ogee1 Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Altså du synes ikke 4,8i gikk noe særlig i forhold til 3,0i?Det var da ikke det han skrev? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 E70 med 4.8 har det vært mye trøbbel med i US. 3 liter bensin er en flott motor, men man skal være ganske fanatisk om man velger å ikke gå for en I6 diesel i disse. Disse er kultiverte, og passer biltypen. Mitt tips er dette, får ok biler til ca 350k. 35d føles ikke så mye sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 10, 2015 Forfatter Share Skrevet November 10, 2015 3.0i blir kanskje litt snaut i en så tung bil? Pris på flushing av girkasse med bytte av bunnpanne med integrert filter ligger på ca 7000 kr for vår 320d - jeg gjorde det nettopp. Fikk nogenlunde samme pris på to verksted, begge er automatkasse-spesialister i Rogaland. Merkeverksted bruker også slike verksted fremfor å gjøre det selv. Tror forskjellen i pris ligger på mengde olje brukt i flushing og mengde olje som kassen inneholder. Fikk for øvrig samme pris på forespørsel på en kollega sin E61 525xdat (med 3.0 literen). Snakket med Stenshagen (Bilia Skøyen) og de gjorde flushing av kasser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 10, 2015 Forfatter Share Skrevet November 10, 2015 Altså du synes ikke 4,8i gikk noe særlig i forhold til 3,0i? Uten dieselmotorens moment så kan jeg aldri se for meg at 3,0 litern kan passe veldig bra i X5, den må piskes litt for å få frem maks effekt og det er jo ikke en naturlig del av kjørestilen til en X5. V8eren har derimot momentet til en dieselmotor samt at de er der du trenger det, men noen racer er det jo ikke 3,0i vil jeg gå så langt som å kalle ukurant i X5, skulle jeg først droppa 4,8en så hadde jeg valgt 3,0 liter diesel.. Beklager at det har tatt lang tid før jeg kom med tilbakemelding, hektisk hverdag og bortreist helg, det vanlige.. Jeg hadde trodd/håpet at 4.8i hadde vært enda noen knepp vassere enn det den var. 3.0i var grei og passer for de som ikke ønsker for mye spenning når de kjører bil. Er enig at en 3.0d passer bedre enn 3.0i I en X5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 10, 2015 Forfatter Share Skrevet November 10, 2015 Men, jeg kjøpte 4.8is!! Og så kom dagen: Hentet bilen på Stenshagen tidligere i dag (tirsdag), den var inne for en bytte av toppdeksel pga en oljelekkasje (pga en feil rep hos en annen forhandler). Kjørte bilen til kontoret, jobbet noen timer og satte så kursen sørover på E18.. Ved Ikea kom de første feilmeldingene om 4x4, DTC, ASC, Engine, Dynamic Drive + en 6-7 andre relevante meldinger om at ting var fryktelig galt.........!! Snudde ved Holmen og kom meg akkurat til havarilomme 105 utenfor Ikea (mot Oslo) før alt døde i en ny strøm med feilmeldinger og omtrent alt av varsellamper gikk bananas... En anelse antiklimaks i forhold til en herlig hjemtur med nybilen... Fikk avtalt med Stenshagen om lånebil og Falken kom kjapt og fikk plassert bilen utenfor verkstedet. Må si meg lettere spent på hva morgendagen bringer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2015 Share Skrevet November 11, 2015 Gratulerer med ny bil! Jævlig kjipt med slike feil når du har fått ny bil da! Men de fikser nok opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 11, 2015 Forfatter Share Skrevet November 11, 2015 Det er slike ting som man har mareritt om Bilen står fortsatt hos Stenshagen, de fikk ikke tid til å ta en skikkelig gjennomgang i dag, skal gjøres i morgen. Kjører inntil videre med en Mini til de sier at alt er ok. Dette kan ligne veldig på at batteriet nærmet seg tomt (under 11V ifm reparasjonen) og dermed sender en rekke med feilvidere inn i systemet. Ikke en ukjent problemstilling.. Holder dere oppdatert selvfølgelig og når ting nærmer OK blir det selvfølgelig lagt opp bilder osv. PS: Litt klassisk dette, skulle ha meg en enkel budsjettraktor og endte opp med Kongen med V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 PS: Litt klassisk dette, skulle ha meg en enkel budsjettraktor og endte opp med Kongen med V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Hvilken tekniker jobber med bilen nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Interessant tråd å lese, artig å følge prosessen fra idé til innkjøp. Grattis med fet bil, og håper alt ordner seg! Legg gjerne ut noen bilder, når du får den tilbake fra verkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 12, 2015 Forfatter Share Skrevet November 12, 2015 Hvilken tekniker jobber med bilen nå? LItt usikker, det er i allefall en Thomas som jeg snakker med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 12, 2015 Forfatter Share Skrevet November 12, 2015 Fikk en tilbakemelding tidligere i dag, det var en/flere kabler i forbindelse med toppdeksel som hadde løsnet (ikke satt ordentlig på). De fikk i tillegg opp noen andre feil, antatt ifm dynamo og bilen skal sjekkes videre i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet November 13, 2015 Share Skrevet November 13, 2015 Fikk en tilbakemelding tidligere i dag, det var en/flere kabler i forbindelse med toppdeksel som hadde løsnet (ikke satt ordentlig på). De fikk i tillegg opp noen andre feil, antatt ifm dynamo og bilen skal sjekkes videre i morgen. Det høres ut som om det var en liten feil som ga store utslag nedstrøms... Vi får krysse fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 13, 2015 Share Skrevet November 13, 2015 Tommelfinger regelen lyder omtrent slik, jo verre feilen ser ut, jo mindre pleier den å være. Og da helst relatert til noe tilknyttet strømforsyning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 13, 2015 Forfatter Share Skrevet November 13, 2015 Og har nå fått bekreftet at dynamo skal skiftes også. Da blir det ikke V8 brumming denne helgen heller... Men greit å få orden på ting med en gang også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå