Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.

sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, andreaskarm skrev:

Får ta deg en tur til Flensburg i ny og ne ;-) hehe.. Hjelper på å få blåst utav bilen av og til. Selv kjører jeg ca 2 mil til jobb, men den når liksom aldri den rette temperaturen spess i disse kalde vinterdagene. Så da hjalp det med en tur på fjellet og den turen jeg hadde til Flensburg nå nylig. Får blåst godt utav seg da. 

Ja,langturer er den bygd for så det blir nok noen etterhvert.

Men nå har jeg kjørt bilen 11000 km siden jeg fikk den og olj,filter,diesel,filter,veivhusfilter skal bestilles og byttes.

Samtidig skal jeg demontere intercooler,rengjøre den for evntuell møkk og ta av innsuget og se hvordan det står til der med sot og drit.

Noen som vet hvordan enn rengjør innsuget på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Tar du service på Bavaria eller? Tror ikke det er så galt på biler som er noen år :) 

Det som jeg nevnte øverst ,får jeg hjelp av en kamerat til å gjøre.

Men en eventuell hovudsevice må jo et verksted ta seg av.

Den sier at jeg skal ha en visuell inspeksjon om 3700 km og på Bavaria tok det vel i underkant av 2000 lapper for det.

Da er det vel en ren inspeksjon av bil både på hva som bør gjøres og ikke samt lesing av diverse verdier,feilkoder om der er det .

Og den servicen der vil jeg ta :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem servicen heter vehicle inspection og er bla påkrevd for å få dekket rust på BMW. Så det er ikke så dumt å ta hos BMW. Betalte vel 1700,- for dette hos strandveien auto, ikke så gærnt siden det er kun hver 60kkm eller 4.år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Tuesday, March 08, 2016 at 13.14, Otis skrev:

Dem servicen heter vehicle inspection og er bla påkrevd for å få dekket rust på BMW. Så det er ikke så dumt å ta hos BMW. Betalte vel 1700,- for dette hos strandveien auto, ikke så gærnt siden det er kun hver 60kkm eller 4.år 

Ja,riktig og det var vel den prisen de snakket om ja.

Ellers er det ikke så mye nytt her egentlig ,det eneste som har skjedd ,er at en eller annen tulling har hatt dårlig tid og slått inn en liten bulk i passasjerdøren min.

Sikkert noen som har dunket borti.

Bulken er liten men denne bilen vil jeg ha bortimot 100 prosent,så skal ha den på et verksted som skal se på den.

Mest sannsynelig kan den dunkes/masseres ut men dette får fagfolk ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kveldsupd.

Igår så var jeg på et lokalt verksted for å få dem til å se på parkeringsbulken.

Bulken er jo ikke stor i det hele tatt men den kunne ikke fikses med bare å slå den ut.

Det verste av alt var at de mente at begge dørene burde lakkes for å få 100% fargelikhet.

Grunn til det var at denne fargen ikke var like lett å få helt lik på et felt.

Kan jo legge ut et bilde som det er dårlig å se "skaden" på.

Er der hvor ripen er:

20160315_174318.thumb.jpg.7516d44020a408

Uansett,en ny tur til et annet lakkverksted blir det imorgen og høre hva de sier.

Har endel steinsprut på frontfangeren og vil da høre om en pakkeløsning.

Hadde jeg fått til noe der og fått lakkert fanger og den døren for en grei deal,hadde jeg blitt glad.

Da tror jeg at jeg kan si den hadde blitt 100% i lakken :).

Uansett,var det fint vær og Karcher og skumpistol lekte sammen idag og det ga resultater.

Etter håndvask,ble det tørk.

Deilig årstid vi har i vente.

Og selvfølgelig tok jeg noen kjappe bilder av ferdig vasket e61:

20160315_174221.thumb.jpg.9c5d2462067312

Endelig blank og ren igjen:

20160315_174241.thumb.jpg.6b3b7e34d7497f

Colliniten glimrer enda ikke med sitt fravær ,selv etter mange vasker:

20160315_174501.thumb.jpg.c95fb0face9893

20160315_174414.thumb.jpg.07e5125a960b8d

Satser på godvær i dagene før påske.

Da skal jeg gjøre noe som jeg ser frem til.

En hel dag med Detailing av karroseriet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

Smell vakker den bilen din! :x må ha meg en sånn neste gang trur jeg! :D
synd med parkerings bulken! ingen lapp i vindu ingen ting?

Jo takk for det .:) 

Når jeg kommer til Sandefjord neste gang,ringer jeg deg,så kan du teste den.

Da finner du fort ut om det er noe for deg.Jeg er hvertfall knallfornøyd.

Uten å virke toskete,er det noe av det bedre å kjøre.

Du får liksom aldri lyst til å slutte å kjøre :)

Nei,ingen lapp osv.

Skrammen skal jeg klare å fjerne og da vil nok heller ikke bulken synes uten at jeg viser den men tanken på at jeg har den ,liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det må du gjøre! :D nå nærmer jo sommeren seg så da hadde det vært koselig og fått hilset og prøvd ^^

ja veit du hva! det trur jeg på! :D er så fornøyd med e39´n at jeg kan ikke tenke meg at e61´n er noe dårligere å kjøre! :D

bra du får orden på det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "bulkreperatør" kan garantert fikse bulken uten at det trengs lakkering. Det finnes mange av disse rundtom etterhvert, men om du føler for en langtur har jeg god erfaring med Caropractor1 som holder til i Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

ja det må du gjøre! :D nå nærmer jo sommeren seg så da hadde det vært koselig og fått hilset og prøvd ^^

ja veit du hva! det trur jeg på! :D er så fornøyd med e39´n at jeg kan ikke tenke meg at e61´n er noe dårligere å kjøre! :D

bra du får orden på det! :D

Det er ingen problem å få til.

Ringer neste gang jeg skal bort.Bare gøy å treffe andre folk med samme hobby :). 

Hvis du liker e39en ,så vil du nok og like e61 og tror jeg.

1 time siden, awt skrev:

En "bulkreperatør" kan garantert fikse bulken uten at det trengs lakkering. Det finnes mange av disse rundtom etterhvert, men om du føler for en langtur har jeg god erfaring med Caropractor1 som holder til i Rogaland.

Amen.:)  Og godt å få bekreftet det jeg trodde.

Det tror jeg og men han sa det var så vanskelig å komme til bak /inni døren ,så ikke vet jeg 

Ja,er stadig fler og fler som driver med dette og tror der er noen i Telemark som og er flinke.

Uansett greit å vite at der er noen Rogaland som fikser sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på at det med den bulken ordner seg greit. Men det er klart at det hadde jo vært fordelaktig for deg å få lakket opp den døren, som vi snakket om på morgenen i dag.

Ellers så synes jeg det var hyggelig å låne bilen i helgen som var :) Den er virkelig god å kjøre og det slår meg hvor gode biler dette er. Synes ikke F10en er så veldig mye bedre å kjøre, ikke har F10 bedre comfortseter enn din og det tykke M-sport rattet E60/61 kom med er fantastisk å holde i. Comfortmessig merker jeg jo at F10en ligger litt over, men så har din M-sport understell mens min har Adaptivt understell. Også er det litt mer bøs motorlyd i M57 motoren, N57 som jeg har er så stille og kultivert. Kunne nesten ha vært en bensinmotor, mens M57 brommer litt mer og har litt mer "hår på brøstet" lyd ;) 

Nei det er en knall flott bil du har, kunne uten problemer at en slik selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,faderen når du sier det pga klarlakkflassen oppe ved list ,burde hele døren taes ja :).

Det har jeg ikke tenkt på,har vært mest opptatt av bulkene jeg .

Er jo jeg som skal takke deg for at du ville kjøre.

Nydelig med en stabil sjåfør .:).

Ja bilen er god å kjøre og har alt jeg vil ha og mer til men f10en din er helt magisk å ratte og synes da den har perfekt lyd uten tvil.

Som sagt og som du og sier,er det vanskelig for meg å fatte at bilen min er på det 10ene året.

Jeg ville ikke byttet den ut mot en fullspekket helt ny Passat engang med sprek diesel.

Så glad er jeg i disse 5er sløddene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har posta her enda. En gang i tida skal jeg eie en sånn, jeg og :P Liker de bilene, men ligger foreløpig litt over det jeg ville bruke da jeg kjøpte 525d'en (100 pluss). Ser ut som en forbanna fin tralle, har ikke lest tråden enda, men så bildene på første side! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt med skramme på en ellers så strøken bil, slike folk ...

Sikkert skrevet det tidligere, men den motoren er så god og kombinert med 5 serien er det en helt nydelig kjøreopplevelse!

Ganske misunnelig på dere som kan vaske bilene deres hjemme allerede. Vi har knapt plussgrader her oppe og av erfaring så er det alt for tidlig å begynne å rigge til høyttryksspyleren og resten av vaskeutstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...