Gå til innhold

330e ankommet! Meet Candis.

Share

Anbefalte innlegg

Da var min mye omtalte 330e endelig hjemme på tunet og det er på tide den får sin egen tråd. 

Har ikke rukket å få tatt noen skikkelige bilder enda annet enn ved levering og litt hjemme i garasjen. 

Kan ikke si annet enn etter to dager med bilen i mitt eige er jeg superfornøyd! 

Aller mest fornøyd med hvordan bilen tar seg ut etter hvordan vi spekket den. Fargen, felger, interiør, m-perf. bremser og spoiler. Pakken ble bare helt nydelig og synes bilen hvirkelig skiller seg ut i mengden. Så den biten overgikk all forventning, Im in love.

Kort oppsummering på det tekniske som nok mange her er spente på, så leverer den også her.  Den er sterk helt fra bunn men overaskende så er det på høye turtall den virkelig blomstrer. (Prøver å holde meg unna, siden bilen bare er kjørt 160km) 

Lyden er frisk og sprek men desverre litt for lav, satser her på noen mods på eksosen med tiden. Sjalting mlm elmotor og bensin er meget sømløst og en merker knapt når bensinmotor stopper eller sjalter inn. Det eneste jeg føler litt på er at alle disse systemene trenger litt tid på å tenke seg om samt automatkassen når en trakker flatt. Dette er dog eliminert når bilen står i sport eller sport+. Girkassen er den skuddsikre ZF 8trinns automat vi kjenner fra tidligere.

Bilen er virkelig sportslig med variabel sportstyring, M-sport understell og Bremser. Dette er vel de kaller for track handling package over dammen. Så sammenlignet med mine tidligere F10er og Teslaen så føles dette som en skikkelig sportsbil i forhold. Personlig merker ikke jeg noe til økt vekt pga batteri, i forhold til tidligere erfaring med 328.

Som ren El-bil er det heller ingenting å utsette på noe foruten at dekkstøyen blir litt fremtredene. Nok kraft og rekkevidde til mitt bruk, så i teorien kan jeg bruke bilen i hverdagen uten å måtte starte bensinmotor. Men det beste er at en alltid kan komme til elektrisk oppvarmet coupe.

En kort oppsummering av mine første to dager med min 330e som jeg har valgt å døpe Candis.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av chrisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Ser veldig bra ut, nå blir de tre-fire ukene jeg må vente på min 330e enda lengre hehe. Kult å lese at det funker bra! Får samme hjulene som deg, hvilken dekkdim er det på dem?

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens! Blir litt ekstra stolt når det er en selv som har spekket bilen, har liksom bært den frem og født den selv etter 4mnd langt svangerskap:p

Dekkdim er 225 foran 255 bak, husker ikke profil i farten. Felgene er mye fetere i virkeligheten enn hva som kommer frem på bilder. Jeg var selv veldig i stuss på om jeg skulle velge disse etter bare å ha sett de på bilder, men etter å ha sett de live er jeg sikker på å ha valgt rett.

///M'en på bagasjelokk er lånt fra en M235i:p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, har litt å sette meg inn i skjønner jeg.. Var ikke sånn på 2011 F10en. Ellers er det herlig å ha Idriven på norks, en tror alltid at en er så himla god i engelsk nå til dags men med litt avanserte utrykk så det absolutt en fordel å ha norsk Idrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker snelle dette her! Har du noen planer om senk? Ville gått til innkjøp av M3 Performance nyrer med doble riller og muligens Performance leppe lakkert i bilens farge. Og ikke minst plukket av ///M-merket på bagasjeluka ;) Er girspaken standard eller har du sportsautomat? Den spaken der har vel vært helt siden E60/61 LCI i 2007, så den burde BMW gjøre noe med designet på snart...

Gratulerer med fin tralle! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med helt ny bil, og den ser riktig så fin ut i den fargen og med de felgene og bremsene. :-)

Hvilken spoiler er det du har, er det karbonspoileren som er lakkert? Og har du tatt av M-merkene på framskjermene, eller kan du velge de bort?

Skal ble interessant å høre dine erfaringer med BMW hybrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine ord:)  

Bestillte med sportautomat men det var kun girskiftere på rattet som ble endret, da sportautomat ikke er en option på 330e. Kanskje p.g.a Edrive knappen nede ved girspaken? Hvem vet? Men enig i at den spaken godt kunne vært modernisert litt når en sammenligner med konkurentene sine løsninger.

Spoileren er fra koed da det ikke er åpnet enda for M-performance tilbehør til 330e i databasen til forhandler, så var de også veldig tilbakeholden på å selge. Fikk dog forhandler til å montere den med ett smil:) De fjernet også samtlige logoer på bilen, foruten bokstavene på hekken. Er std med E-drive logoer på c-stolpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...