Gå til innhold

2012 BMW 535d xDrive

baldrick
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å hatt 30-40 biler de første 22 åra med lappen, hvorav ingen BMW.. tenkte jeg å gå inn i 40års krisen med min første BMW.

Som sagt så gjort så forrige uke endte jeg opp med denne 2012 535dA xDrive, kjørt i underkant av 50k

Hadde opprinnelig ikke sett for meg å kjøpe en sedan og heller ikke en blå bil, men etter å ha blitt litt "lei" av å se svarte og kvite F11 såg jeg plutselig lyset når denne kom for salg. Var noe småskeptisk til blåfargen etter å kun ha sett bildene men synes virkelig den er flott i virkeligheten.

Den er realtivt godt utstyr og har det meste av nødvendig utstyr, men noen ting som jeg kunne tenkt meg mangler (aktivt understell og adaptiv cruise som det viktigste), men vanskelig å finne den helt perfekte bruktbilen til en levelig pris så derfor ble det slik. Jeg har fobi for manualer så den har ikke blitt brukt så finner stadig nye ting/funksjoner som jeg ikke var klar over med det samme.. siste kjekke funksjon jeg fannt var Spotify funksjonen med Connected Drive, den var super iom BT audio fungerer dårlgi med iPhone. Frua er mest fornøyd med varme i rattet, selv om min soleklare favortitt nok er motoren!

Har ikke de helt store planene for bilen, blir nok sort grill og noe større hjul men elers ikke så mye. Kunne tenkt meg å fått den ned 15-20mm, men redd det blir for upraktisk men får se hvordan det blir når jeg evt får nye hjul.

87_154488396_xl.jpg

87_1175962041_xl.jpg

87_1709297707_xl.jpg

Endret av baldrick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt Arne :)

Det er ikke helt samme hjula, men de er relativt like ja, begge er Breyton men forskjellig modell... Vurderte å kjøpe Arne sine faktisk men innpresset var for lavt forran at jeg ikke tok sjansen, men blir det halvparten så rått så er jeg mer enn fornøyd selv om bilen hans er 10 ganger råere på alt.

Arne sin med gamlefelgene hans:

post-39653-0-96105900-1440868159_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil dette, så den når den lå ute på Finn.no :) Ville beholdt den som den er jeg, sorte nyrer begynner å bli bra oppbrukt på F10/11 spør du meg. Men men hva du gjør ja det finner du ut selv ;)

Ser ut som om du har fått med en del gromt utstyr også, det er bra på en slik bil som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Tok visst veldig tid å få på nye hjula men fikk de nå omsider på ikveld. Veldig glad det ikke bygger mer enn det gjør for det ble nesten i overkant forran med 9x21 og ET25 (35 + 10 mm spcaere), bak var det helt greit med 10x21 og 295 dekk. Utseendemessig burde den nok ned 2-3 cm, så det blir nok vurdert til våren dersom jeg fortsatt har bilen da :)

Alt for mørkt å ta bilde så det ble som det ble...

post-39653-0-09160200-1443648582_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fin kombinasjon! Selv om jeg absolutt ville gått for LCI M5-grillen med doble riller (enten i sort høyglans eller med blanke kanter på nyrene nå som du har blanke kanter på felgene). Liker de hjulene der veldig godt. Hvis du skal senke bilen kan jeg anbefale AC Schnitzer, jeg er godt fornøyd med det. Senker 25 mm fremme i alle fall, og noe av det samme bak om jeg husker riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Sleng gjerne ut et par nærbilder i dagslys av hvor mye fremhjulene bygger ut. Kjører 9x21" ET40 fremme på min, nå med 10 mm spacer, men vurderer å gå over til enten 15 eller 20 mm spacer, slik at reelt innpress blir 20 eller 25 - så hadde vært interessant å se bilder av hvordan det er på din med ET25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...