Eivind320x Skrevet Februar 6, 2017 Share Skrevet Februar 6, 2017 Så bra at jeg kunne være til hjelp. Kan jo være selgeren har en bedre dag nå enn sist Dere som bor på Østlandet er jo såpass priveligert med tanke på antall forhandlere. Her oppe er det 55 mil, eller 8-9 timers kjøring for og komme til neste forhandlet. Etter det er det vell Trøndelag som blir neste stopp Så det dere kaller for langt er et steinkast for oss Du får sende ut flere forespørsler og se hvem som er mest sulten. Så håper jeg du finner et tilbud som funker. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 7 timer siden, Eivind320x skrev: Du har denne her oppe med performance kittet https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89953199 Eller denne https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89778248 Denne https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89387594 Og denne https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88019417 Her har du en https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88008015 og til sist https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83669265 Dette vra mitt hurtigsøk Er det ingen som kjører bilene sine noe særlig lenger, eller?!? 35.700 km på en 335i er jo ikkenoe. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83669265 Min F30 er fra 2013. Har kjørt siden den ble hentet hos forhandler over 83.000 km og jeg bor i Oslo. Ellers så har jeg kjørt E46, X6, X1 og elbil ved siden av den igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 En kollega leaset passat gte, 60 i innskudd, 2400 kroner i måneden. Det er en pros det er vanskelig å slå. Statusmessig noe ned, men passat er veldig fin bil. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 @Eivind320x Merkelig med det du sier om hva du er vant til osv - jeg hadde mange forskjellige typer biler i kikkerten når vi skulle ha bil nr. 2 (Alfa, Toyota, Mazda, Ford etc.), men landa til slutt på Mini. Ikke det at de har BMW interiør, men elektronikken er BMW, funksjonaliteten på knappene er BMW, deletilgangen er god (finnes bl.a. på Koed) - det meste er kjent og noe er likt som i vår E91. Nå skal jeg ikke si at det var det som gjorde at vi valgte Mini, men det var en forenklende faktor oppi det hele. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Februar 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2017 7 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev: Er det ingen som kjører bilene sine noe særlig lenger, eller?!? 35.700 km på en 335i er jo ikkenoe. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83669265 Min F30 er fra 2013. Har kjørt siden den ble hentet hos forhandler over 83.000 km og jeg bor i Oslo. Ellers så har jeg kjørt E46, X6, X1 og elbil ved siden av den igjen Er litt redd for å kjøpe en drøyt fire år gammel bil, da vil jeg ha enten en svært god forsikring eller en ganske så god garanti noen når. Men den er ganske så fint utstyrt. Sikkert mulig å prute litt også. 335i er jo på en måte drømmen og nå nesten oppnåelig. Bor i Moss og kjører 20-25000 i året, blir mye km! 1 time siden, flobben skrev: En kollega leaset passat gte, 60 i innskudd, 2400 kroner i måneden. Det er en pros det er vanskelig å slå. Statusmessig noe ned, men passat er veldig fin bil. Jeg er ikke uenig i at det er gunstig. Det er bare noe som er vanskelig for meg å svelge. Det har mye å gjøre med kjøreglede og en generell følelse når du kjører bil. Man får en C350e til en ganske så ålreit pris også, føler bare at jeg nå kan prioritere litt morsomt i året vi kjøper hus og gifter oss. Og blir det en F31 så har jeg jo plass dagen det kommer en unge eller to også. Jeg vil bare mye heller ha den opplevde kvaliteten en BMW gir meg enn Passat. Og jeg så faktisk på Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 med bensin også, det var bare det at restverdien etter tre år var 10% under f.eks Audi. Og det på en bil som totalt sett er 150 000 rimeligere, så du kan trekke fra ganske mye mer der også.. Så den forsvant ut, dessverre. Der kunne jeg ofret opplevd kvalitet for kjøreglede.. 34 minutter siden, papertiger skrev: @Eivind320x Merkelig med det du sier om hva du er vant til osv - jeg hadde mange forskjellige typer biler i kikkerten når vi skulle ha bil nr. 2 (Alfa, Toyota, Mazda, Ford etc.), men landa til slutt på Mini. Ikke det at de har BMW interiør, men elektronikken er BMW, funksjonaliteten på knappene er BMW, deletilgangen er god (finnes bl.a. på Koed) - det meste er kjent og noe er likt som i vår E91. Nå skal jeg ikke si at det var det som gjorde at vi valgte Mini, men det var en forenklende faktor oppi det hele. Og hva gjelder Mini: Hatt det før, forrige Countryman. Nå er'n jo blitt vesentlig bedre. Meeeen, når ikke helt opp pr nå. Og kona liker de ikke, vi skal kun ha én bil, og da må hun få bestemme noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Du må nå tenke deg om to og tre ganger før du går til Audi Adaptive xenon av nyere type er vel bra, men adaptive led er vannvittig! I alle fall Bmw sine. Kjørt en viss F80 med adaptive led på mørklagte veier på Østlandet og det var mindblowing! Var bare å ha langlys på hele tiden, den blendet ned rundt alle bilene, de foran og de som kom i møte.. Ikke slik på mine adaptive xenon akkurat. Men svingbare lys er kjekt. Tror du må høre om en 330i hos Bilia! Lifeasiknowit_bmw og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 6 timer siden, Gorg skrev: Du må nå tenke deg om to og tre ganger før du går til Audi Adaptive xenon av nyere type er vel bra, men adaptive led er vannvittig! I alle fall Bmw sine. Kjørt en viss F80 med adaptive led på mørklagte veier på Østlandet og det var mindblowing! Var bare å ha langlys på hele tiden, den blendet ned rundt alle bilene, de foran og de som kom i møte.. Ikke slik på mine adaptive xenon akkurat. Men svingbare lys er kjekt. Tror du må høre om en 330i hos Bilia! Eneste som er synd med 330i er at det er en rekkefirer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Februar 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2017 8 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev: Eneste som er synd med 330i er at det er en rekkefirer.... Hehehe, sant, men jeg tror det er et uforholdsmessig stort hopp til 340i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Kjørt A4 leiebil med bensinmotor noen dager nå, og hater det Liker hverken girkassen eller pedalene/pedalfølelsen.. Føler at jeg kjører som om jeg aldri har kjørt bil før, rykker og napper overalt ved start/stopp/frem/tilbake kjøring. God å kjøre på motor- og landeveien, men den passer i hvert fall ikke meg på småkjøring! Blir vel ikke noe mer entusiastisk av at det er den ene uka det snør på østlandet at jeg kjører fwd med piggfritt og 150hk i steden for 428ien med xDrive og pigg Bavaria Oslo kom bedre ut i pris for meg som førstegangskunde enn jeg fikk fra BMW i Moss selv etter at vi har kjøpt 2x X5, 2x X3 og en X1 fra dem i løpet av de siste årene... Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Februar 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2017 25 minutter siden, olenikolai skrev: Kjørt A4 leiebil med bensinmotor noen dager nå, og hater det Liker hverken girkassen eller pedalene/pedalfølelsen.. Føler at jeg kjører som om jeg aldri har kjørt bil før, rykker og napper overalt ved start/stopp/frem/tilbake kjøring. God å kjøre på motor- og landeveien, men den passer i hvert fall ikke meg på småkjøring! Blir vel ikke noe mer entusiastisk av at det er den ene uka det snør på østlandet at jeg kjører fwd med piggfritt og 150hk i steden for 428ien med xDrive og pigg Bavaria Oslo kom bedre ut i pris for meg som førstegangskunde enn jeg fikk fra BMW i Moss selv etter at vi har kjøpt 2x X5, 2x X3 og en X1 fra dem i løpet av de siste årene... Hehe, jeg kjører VW Golf 1.2 med manuell og piggfri, dritt er det. Venter på svar fra selger der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Hehe, det stemmer! Automat på A4en, men klarer ikke å bli helt vant med hvor fort den kjører avgårde uten at man tråkker på gassen, + at den triller brått bakover i lyskryss når man slipper bremsen fordi auto start/stopp ikke starter motoren fort nok igjen.. Vet ikke hvem du har snakket med der inne, jeg handlet med Kenneth Johnsrød og fikk veldig god oppfølging fra han i hvert fall, men vet han er på ferie nå i hvert fall fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Februar 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2017 15 minutter siden, olenikolai skrev: Hehe, det stemmer! Automat på A4en, men klarer ikke å bli helt vant med hvor fort den kjører avgårde uten at man tråkker på gassen, + at den triller brått bakover i lyskryss når man slipper bremsen fordi auto start/stopp ikke starter motoren fort nok igjen.. Vet ikke hvem du har snakket med der inne, jeg handlet med Kenneth Johnsrød og fikk veldig god oppfølging fra han i hvert fall, men vet han er på ferie nå i hvert fall Er han jeg venter på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 9 timer siden, papertiger skrev: @Eivind320x Merkelig med det du sier om hva du er vant til osv - jeg hadde mange forskjellige typer biler i kikkerten når vi skulle ha bil nr. 2 (Alfa, Toyota, Mazda, Ford etc.), men landa til slutt på Mini. Ikke det at de har BMW interiør, men elektronikken er BMW, funksjonaliteten på knappene er BMW, deletilgangen er god (finnes bl.a. på Koed) - det meste er kjent og noe er likt som i vår E91. Nå skal jeg ikke si at det var det som gjorde at vi valgte Mini, men det var en forenklende faktor oppi det hele. Jeg snakker nok av erfaring Hadde både Hyundai og Mazda i flere år, før jeg bestemte meg for og kjøpe bil med litt motor. Det sto mellom A3 eller BMW 1/3 serie. Audien var fin, men setene passet ikke helt meg, så jeg endte opp med en 08 118d med 27000km på telleren i 2011. Hadde endel feil på den og gikk lei, så solgte den i september 2013 og kjøpte min mors 07 Honda CR-V som ble en gigantisk nedtur. Gikk bare 11 mnd før jeg på pur F la inn søknad hos Santander på en 320xda, da SNN Finans ikke ville tilby meg nytt lån. Dagen etter fikk jeg telefon med spørsmål om når bilen skulle hentes. Tenkte at CR-Vn raskt skulle bli solgt så jeg fant den Bimmern jeg har nå og kjøpte. Fattern endte opp med og låne CR-Vn i et år og den ble solgt i august 2016. I juni 2015 kjøpte jeg en 2013 MINI One D JCW der planen var og tjene 20-30 000, slik gikk det heller ikke hehe, og den ble også solgt i august 2016 sånnsett uten tap. Har lyst på ny MINI Clubman med 190hk Diesel og ALL4 , men orker ikke tanken på og måtte dra til Bodø før eventuelle greier med bilen, da BMW her oppe mangler tilgang i ISTA på MINI. @Lifeasiknowit_bmw Den bilen du linker til er mest sansynlig en importbil, med dertil manglende garantier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 Da er den solgt, veien mot å velge ny bil er vrien, men ny tråd kommer så fort kona og jeg blir enige. StigJ og Gorg reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Blir spennende å se hva dere blir enige om fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå