Gå til innhold

X5 M50d (fra s. 8) i4 M50 (fra s. 9)


gregus
 Share

Anbefalte innlegg

Det blir så bra dette her. Gleder meg som en unge til å sende ned bilen selv. :) 

1 time siden, Snagg30 skrev:

Fortell gjerne litt om denne prosessen her, om du vil dele pris så hadde det vært veldig interresant hva du totalt kom på for noe slik. Vurderer dette selv til vår i4 om alt klaffer :) ellers helt rått! 

Cools er en underleverandør av noe slag til BMW Individual. Nederlendere som skal ha Individual får bilene levert til Cools før de kan hente ut bilen ferdig der. All garanti på seter og interiør opprettholdes. Sjekket muligheten med min forhandler om å kunne få bilen sendt til Cools for så å hente den ut der, men det lot seg dessverre ikke gjøre.

Pris avhenger av hva man ønsker å få gjort, men her er i alle fall noe:
- Omtrekking av seter og dørtrekk til Merino (der det er Vernasca eller Sensatec allerede) = 3 000 EUR
- Omtrekking armlener i dørtrekk og midtarmlene til Merino (der det er Vernasca eller Sensatec allerede) = 600 EUR
- Nedre del av midtkonsoll i Merino (uten sømmer) = 250 EUR 
- Øvre del av dørtrekk i Merino (800 EUR)
= 4 700 EUR ex. mva

Har selv bestilt dette samt en del annet trukket om i skinn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snagg30 skrev:

Fortell gjerne litt om denne prosessen her, om du vil dele pris så hadde det vært veldig interresant hva du totalt kom på for noe slik. Vurderer dette selv til vår i4 om alt klaffer :) ellers helt rått! 

Takk! Saltkjelen har vel beskrevet litt rundt pris allerede, de har også litt priser liggende ute på hjemmesiden om man skulle ønske å dra det langt 😊 Må legge på mva, men ellers en fin prosess. Betalte 2500 eur i forskudd før bilen ble levert og resten denne uka. De trenger bilen i ca 2 uker for å gjøre jobben.  De har egentlig stengt lørdager, men Marc (sjefen) kom og møtte meg lørdag for 2 uker siden, samt kjørte meg til togstasjonen etterpå og en annen møter meg idag, så servicen oppleves bra. 
 

Ellers er det sikkert litt mer kronglete om det blir garantijobb slik du har hatt på setene siden de holder til i Nederland, men det får man bare håpe å slippe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kult at du oppgraderer den slik, dette kler bilen veldig godt 👍 Skal bli spennende å høre om din erfaring med å kjøre langtur på motorvei, hvor mange ganger du må lade og hvilken snitthastighet du har. Synes 5 ladestopp høres mye ut, men da beregnet du kanskje litt småfisk kjøring? 

Takk! Har lagt inn god margin tror jeg, så kanskje det blir litt mindre behov for stopp enn jeg tror, men hvis jeg skal ha 10% å gå på i tilfelle trøbbel og maks lader til 80% så blir jo effektiv distanse mellom ladestoppene en del mindre enn full rekkevidde. Starter på 100%, så har litt mer å gå på til første etappe med mye autobahn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På vei fra hytta til Oslo fikk vi opp varsel om dekktrykksfall med beskjed om å stanse kontrollert. Jeg bremset ned og tok sikte på første avkjøring (Hamar), og sjekket trykket mens vi rullet mot avkjøringen. Høyre bakhjul viste 0,8 bar, 0,7, 0,6.. og stoppet på 0,4 da vi rullet inn på en gruslagt lomme ved siden av avkjøringsveien.  
 

Ringte veihjelp via bilen og fikk beskjed om at  det skulle sendes, og at vi bare måtte vente på at et annet oppdrag ble løst først. Prøvde meg på dekkreparasjonskitet mens vi ventet, men hadde middels tro på at det skulle funke.. Kompressoren klarte aldri å få trykket over 1 bar, selv med tetningsmiddel. Så ikke sprekken da, men skjønner godt at dette ikke gikk å tette.A2B43E4C-022B-4602-B00C-F9D39426B8EF.thumb.jpeg.01d830839d1ff5a0e5810b746d71175f.jpeg

Ble hentet av en hyggelig bilberger og fikk oss en natt på Scandic Hamar etterfulgt av leiebil til Oslo i går. Ford Kuga, den største de hadde med hengerfeste. Klarte heldigvis å få plass til alle og det meste av bagasje.

4BB907CA-3DB2-442B-ABCB-73D4945864D4.thumb.jpeg.e9163c63a9221e2b8eae9d687cb17dd3.jpeg

Styrte ganske mye for å finne nye dekk, og bilen skal naturligvis ha stjernemerkede dekk, som ikke er på lager i Norge. Eneste som var å få tak i var fra BMW i Tyskland med drøy pris og 5 virkedagers leveringstid, noe som ikke akkurat harmonerte med ferieplanene.

Endte med å hente ut vinterdekk fra dekkhotell og kjøre leiebilen rett tilbake til Hamar for å få lagt om. Kjørte meget rolig tilbake til Oslo i 29 grader.  Skjønner godt at vinterdekk ikke anbefales om sommeren, særlig når temperaturen nærmer seg 30 grader er det ganske ubrukelig!

Dekkpartner Holmen stilte opp med sommerdekk til vinterhjulfelgene i dag, så vi kom oss avgårde og har litt bedre tid til å skaffe stjernemerkede dekk til sommerfelgene etter ferien.  

F69F716A-6CB1-4497-89DF-27B209B6F15E.thumb.jpeg.8ac448dddc755bf469a9ce2de6361531.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2022 den 22.58, gregus skrev:

Nærmer seg nybilfølelse for andre gang! Bilen har nå vært hos Cools Bekledingen i 2 uker, og skal hentes i morgen. Da får jeg også testet hvordan langkjøring fungerer i praksis med kjøretur fra Eindhoven til Oslo. Ligger an til 5 ladestopp, foreløpig er planen Ionity på alle, men får se om det går etter planen.

Legger ved et par bilder jeg har mottatt idag 😊

12BF1450-1C86-457B-A399-D6C2667227BC.jpeg

72B87E81-5B15-4A69-B685-7AB3E01C3F80.jpeg

Herlig:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Dette må vell være garantisak, skal ikke slite innern på nesten helt ny bil😳

Enig det dekke så ikke bra ut, nesten delt i overgang mellom slite bane og dekk side.

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Dette må vell være garantisak, skal ikke slite innern på nesten helt ny bil😳

 

5 timer siden, skoglund skrev:

Enig det dekke så ikke bra ut, nesten delt i overgang mellom slite bane og dekk side.

Den er kjørt nærmere 64 000 km, så var vel på tide med et dekkskift snart uansett 😊

Ikke noe overraskelse å spore hos Dekkpartner knyttet til slitasjen, ganske vanlig at X5 med store hjul slites mest på innerkant grunnet veiene vi har. Jeg har kanskje kjørt med litt for lavt lufttrykk, men skal ta en firehjulskontroll før jeg setter på de nye sommerdekkene når de dukker opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gregus skrev:

 

Den er kjørt nærmere 64 000 km, så var vel på tide med et dekkskift snart uansett 😊

Ikke noe overraskelse å spore hos Dekkpartner knyttet til slitasjen, ganske vanlig at X5 med store hjul slites mest på innerkant grunnet veiene vi har. Jeg har kanskje kjørt med litt for lavt lufttrykk, men skal ta en firehjulskontroll før jeg setter på de nye sommerdekkene når de dukker opp!

Ja da har de km sine:) men har en kompis som har slitt med dette , to nye dekk som har blitt delt på den måten:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Masterchief skrev:

Flott i4🤩 Og x5 for den del..
Jeg har handlet inn 245/45-19 vinterdekk til i4en min. Tror du det blir plass?

Takk😄 Det blir plass👍🏻 Jeg prøvde på et forhjul i 245/45 19 og har gått opp en profil på sommerhjul. Null problem 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, papertiger skrev:

Helt rått, det var litt av en transformasjon. Ble dashboardet også trukket om?

Takk 😊 Dashbordet er originalt skinntrukket. Betydelig merarbeid å få trukket om dette også, så slapp heldigvis det. Videreførte bare samme skinn og kontrastsøm som dashbordet på øvre dørpaneler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...