Paugen92 Skrevet Juli 15, 2017 Share Skrevet Juli 15, 2017 Hei holder på å koble opp kufatec dab+ Modul til min E91 06mod med CCC. Lurer på om noen kan hjelpe meg med farger på ledning til + og - på bluetooth modulen i bagasjerommet? Tenker å koble innpå med strømtyv her. lurer også på om dette er en fin plassering på antennen? H. Sidevindu bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurerlitt Skrevet Juli 15, 2017 Share Skrevet Juli 15, 2017 31 minutter siden, Paugen92 skrev: Hei holder på å koble opp kufatec dab+ Modul til min E91 06mod med CCC. Lurer på om noen kan hjelpe meg med farger på ledning til + og - på bluetooth modulen i bagasjerommet? Tenker å koble innpå med strømtyv her. lurer også på om dette er en fin plassering på antennen? H. Sidevindu bak Rødt bruker vel å være pluss og brunt minus? Ofte greit å bekrefte med et billig voltmeter fra clahs / biltema. Plasseringen på antenna er sikkert grei den. Jeg har samme antenne og monterte den først under støtfanger bak, ganske nært karosseriet. Var ikke helt fornøyd med mottaket der, det falt ofte ut. Plasserte den idag faktisk vannrett under baklykta og har veldig bra mottak. Anbefaler deg å ta en titt bak der når du først holder på, kanskje du kan få den helt skjult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paugen92 Skrevet Juli 15, 2017 Share Skrevet Juli 15, 2017 15 minutter siden, lurerlitt skrev: Rødt bruker vel å være pluss og brunt minus? Ofte greit å bekrefte med et billig voltmeter fra clahs / biltema. Plasseringen på antenna er sikkert grei den. Jeg har samme antenne og monterte den først under støtfanger bak, ganske nært karosseriet. Var ikke helt fornøyd med mottaket der, det falt ofte ut. Plasserte den idag faktisk vannrett under baklykta og har veldig bra mottak. Anbefaler deg å ta en titt bak der når du først holder på, kanskje du kan få den helt skjult Takk for svar! Fikk vite på dab+ kurs på jobb da jeg jobber som mekaniker, hvor vi ble fortalt at man ikke må legge antenne vannrett men loddrett da dab+ signalet er veldig "rett ned". Men mulig det har noe å si med antenne også. Skal sjekke om det er rød og brun ledning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurerlitt Skrevet Juli 15, 2017 Share Skrevet Juli 15, 2017 46 minutter siden, Paugen92 skrev: Takk for svar! Fikk vite på dab+ kurs på jobb da jeg jobber som mekaniker, hvor vi ble fortalt at man ikke må legge antenne vannrett men loddrett da dab+ signalet er veldig "rett ned". Men mulig det har noe å si med antenne også. Skal sjekke om det er rød og brun ledning Ja er klar over det, men mener jeg har lest at loddrett/vannrett ikke hadde noe å si på akkurat denne antenna. Uansett er jeg veldig fornøyd nå og den ligger vannrett ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paugen92 Skrevet Juli 15, 2017 Share Skrevet Juli 15, 2017 2 timer siden, lurerlitt skrev: Ja er klar over det, men mener jeg har lest at loddrett/vannrett ikke hadde noe å si på akkurat denne antenna. Uansett er jeg veldig fornøyd nå og den ligger vannrett ... Bra det fungerer da! Nå målte jeg meg frem og kobla til med strømtyv, la antenne slik på bildet og alt fungerer ypperligt meget fornøyd med at det kommer opp tittel på sanger osv på CCC skjermen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 Prøvde montere den DAB antennen som GS-Bildeler selger på baksiden av bakfangeren på min 1-Serie sammen med Dension modulen. Da fikk jeg dårlig dekning. Ble litt suffet. Hadde håpet at det skulle bli bra siden 1-serie cab har antennen sin i det området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koliva Skrevet Juli 21, 2017 Share Skrevet Juli 21, 2017 Har montert en Kufatec DAB converter og nå står automaten i bilen å blinker på P hva skyldes dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nkstokp Skrevet Juli 21, 2017 Share Skrevet Juli 21, 2017 1 time siden, koliva skrev: Har montert en Kufatec DAB converter og nå står automaten i bilen å blinker på P hva skyldes dette? Antar du mener: Automatgir blinker "parkbrems"???Skudd fra hofta: Har du stjålet strøm fra fel sted? Kufatec'en går nok ikke på samme styringsenhet som automaten, koklusjon: noe ble forstyrret under montering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juli 24, 2017 Share Skrevet Juli 24, 2017 Noen som har hatt problemer med scan-funksjonen i sin Mobrigde dab? Sitter i danmark og prøver å få inn dab-radio, men de eneste kanalene som dukker opp på lista mi er norske kanaler som var tilgjengelig i norge før jeg kom hit. Prøver å trykke scan uten at noe skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nkstokp Skrevet Juli 24, 2017 Share Skrevet Juli 24, 2017 Alpine-programvaren i bilen er sensitiv for rescan fra mObridge : Stans lås bilen og vent 5 min. Gå inn på radioen og alle kanalene skal ha returnert inkl de nye. Dette er en kjent BUG i programvaren på selveste radioen fra Alpine. Hvis ikke: Da må du resette med 4-5 hurtige klikk på bryteren. Da vil radioen resette seg fullstendig. Scan og reset knappene kan bli borte forde disse faller utenfor listen. (Lur løsning: legg de inn som favoritter på f.eks plass 29 0g 30 ---selv om det kan komme et annet stasjonsnavn når bug inntreffer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juli 27, 2017 Share Skrevet Juli 27, 2017 Noen som har testet universal dab adapteret som GS selger? Evt Dension sitt dab adapter? Finner ingen tester eller noe info om de... Tenker spesielt på brukervennligheten.https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/dab/dab_adapter_universal_tunein_dt350_m_bluetooth_og_handsfree_og_streaming_av_musikk_dab_dt350__3776863 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 27, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2017 Hvorfor ikke gå for et som integreres? Den var jo ikke direkte gratis den heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paugen92 Skrevet Juli 27, 2017 Share Skrevet Juli 27, 2017 Hei Klarer ikke å få inn NRK kanaler på CCC med kufatec lenger, hadde både de og riks kanaler i starten, men nå finner den ikke NRK kanaler lenger. Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Ta ut strømmen og i igjen på boksen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 28, 2017 Share Skrevet Juli 28, 2017 Hei! Noen som har tips her... Vurdere og kjøpe en brukt kufatec. Og har funnet en som står Bmw CCC på, og som skal vere til e60. Men ser at nr. som står er Kufatec 40153. Og jeg skal jo ha Kufatec 40148? ( e61 530d 05mod. CCC ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 28, 2017 Share Skrevet Juli 28, 2017 (endret) @awt Ser du har nevnt et par ganger Intravee og Alpine sin DAB-adapter. Jeg har Intravee i Z4en med Ipod-adapteren fra Alpine, og det hadde jo vært storveis å funnet en slik DAB-adapter og fått inn denne i bilen da het mildt sagt hater den universale dingsebomsen jeg har i nå. MEN, vet du/noen om denne Alpine TUA-T100 som jeg mener er den riktige er DAB+? Jeg har en gammel bordradio som ikke er + og den er det ikke mye funk i for tiden. Så det evinnelige DAB-antenneproblemet: Glassantenne er uhørt i frontruta (eller andre ruter). Jeg har prøvd denne plingplongen uten hell. Det ble bare dårlig DAB og enda dårligere FM med den. Men så fant jeg denne: https://acb.no/Details.asp?ProductID=3451 Denne skal jo i følge siden funke. Har kjennskap til ACB fra min tidligere karriere hos Bilradiospesialisten, og de er jo seriøse. Frister å prøve denne. Ikke så halvgal pris heller. Noen som tilfeldigvis har testet den? Men hvis da dette ikke funker kunne jeg i så fall tenkt meg å bytta ut antennen på skjermen med en universal som har DAB-funksjon. Disse antennene er jo identiske å se til så det kan jeg godta. Men jeg vet ikke hva den originale antennen egentlig er til. Vet jeg har en til antenne bak bakfangeren. Men det er vel dette Diversitygreiene til BMW. Er det så at det kun er en ren FM-antenne? Telefon? Noen som vet eller har en oversikt over dette? Edit: Når jeg tenker meg om så er jo ikke telefonantenne nødvendig da jeg ikke har telefon i snap-in-adapteren.... Endret Juli 28, 2017 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå