerledes enn meg og har andre behov. Så lenge det står BMW på bilen så er man i mine øyne likestilte og medlem av den samme "familien" :)

De som kjører Audi derimot...de ser jeg ned på :P (spøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 520d med emblemer på. Ser ikke problemet med emblemene annet enn det som er sagt med polering/vask. 

Jeg gir blanke i hva andre tenker/mener om min motor (som dette da går på). Og det er vel de som kjører biler med større motor som tenker "Haha, han har bare en 520d, fattigfrans" :P Jeg er begynt å dra på åra så bryr meg fint lite om naboen viser meg fingeren :P

Hadde bilen vært uten emblemer når jeg kjøpte den hadde jeg nok ikke satt på emblemer, men så lenge de er der så får de bare være til den dagen jeg eventuelt finner ut at de skal bort.

Så, smak og behag. 

Just for the record så var ikke utgangspunktet i tråden å rakke ned på noen som helst :)

Utgangspunktet her var å høre andres meninger om dette da jeg er usikker på hva jeg ønsker å gjøre selv!

Som jeg skriver innledningsvis så er det mange grupper mennesker som fjerner/setter på merker av ulike årsaker.

Jeg har hatt 320d i flere år og er ikke "fattigfrans", men har ikke prioritert som nå :)

Jeg viser ikke fingeren til han som kjører 520 og er fornøyd med det, men viser den gjerne til han som kjører 520 og kamuflerer den som en 550 (aka naboen) ;)

Og en annen ting som ingen har kommentert....hvorfor fjerner man kun emblemene på 3 og 5-serie, og ikke X5 osv...?

De blir jo garantert cleanere de også, samt argumentet med polering/voksing gjelder jo der også!

Jepp, smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en kar med en e91 335 som satt på 316 eller 318 merke, og da merket han at mange skulle yppe.

Jeg er liker å ha det så clean så mulig, så selv med 530d hadde jeg valgt uten.

Har blitt for snusfornuftig til å yppe, men kan helt klart se gleden i det ;)

Jeg må bare få understreke at jeg ikke på noen som helst måte ser ned på de som kjører med mindre motor, de prioriter annerledes enn meg og har andre behov. Så lenge det står BMW på bilen så er man i mine øyne likestilte og medlem av den samme "familien" :)

De som kjører Audi derimot...de ser jeg ned på :P (spøk)

No joke!! ;)

Jeg kjører uten emblem og tror nok ikke jeg vil ha det på uansett hvilken motor jeg har.

Tok det av på e39 og den jeg har nå hadde de allerede av.

Hva om du hadde kjørt X5 eller X6? 

Tror jeg aldri har sett noen uten emblem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så få X uten bokstaver. Er forresten ikke helt enig i at det er lett å se forskjell på alle disse. Synes selv at de nyere X3 og X5 er ganske like på avstand.

Selv kommer jeg sannsynligvis til å fjerne alt på konas bil, selv om kanskje en treliter diesel er litt gromt på en X3. Synes rett og slett at det er penere uten modellbetegnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...