Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Slavearbeider'n skrev:

Nå er min så langt i fra orginal du kommer. Den har alt jeg hadde som krav da jeg leita etter ny bil da. Sinter clutch, oppgradert kjøling, 100% quaife brems. Gromt understell, polyforinger nesten overalt, halvbur og ribba interiør.

Jeg er hjempehappy. En vanvittig morsom bil rett frem og i svinger. En veldig leken bil som slipper ved litt gasspådrag og litt rattutslag og med null elentronikk som ødelegger kreopplevelse. Eneste sammenlikningsgrunnlaget jeg har er E39 M5 som jeg hadde ett år og E46 M3 jeg kjørte i 10 min. 

Kan tenke meg de eldre er morsomme i og med at de veier så lite. Selv om de nyere har mer effekt så er det liksom noe med mindre vekt og en lettstyrt bil! :-) En E30 M3 er jo perfekt eksempel, går jo ikke veldig godt per dagens standard men er veldig morsomme å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Nei. Det morsomste er tullinger i Tesla som har kjøpt seg støvsuger for å få litt ekstra ponnier under panseret. 

Haha. Synes ikke de er morsomme i det hele tatt jeg, kommer ikke forbi de med motorsykkelen på vei til jobb engang for de er så brede :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mowz skrev:

Haha. Synes ikke de er morsomme i det hele tatt jeg, kommer ikke forbi de med motorsykkelen på vei til jobb engang for de er så brede :-D

 

Brede og fæle de bilene. Men det er gøy å se uttrykket dems når dem ser at en 20-30 år gammal bil holder følge med deres elektriske nyvinning som vistnok skal være det beste, riktig nok når du passerer 160 kmt vel og merke da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Slavearbeider'n skrev:

Brede og fæle de bilene. Men det er gøy å se uttrykket dems når dem ser at en 20-30 år gammal bil holder følge med deres elektriske nyvinning som vistnok skal være det beste, riktig nok når du passerer 160 kmt vel og merke da 

Ja de er vel kongene ut av lyskryssene men ellers går det dårlig.... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (Pakke fra Supersprint)
  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (MotoGP tur bestilt)
1 time siden, ahj skrev:

Hmmm 🤔 Og jeg som trodde du skulle ha takstativ av dette 😂

Hvordan i all verden visste du det??! :-D hehe

Skal til QuickFix når jeg får bilen EU godkjent for å bytte ventilfjærer så tenkte å få litt mer lyd i den samtidig. Litt spent på "droning" men må bare prøve :-) Det kostet ikke all verden og er ikke all verdens og skru av igjen hvis det ikke svarer til forventningene...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da fikk jeg endelig bilen EU godkjent, er som alltid litt sent ute.

Fikk feil på slark i styrestag, soting av ruter framme, måtte bytte frontrute og manglet refleksvest. Men nå er'n godkjent :-D Digg

Har også hatt den på original mapping under EU kontroll for sikkerhets skyld. Så da tok jeg og sjekket ut hva Awron displayet viste av effekt og dreiemoment på org mapping og da viste den faktisk ganske spot on på effekt (200hk), men litt for lavt på dreiemoment (405Nm skal vel være 450Nm). Mener TRF benket ca 205hk uten dpf på denne.

På steg 4 viser den rett over 400hk og 700Nm, mulig den kommer over visse grenser som gjør at den viser litt feil på høyere effekt, ut ifra steg 4 data skal det være rundt 305 hjulhester som tilsvarer ca 360hk regner man med 15% tap.

Litt kjedelig å kjøre org effekt merket jeg :-D:-D

Org:

20190508_145242.jpg

Steg 4

Snapchat-1864280871.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Og nei oljetempen var ikke -3C under kjøringen  på nederste bildet:-P , men hadde ikke fått montert olje-temp-sensoren i bunnpanna på det tidspunktet så den lå bare løst i motorrommet :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...