Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Thundercoil skrev:

Det var nok ikke meg, dessverre. I går kveld var jeg i Knarvik og byttet et objektiv med et annet. :P 

Hadde den Style 37 og hele pakken? :) 

Fikk bare med meg RH- eller KH-skilt og 4 rør bak, samt at den var mørk blå :) tenkte kanskje det var deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Hender jeg ser lignende biler også. Er jo flere som tror de har spottet meg rundtom i Arna, Nesttun og Os, så det må være noe ganske likt som ruller rundt der :P 
-----------------------------------------------------------------------------------

Et par kjappe og skjeve knips i drittværet: 

IMG_7749.jpg

IMG_7753.jpg

Deilig med veigreip og litt trygghetsfølelse :P Ble fornøyd med dekk på boler. Bilen virker ikke like høy lenger, og kantene virker litt dypere.  
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, DanielStance skrev:

Ikke mer sladding i rundkjøringer nå altså :lol:

Nei, nå henger den godt :) 

43 minutter siden, D.Toft skrev:

se der ja, kom seg betraktelig med dem felgene :D

fått nytt vognkort med rett data nå?

Dårlig med nytt vognkort! Det skal de jo ha betalt for, så sender nok ikke ut nytt, selv om det er de som har gjort noe feil :P Men står nå riktige ting i autosys og på kjøretøyopplysninger, så haster ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, men jeg har jo senket littegranne! :) 
---------------------------------------------

Fått mekket en del de siste par dagene. I går skulle jeg begynne på ettermontering av curtain airbags, strekke kabler og pinne om SRS modul osv. Når jeg hadde tatt ut stoler og skrudd fra hverandre hele midtkonsollen, så jeg at det allerede lå klart med kabler til disse :P Når jeg først hadde av midtkonsollen, strakk jeg likegreit phono og remote under midtkonsoll og gulvteppet. Da slipper man ting som buler, klips som knekker ved demontering osv. Ble litt knot, men det gikk til slutt. 

I dag monterte jeg curtain airbagsene. Var et helvetes styr. Måtte ut med CD-spiller, klima, knapper osv., så måtte jeg løsne på nedre dash for å løfte på øvre dash, litt krangling med hanskerom og intens jakt etter kontaktene til airbagene etc. Videre så måtte jeg så klart lette litt på taktrekket, fremre og bakre stolpedeksler for å få festet airbagene i klips og bolter. Til slutt litt koding. Byttet også begge beltestrammere da ene var utløst og den andre defekt. Hadde heldigvis to stoler liggende på loftet, på verkstedet. Da forsvant det altså litt feilkoder i dag, og de siste 2 når jeg får byttet airbag i venstre bakdør og strømkabelen fra batteri. Har kodet de bort i mellomtiden :P

Progress so far: 

airbag2.26.05.jpg

 

Sist men ikke minst tok jeg ut hele anlegget i bagasjen og koblet alt fra hverandre. M5 har jo ikke reservehjulsbrønn, men bare et lite hull med kompressor til påfylling av luft i dekk og en brannslukker, montert av meg. Tok og skrudde ut CD-veksler med fester, bakom ene dekselet i bagasjerommet og da fikk jeg akkurat plass til kompressor og brannslukker inni der. Videre bygget jeg forsterkeren ned under gulvet, sorterte og routet alle kablene på nytt og fikk alt cleant og skjult :) 

Nå ser det slik ut: 

anlegg.JPG

Nå gjenstår det bare å tette glipene på siden og trekke litt filt :P 

Tar nok også turen oppom Jokkke en av dagene og får kodet på plass den brukte ABS modulen jeg monterte i vinter. Litt lei av lampene nå. Hehe. BMWscanner nektet å flashe eller reprogrammere denne enheten, så må dessverre til med NCS expert. 

 

Edit: Et par kjappe knips fra familiebesøk i Modalen, i helgen :P

IMG_7804.jpg

IMG_7823.jpg

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tyty! :)

I dag har jeg fått vasket bilen igjen. Var på GS i går og handlet litt. Så de hadde tilbud på en av favorittsåpene mine, og nå har jeg bare brukt Poorboys Super Slick & Suds de siste 3-4 årene. Kjøpte en gallon med Chemguys Citrus Wash & Gloss. Lukter godt, men synes Poorboys sin lukter bedre. Denne lager veldig kul farge på vannet. Tror jeg skal fortsette med denne såpen, da jeg synes den var bedre. Bilen ble enkelt skinnende ren, den hadde supergod glid og skummet litt bedre enn Poorboys sin, også i skumkanon :P Bruker ellers wash mit, og microfiberhåndkle til å tørke over hele bilen. 

CWS_301-2-500x500.jpg

Koster for tiden 449kr hos GS, men tilbudet løper vel snart ut. 

 

Ellers holder Svissvax Shield greit enda. Fortsatt vannskrekk, men beadingen var jo på topp den første måneden eller to. Har også lagt et lag med CarPro HydroO2 i vinter, så det hjelper vel godt på. Var veldig fornøyd med den sprayen. 

IMG_7924.jpg

Nå er det 6 måneder siden detailingen og må si den holder seg godt, både i glans og mtp vaskestriper. Har kommet litt smått med vaskestriper på dører og enkelte andre plasser, så får vel snart ta en polering igjen. Ca. 2 ganger i året kan man leve med :) 

IMG_7926.jpg

IMG_7930.jpg

Lurer på å handle Concorso eller Utopia og Cleaner Fluid til å påføre selv i sommerhalvåret, eller evt. før treff.  

Ellers må jeg skryte litt over Canon Eos 5D MKII. Elsker det mer enn det meste :P Takker ofte @Gorg i tankene, siden han fikk øynene mine opp for dette. Veldig fornøyd med fastoptikken også, som er en Canon EF 85mm f/1.8 :) 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...