Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som tror denne passer enda det står 340i? Lest at de har jobbet for å gi F30'en et bredere inntrykk... kunne kanskje hatt en effekt på bredden på diffuser?

 

og er dette bra nok plast?

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-F30-F31-3-Series-340-M-Sport-M-Performance-Rear-Bumper-Diffuser-Twin-Exhaust-/191951589511?hash=item2cb134d087:g:OmEAAOSwMtxXusBR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
On 25.8.2016 at 11.30, awt skrev:

Du vil ikke få en særlig effektøkning av dette, og ihvertfall ikke en som vil kreve at denne "effektøkningen" godkjennes.

Har funnet ut at det er snakk om 16hk. Er motstand i OEM eksosen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli en god stund siden jeg skrev noe her sist, men det har skjedd litt!

først har jeg endelig fått montert ny eksos på bilen, men fordi jeg trives på langturer, autobahn etc. med hastigheter over 130+ så har jeg funnet ut at det er litt for mye bråk for min del. Derfor skal jeg få montert original Svart Chrome tip 35i eksos denne uken. Bilen ser forøvrig slik ut nå (med snø...) og har også kjøpt og montert original M performance Diffuser. Det koster litt, men merkes at kvaliteten på plasten og passformen er langt bedre enn mye annet man finner på nettet! :)

Derfor vil eksosen legges på Finn etter hvert. Dette koster opprinnelig 1200€ og er av veldig god kvalitet fra InsidePerformance Deutschland. Det passer blant annet 28i og 35i, men følger også med en overgang som gjør at den kan monteres på blant annet 316 og 318. Tror det skal passe på 320 også.

andre prosjektet på gang (som jeg får

hjelp av en utrolig flink kar) er å bytte til NBT fra Business til proffesional navi. Skulle egentlig fått byttet dette i dag, men manglet dessverre en kabel til selve skjermen, og da blir det jo litt vanskelig å få montert ting :P 

bilde fra dagens demontering: 

 

IMG_5701.JPG

IMG_5860.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I kveld fikset min dyktige kompis installering av NBT. Eneste som mangler er navigasjonen, men ellers er alt bra. Må installere DAB+ antenne etter hvert. FM antenne (Fakra antenne) er bestilt og venter bare på at den skal komme i posten, da den originale ikke er mulig å bruke med de 2 pluggene som finnes på nye H.U'en.

Sånn ser det i alle fall ut nå! (Utrolig digg med Bluetooth mediabibliotek)

IMG_5941.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Bækkmann skrev:

Råtøft! Har kikket litt på NBT Retrofit selv. Men jeg har forstått det slik at det er noen funksjoner som ikke vil fungere? :| Bla. Sportsdisplayet som viser Hk. og Nm. 

Kan du bekrefte / avkrefte dette? :) 

Hey! Tusen Takk :) hadde ikke klart det uten en meget kompetent kompis. Han har forøvrig den råeste F30'en jeg vet om. Blant annet med Org. CSL felger i Magnesuim!

Sportsdisplayet funker bra! Skjønner ikke hvor du har hørt dette. Kan hende det er individuelt fra bil til bil; iom at BMW har så uendelig mange utstyrsvarianter. 

Her er en del funskjoner/Forbedringer som jeg har fått nå pga. overgang til NBT Proff navi:

- MYE bedre lyd i anlegget (musikk)

- USB og Bluetooth medieavspilling, uten behov for splittet kabel (aux og USB) til iPod, iPhone etc.

- Sportsdisplay (som funker akkurat som det skal!)

- Split screen

- nytt display på PDC

- Nytt display på Effiecient dynamics

- Spotify app (det kommer etter hvert)

- Mye bedre maps (men må aktiveres)

- Muligheten til å velge mellom telefon 1 og 2 + audio.

- Muligheten til å lagre musikken i H.U rett fra USB, framfor å ha usb'en tilkoblet hele tiden.

- Muligheten til å velge sanger/skippe sanger på Multifunksjonsrattet

- Touch iDrive styrekonsoll

- Bedre handsfree! Av en eller annen grunn er dette også bedre lydkvalitet og støyreduksjonen er mye bedre.

-  Connected drive muligheter med vær og direkte trafikkoppdateringer.

legger ved bilde av Sportsdisplay (bare gasser litt for å vise) ryggevarsler etc:

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Hey! Tusen Takk :) hadde ikke...

Tusen takk for fyldig svar! Dette ser jo helt fantastisk ut. Jeg tror det var Bimmer-Tech eller bimmer retrofit som jobbet med dette for en stund siden, og fikk ikke alle funksjonene da. Men det er vel en stund siden. 

Hadde egentlig lagt det på is pga. dette, men hvis det virkelig er mulig å få alt til å fungere 100% som det skal, daa ble det interessant igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Hey! Tusen Takk :) hadde ikke klart det uten en meget kompetent kompis. Han har forøvrig den råeste F30'en jeg vet om. Blant annet med Org. CSL felger i Magnesuim!

 

Du må jo ikke si sånt uten å dele bilder :D 

For øvrig en meget pen f30 du har!

Vet du om man kan kode om endring av effekt/dreiemoment i sportsdisplayet? 

Kan endre dette i appen til M Performance Drive Analyzer, men ikke funnet noe måte å endre dette på i idriven.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Bækkmann skrev:

Tusen takk for fyldig svar! Dette ser jo helt fantastisk ut. Jeg tror det var Bimmer-Tech eller bimmer retrofit som jobbet med dette for en stund siden, og fikk ikke alle funksjonene da. Men det er vel en stund siden. 

Hadde egentlig lagt det på is pga. dette, men hvis det virkelig er mulig å få alt til å fungere 100% som det skal, daa ble det interessant igjen!

Er nok litt basert på software også tenker jeg. Dette ble kodet med Esys. Aner ikke hva de på BimmerTech har brukt 😝

Ja! Virker som om alt er mulig med tanke på funksjonene. Det viktigste "verktøyet" her er kodingen, også må man ha en emulator for å gjøre det mulig 😁

29 minutter siden, Gorg skrev:

Du må jo ikke si sånt uten å dele bilder :D 

For øvrig en meget pen f30 du har!

Vet du om man kan kode om endring av effekt/dreiemoment i sportsdisplayet? 

Kan endre dette i appen til M Performance Drive Analyzer, men ikke funnet noe måte å endre dette på i idriven.. 

Haha! Det var det da 😎

Jeg er litt usikker der. Satt på tomgang i garasjen i sted og gasset litt...

Lurer på om BMW har en standard "klokke" på alle modeller inntil en viss HK/effekt. Tipper 28i, 30i, 35i og 40i har en annen "klokke igjen. Kan godt hende at det finnes en måte å gjøre det på, kan Google litt og evt. lese litt om sportsdisplayet! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, mgilhauge skrev:

Hei

Jeg kan være interessert i eksosen og diffuseren din hvis den passer min 320i f31 og det finnes en pris som er fornuftig for begge parter :)

Har bare diffuseren som sitter på bilen ;) må nesten beholde den selv 😝

Når det kommer til eksosen, så skal passe F31 :) men det trengs en overgang fra original dimmensjon over til ny bakpotte på 3" + eksosfester som passer til 28i, 35i eller 40i eksos.

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Har bare diffuseren som sitter på bilen ;) må nesten beholde den selv 😝

Når det kommer til eksosen, så skal passe F31 :) men det trengs en overgang fra original dimmensjon over til ny bakpotte på 3" + eksosfester som passer til 28i, 35i eller 40i eksos.

Okei. Da skal jeg tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, fupsaker skrev:

Var nesten så jeg ble interessert i denne eksosen selv. :wink: Men hvor får du originaleksos fra? Og hva kommer den på? :)

Tenker du på original 340i eller på den jeg har liggende fra InsidePerformance?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...