chrisen Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 (endret) Hei, har akkurat bestilt meg en ny 330e ladbar hybrid. Nr3. i landet i følge selger med levering i Mars, så dette blir spennende. Har satt sammen en utstyrsliste som enda kan endres på så derfor skulle jeg hatt litt hjelp fra dere om jeg burde gjort noen justeringer på den. Budsjettet er som alltid ved kjøp av ny bmw allerede tynt. Ryggecam , elektriske seter og elektrisk innfellbare speil er det jeg vurder å legge til. Men er kun jeg som er bruker av bilen så seter er kun med tanke på videresalg. Ryggecam virker og som smør på flesk med pdc fremme og bak. Speil er mer en gimmik som alle nye biler nesten har. Men disse tingene koster skjorta hos Bmw. Har satt opp bilen med fokus på looks og kjøreglede etter min smak. Farge B45 Estoril Blue 9.850 Interiør HAAT Stoff Hexagon/Alcantara anthracite/Black Utstyr / Pakke 337 M Sportspakke 2PF LMfelg Mstjerneeke 403 19" 8.150 481 Sportsseter foran 4FT Int.trim fin.Alu,finely brushed lengthwise w.highlight trim fin.Black highgloss 5A1 Tåkelys LED 704 M Sportsfjæring 710 M Sportsratt i skinn 715 M Aerodynamikkpakke 760 Individual Shadow Line, høyglans 775 Individual antrasitt taktrekk 7LF Model M Sport 48.000 465 Gjennomlastingssystem 493 Oppbevaringspakke 508 Park Distance Control (PDC) 5.900 544 Dynamisk cruise control 563 Lyspakke 5A2 LED frontlykter ZLP Loungepakke 19.900 322 Comfort Access 403 Soltak i glass 417 Solgardiner for sidedørene bak 688 Harman Kardon høyttalersystem ZNN Navigasjonspakke 18.900 609 Navigasjonssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6NS Bluetooth Professional 2NH M Sportbremser 7.750 2TE Automat med girhendler 5.000 420 Solbeskyttende vinduer 4.320 431 Aut. avblendbare innvendige speil 2.000 521 Regnsensor 534 Klimaautomatikk 654 DAB+ radio 8A7 Norsk språkversjon 8AW Norsk instruksjonsbo Legger ved noen bilder av identisk bil med samme oppsjoner. Endret Desember 31, 2015 av chrisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Veldig spennende og jeg håper at du deler dine erfaringer med bilen når du får den til våren. Basert på egne erfaringer med F30/31 og hva andre rutinerte biljournalister forteller ville jeg ikke ha valgt 704 M Sportsfjæring hvis du allerede har adaptivt understel/fjæring (som du absolutt bør ha). Fjæringen blir alt for stiv til alt annet enn ren banekjøring med sportsfjæring, som ikke er poenget med en slik bil som dette. Jeg tror også at 2NH M Sportbremser er i overkant av hva man får bruk for i en 330e. Ryggekamera og innfellbare speil ville jeg imidlertid helt klart ha valgt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Desember 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2015 (endret) Adaptiv understell/EDC er ikke tilgjenglig på 330e så derfor ble det heller M-sportsfjæring. Bilen blir en bil nr to som er ment til å være mer sportsbil enn bruksbil, da vi har en annen bil til hverdags. Valget falt enkelt på hybrid da startprisen var 200 000kr under enn std 330. Så her ble det enten brukt 330i/d eller en flett ny 330e. Prøvekjørte en 328i som jeg fant ut var plenty sprek nok, og 330e er nok ikke langt unna da den har litt høyere egenvekt enn 330i men med sine 252hk 420nm og elmotor som hjelper til hvor der er turbolag eller huller i effektkurven til bensinen så tror jeg dette blir en super maskin. 2NH M sportbremser er mest for look og gjør halve bilen, de er skikkelig rå for de av oss som er i overkant opptatt av detaljer. Burde nesten hatt litt mer åpne felger enn hva jeg har bestilt, men var ikke rare utvalget i 19". Tenker også å få montert litt M-performance deler, eksospotte er ett must for å få maks ut av lyden på en stakkers firer. Endret Mars 1, 2016 av chrisen Torek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Meget artig bilvalg Denne tror jeg blir veldig bra og det ser ut som det er en lekker bil du har satt opp. Ville dog absolutt ha lagt til ryggekamera og elektrisk setejustering. Ellers så håper jeg du lar høre fra deg nå du får bilen og lærer den å kjenne, dette konseptet er jo helt nytt ifra BMW. Når jeg så startprisen så ble jeg litt sugen på denne selv, ikke ofte en firesylindret BMW kommer dit hos meg. Jeg har dog ett problem med toppfarten, for meg som kjører noen ganger i året på Autobahn så holder ikke 225 km/t. Men man skal ikke se veldig langt bort ifra at elbilen blir byttet ut med en 330e på sikt, vil se litt hvordan prisene utvikler seg med tanke på avgiftene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Spennende valg, gratulerer er vel på sin plass! Valg av utstyr er alltid vanskelig og om man skal hensynta egne eller evt andres krav ved fremtidig videresalg. Ryggekamera ville jeg definitivt anbefalt deg, langt mer enn en gimmick. El seter ville jeg valgt bort, DAB er standard på 2015 modellene og utstyret eller ser riktig ut. Tror jeg ville holdt litt igjen på utstyrslisten, tenk mer på hva DU/DERE trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Desember 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2015 Takk for fine ord, blir spennede dette. Ikke 4syl som er førstevalget her heller men etter å ha kjørt 328i så ble jeg imponert. Bare håpe hybriddrivlinjen er like potent. Litt mer vekt blir det jo å dra på. Har nå hatt to F10er og ønsket meg en litt mindre og mer leken bil, hvor fartsfølelse ect kommer mer til sin rett. Så dette blir spennene på mange måter. Synes el-seter hører hjemme i alle Bmw men for 11 000kr så er det litt stivt da det kun er meg selv som bruker bilen og sete blir justert engang når bilen er ny:p Men er jo klart en fordel for videresalg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Jeg er også blandt de som stemmer for ryggekamera, men ikke elektriske seter. Selv om sistnevnte sikkert er greit å ha, er det ikke noe jeg personlig "forventer" i en 3-serie ihvertfall. El seter ville jeg valgt bort, DAB er standard på 2015 modellene og utstyret eller ser riktig ut. DAB er nok dessverre ikke standard nei (noe som igrunn er ganske tragisk). Det ligger som tillegg både i prislistene, og i brosjyrene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 (endret) Er enig med kamera og ikke el. seter. Ellers ser dette veldig bra ut med riktig farge også ..regner med du lager tråd når bilen er hjemme på tunet. Lasseh, on 05 Dec 2015 - 22:23, said:El seter ville jeg valgt bort, DAB er standard på 2015 modellene og utstyret eller ser riktig ut.DAB er nok dessverre ikke standard nei (noe som igrunn er ganske tragisk). Det ligger som tillegg både i prislistene, og i brosjyrene.. Norge er jo det eneste landet i verden som skal slukke FM nettet. Som kanskje gjør det vanskelig å sette DAB som standard.? Resten av verden ler jo av det. Endret Desember 5, 2015 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbergan Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Bruker de elektriske innfellbare speilene på M3en hver gang jeg bruker bilen. Bor man i en by og må innom parkeringshus osv så er det fint å ha dem felt inn når man parkerer. Ellers så er PDC foran og bak også must. Hadde kun bak på min forrige og jeg merker at det å ha det foran og bak er svært behaglig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Desember 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2015 Men er det ikke litt smør på flesk med både pdc og ryggekamera til 5000kr? Savnet aldri ryggekamera i F10ene når jeg hadde PDC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Jeg ville også lagt til automatisk avblendbare speil utvendig. Ikke bare er det praktisk med elektrisk innfelling, men det er også behagelig å kjøre med når man har trafikk bak. Elektriske seter er ikke et must, men er svært behagelig i den forstand at man får justert setet til hver minste millimeter. Det er ikke alltid man finner den perfekte stillingen med manuell justering, og man ender derfor opp med en "så som så" sittestilling. Ryggekamera vil jeg anse som et must i 2015, og jeg ville sannsynligvis også vurdert å koste på side view kamera og parkeringsassistent. Jeg har både rullgardiner i rutene og solbeskyttende vinduer på min E60. Dette er egentlig litt smør på flesk, så her ville jeg nok vurdert om behovet for begge deler er tilstede. Velger du noe bort ville jeg beholdt rullgardinene. Jeg ville sannsynligvis også fjernet rattgiring, og heller brukt de sparte pengene på dette utstyret til fordel for Head-up Display. Head-up Display er sannsynligvis det mest verdifulle utstyret jeg noen gang har ettermontert. Jeg skal aldri ha en bil uten dette igjen.. Walkabout og uglefossen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Jeg så ikke at Head up-display "manglet", dette hadde jeg uten tvil valgt før alle de andre tingene som er nevnt. Torek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 (endret) Jeg er også blandt de som stemmer for ryggekamera, men ikke elektriske seter. Selv om sistnevnte sikkert er greit å ha, er det ikke noe jeg personlig "forventer" i en 3-serie ihvertfall. DAB er nok dessverre ikke standard nei (noe som igrunn er ganske tragisk). Det ligger som tillegg både i prislistene, og i brosjyrene.. Jo, DAB skal nå være/bli innbakt i standardutrustningen - prisjusteringen sentral fra BMW er på 6.000.-.Dog er jeg litt usikker på når dette skulle gjelde ifra. Jeg skrev 2015, det var en leif selvsagt! Fått det bekreftet og lest det med egne øyne. @ chrisen. 328i og hybrid er to forskjellige ting, spesielt merker man det på bunnen. Var du fornøyd med 328i, vil du bli svært fornøyd med 330e. Og som de ovenfor sier, HUD har blitt så bra nå, det fortjener en 330e Endret Desember 5, 2015 av Lasseh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Da vil det nok komme i 2016-prislistene vil jeg tro, men i alle 2015-prislister (som inkluderer 2016-modeller) koster det ihvertfall penger enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet Desember 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2015 Dab var inkl i prisen. når jeg la inn bestilling i allefall. HUD hadde jeg i gamle bilen men så ikke nytten i dette annet enn at det var stilig og at det var greit med ett digitalt speedo i ruten. Ratt giring derimot synes jeg var underholdene på svingete veier ect og gav litt følelsen av å kjøre ekte raserbil. Hehe. Selvom det er langt mlm en automat med hendler på rattet og en smg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå