Gå til innhold

Bytte E39 i W210 - grei deal?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Flere av dere kjenner sikkert til E39'en min som ligger til salgs (HER). Har fått behov for en bil som er litt billigere i drift enn en sekser som bruker 1,3 på mila.. Har ikke fått noe interesse utenom et bytteforslag som jeg har blitt litt interessert i. Tenkte å høre her hva dere synes. Det er da snakk om en bil jeg skal ha som brukis i noen mnd, også selge igjen når jeg har spart opp nok til en fin E39 diesel facelift.

 

Bytteforslaget består av en svart 2000-modell Mercedes E220CDI sedan. 143 hester og automat. Gått ca 317.000 kilometer. Greit utstyrt, blant annet AC, cruisekontroll, 4x elvinduer, kjørekomputer, MF-ratt osv. Stoffinteriør. EU til 02/18 og nylig tatt service. Eieren skryter (selvsagt) en del av den, mener den er i veldig god stand. Han sier også at det ikke er noe rust under, bare litt flekker i dører, bakluke etc. Fått bilder også, ser veldig hel og grei ut.  

 

Har sett litt på Finn da jeg ikke har kjennskap til disse, og ser ut som biler i den kategorien der ligger på rundt 40-45? Da er vel dette en grei deal mtp min ligger til 30k uten interesse?

 

Mercedesen står i Oslo så er halvtimes tur for å se på den, noe jeg tenkte å gjøre om noen dager når jeg har fri fra jobb. Men før jeg gjør noen brå valg her, så vil jeg høre hva allmenheten har å si. Så hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien til MB etter W124 (83-95) er ganske begredelig, da rust og atter rust står på menyen. De fikk visst ikke bukt med problemene før nå de siste årene.  Særlig dører,panser osv blir gjennomrusta

 

MB entusiaster liker visstnok ikke helt W210 da den ikke oser av samme kvalitetsfølelse som w123-124 gav. Bensinmotorene funker visst greit, men noen kødd-feil med dyser og topplokk på dieselmodellene. 

Er visst stor og god plass i disse her, solid interiør. 

 

Forstilling/bakstilling på MB og BMW er første jeg ser på. Du merker fort når du prøvekjører om det klunker og bilen svaier. Tegn på dårlig vedlikehold. Ofte observert på gamle mb/bmw.  Dog bytter man alt ut så har man god bil i mange år etter:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig så er ikke w210 no dårligere en w124 uansett hva man sier,

Men en 220cdi går på ca 0,7-0,75 , høy hengervekt, å den km standen har lite å si (min har gått 580) å gode aut kasser,dvs en veldig fin rangle bil da det er stor plass i de også.

Men se etter rust, spesielt i jekkfester å fjørskåler forran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett par kamerater som driver med MB og de har alltid sagt at disse bilene er de værste rustbaljene de har laget. CDI motorene er som nevnt over her heller ikke de beste MB har laget.

Kjøp BMW! En E39 eller E46 med diesel må da vel være kurant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal absolutt ha BMW! Skal som sagt ha E39 med facelift og diesel. Men det blir ikke før om en måned eller to, hvertfall. Dermed kunne dette blitt en billigere bil å ha i mellomtiden før jeg selger (forhåpentligvis dyrere) senere. Men er det ikke verdt det så beholder jeg bare E39'en noen måneder til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha denne i 1-2 måneder? Blir en del liter bensin for omregistreringsavgiften også.

Er jo egentelig helt tullete å kjøpe en bil for å ha den i to måneder, når man har en fungerende bil ifra før. Som du sier så blir omregistreringen noen liter bensin, pluss eventuelle feil som må fikses før videresalg, annonsering og styr. Behold BMW, eller kjøp en billig japse i disse to månedene i stede for tidenes dårligste Mercedes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...