Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Da skal dere få en update angående Svarten som den blir kalt av alle i familien og vennene😀.

1 juledag så skulle kona mi ut og kjøre .

hun kommer inn og sier at bilen er helt død, vittig sier jeg .

Joda , den er helt fuckings død.

Kun klikk fra starter.

Alt annet virker .

Jeg får målt spenningen på batteriet og det var på 11'3 .

Det er ganske lite og etter ha kjørt rundt i Sandefjord på let etter en lader fikk jeg tak i en.

igår morges , etter 7 timer med lading ,viser voltmeter 12,8.

Men neida, kun klikk klikk.

Nå dukket og glødelampe opp.

Så etter å ha lånt svigerfars nye Focus hjem , la jeg ut en tråd på e61 Norge .

Og der fikk jeg svar og alle var like,bytt batteri.

Så et nytt batteri må nok til.

Testet nå ikveld og strømmen har falt til 11,3 igjen så dette er nok gåent.

Uansett bilen ble hentet på henger Idag og er hjemme .

Fra Sandefjord før Idag:

image.jpg

jækla trist syn:

image.jpgimage.jpg

Men nå er den hjemme igjen heldigvis .

Vet ikke om jeg gidder å prøve å lade det igjen.

Kona har og sagt at bilen i det siste har gått tregt på starter , så er nok det.

Er igrunn litt irritert kan dere si pga jeg hadde planer med bilen .Men men ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det er nok rimelig å forvente at det er batteriet som har gjort sitt her ja. Er det ikke originalt batteri ifra bilen var ny? mener vi sjekket dette da du kjøpte den. I såfall så er det ikke så galt at batteriet har klart seg i 10 år, det er jo det man kan forvente. Videre er batteri en "slitedel", så sånnsett så var det jo hell i uhell

Du har helt sikker lest deg opp på bytte av dette batteriet og at det må kodes for å fungere riktig. Nå leste jeg nettopp i siste BMW Car magasine i en bruktbilguide for E60/61 535d at det er uhyre viktig at disse batteriene kodes riktig. Og det er det dessverre kun merkeverksteder som får til.... Man kan få koda det til å fungere, men det blir ikke 100% og da vil du få irriterende feilmeldinger og mas. Jeg vet ikke på E60/61 men på F10/11 så får du ett helvette hvis ikke batteriet er kodet 100% riktig. Elektronikken i disse bilene er så utrolig sensetiv og ømfintlig. Ring til Anders på Bavaria Arendal og hør om ikke de har en sympatisk pris på dette, så blir det gjort etter "boka" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F90:

Batteriet er ikke så gammelt og slitedel er det jo.

Men kjedelig når det skjer så langt borte og ting blir så vanskelig.

Det med koding er viktig og som Skulebollen sier så kan dette kodes med rett utsyr som f eks Inpa noe Jan E har :).

Ser det nevnes IBS her ,hvordan finner jeg ut hvordan den er gåen?

 

Ja Bimmerfan,det er dritt kjedelig men jeg skal nok finne utav ting etterhvert nå.

Bilen ble hentet i Sandefjord på Kiserødåsen,en flott plass med flotte mennesker.:).

Ahj:

Hvordan finne ut om IBS er ødelagt ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedlig med sånne feil. Men siden du skriver at den har dratt tregt på starteren så er nok batteriet dårlig. Det hender det står produksjonsår på batteriene. Jeg måtte bytte min i fjor pga at den dro tregt på starteren, og det gamle var fra bilen var ny.

IBS kan du vel bare koble fra på batteriet og så se om det er noen endring..? Har ikke kjennskap til dette selv.

Koding og registrering kan fint gjøres med Carly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...