tpmek Skrevet Mai 3, 2020 Share Skrevet Mai 3, 2020 På 18.4.2020 den 9.51, JE skrev: Siden jeg rappa endelokk fra diff bremsen til e30'n når jeg oppgraderte e46'n til 4 lamell brems, så var det på tide å montere sammen sakene til e30'n Blei nytt endelokk fra racing diffs, istede for å maskinere det gamle lokket fra e30 m3 diff bremsen som sitter i e46'n. Siden det blei nytt endelokk, blei det også nye lager. Valgte å ikke bytte lager på inngående aksel denne gangen. Etter montering ble backlash sjekka for å være på den sikre siden. Hadde ikke olje for handa, så får huske å det ved en senere anledning 🙈 Er forresten fantastisk å endelig ha fått seg girkassejekk! Gjør veldig mange oppgaver mye enklere 😁 Girkassejekken er et undervurdert verktøy. michaelskare reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet Juli 14, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2020 Eksos er ferdig sveisa, bak til potta. Må få bestilt varmedekselet som skal over potta, før den kan sveises fast. ogee1, Bimmerlorris, fxslin og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet September 10, 2020 Forfatter Share Skrevet September 10, 2020 Varmeskjoldet har dukka opp 😁 Blei tid for litt test fit og fin tenking, synd det ikke er noen Potter i denne størrelsen som har dobbelt ut. Spørs om man ikke må finne en overgang fra enkel 3" til dobbel.. Selv om det er litt juks.. Hmm... Nyheim, danskiii, ogee1 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaamann Skrevet September 11, 2020 Share Skrevet September 11, 2020 Se her ja! Lookin goood! Hva med å splitte potta for å modifisere til 2x utblås? Evt bygge en ny en selv, eller hos noen som holder på med det. Ville fått bedre flow enn med overgang fra en til to rør etter potta. Innbiller meg hvertfall det sjæl 😄 Uansett gøy å se at du holder på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 Meget flott arbeid på denne helt klart ,men støtter og det med å få til en dobbel stuss på denne 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet September 17, 2020 Forfatter Share Skrevet September 17, 2020 På 11.9.2020 den 22.53, Blaamann skrev: Se her ja! Lookin goood! Hva med å splitte potta for å modifisere til 2x utblås? Takk 😁 Er en 3" full flow magnaflow potte, den gir ikke stort mer restriksjoner enn ett rett rør 👍 På 12.9.2020 den 13.50, sveigis skrev: Meget flott arbeid på denne helt klart ,men støtter og det med å få til en dobbel stuss på denne 😀 Takk 😁 Tror nok eneste alternativet er en "Y" etter potta for å få dobbel stuss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet September 17, 2020 Share Skrevet September 17, 2020 Selv om dobbelt løp er veldig bmw'sk så synes jeg 3"single pipe er tøft og oser motorsport 😀 flott arbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlorris Skrevet September 23, 2020 Share Skrevet September 23, 2020 Med den brede utformingen i fangeren synes jeg det ser litt rart ut med singelstuss 🤔🤷♂️ Men sånt er jo smak og behag 😉🤘 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet September 25, 2020 Forfatter Share Skrevet September 25, 2020 På 17.9.2020 den 17.55, Evopower skrev: Selv om dobbelt løp er veldig bmw'sk så synes jeg 3"single pipe er tøft og oser motorsport 😀 flott arbeid! Takk 😁 På 23.9.2020 den 10.17, Bimmerlorris skrev: Med den brede utformingen i fangeren synes jeg det ser litt rart ut med singelstuss 🤔🤷♂️ Men sånt er jo smak og behag 😉🤘 Vi går se hvordan det blir. Skal legge ut bilde når jeg er kommet et steg videre. 😎 Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet September 26, 2020 Forfatter Share Skrevet September 26, 2020 Nest bakerste oppheng til eksosen er punkta opp, og ble senere helsveisa, men glemte å ta bilde når det var ferdig.. 🤨 Runey, danskiii, ogee1 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet Oktober 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2020 Tenker det ikke blir så gæli når denna er modda ferdig og tig'a på plass 🙂 sveigis, danskiii, Mathiseen og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Oktober 2, 2020 Share Skrevet Oktober 2, 2020 Kommer ned med E21 og kasse med pils+mat, bytte mot eksos sveising? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 2, 2020 Share Skrevet Oktober 2, 2020 Blir mye finere med den eksosen der 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet Oktober 5, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2020 På 2.10.2020 den 15.17, danskiii skrev: Kommer ned med E21 og kasse med pils+mat, bytte mot eksos sveising? hehe Hehe 😂, hadde man bare hatt tid.. På 2.10.2020 den 16.28, sveigis skrev: Blir mye finere med den eksosen der 😀 Takk, har tru på at det blir bra 😁 danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet Oktober 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2020 (endret) Da har det blitt tid til å knote litt med e30'n igjen. Røret inn på potta er tig'a, og endestussene begynner å ligne på noe. Endestussene er hjemme mekka "dobbelt vegget", slik at det ser litt mindre pinglete ut, enn kun 1.5mm 3" rør. Gjenstår å sveise fast endestussen(e) og lage til ett bakre eksos oppheng, så er faktisk eksosen ferdig.. 😳👍 Endret Oktober 26, 2020 av JE Runey, Bimmerlorris, danskiii og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå