jokke2k Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Her for leden på fredag skulle jeg og familien en tur ut for å handle. Til min store irritasjon så jeg at noen i nattens mulm og mørke hadde plukket ut speilene av husene på min 520 touring. Kjipe greier. Kun speilene var pent plukket ut og varmeledningene klippet med tang. Bilen var ellers helt urørt. Er det noen andre som har opplevd eller hørt om noe lignende? Dette skjedde rett utenfor Arendal. Er det en bande på færde? Billige var ikke speilene heller. 4500 kr stk (!) hos Bavaria. Pluss da jobben med å lodde på ledning med plugger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Utrolig kjedelig. Hadde du aut. avblendbare speil, eller vanlige? Førstnevnte er forholdsvis kostbart, og desto mer populært å omsette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 (endret) Utrolig irriterende dette, at folk ikke han holde seg vekk ifra andres ting Får da ikke håpe det er en bande som herjer her i byen, får passe godt på speilene mine. Ser utifra bildet og at jeg husker å ha sett bilen din der (fin bil forresten) at du bor nede ved Hansnes. Er stadig vekk forbi der selv ettersom min bestemor bor i Ormevikveien. Jeg føler at det fra tid til annen går en del lugubre folk forbi der, er jo ett gjennomgangsområde på vei til byen. Stiv pris på speilene ja, hadde det ikke vært bedre å tatt dette på forsikring? Blir jo fort noen kroner for deler og jobb, da kan du få bytta hele ledningsnettet til speilet også i stede for "klipp og lim" på det eksisterende. Endret Mai 8, 2016 av Fredrik 90 Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Å ta noe så "billig" på forsikring vil aldri lønne seg. Egenandel og bonustap koster langt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AleksJensen Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Utrolig kjedelig! Dette skjedde faktisk med min fars X5 for noen år siden i Kristiansand, så ikke langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 5 timer siden, awt skrev: Å ta noe så "billig" på forsikring vil aldri lønne seg. Egenandel og bonustap koster langt mer. Nå spørs det jo hvor mye dette kommer på til slutt da, er jo 9000,- bare i deler. Så kommer tillegg hvis det er automatisk avblendbare speil og ikke minst jobben.. Ellers så kommer det jo an på forsikringen man har, jeg har ikke engenandel eller bonustap ved hærverk eller parkeringsskade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokke2k Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2016 Har ikke egenandel eller bonustap om jeg bruker min forsikring denne gangen. Men ikke på grunn av hærverk / skadeverk, så neste gang jeg evt da bruker den vil jeg miste bonus og måtte betale egenandel (om jeg ikke bytter selskap igjen da). Joda, det er automagiske avblendbare speil mener jeg ja, og bilen er 2014-modell. Så jeg ender opp med å måtte ut med noe sånn som 12.000 hos merkeforhandler. Synes bilen er for ny til å benytte uorginale billispeil. Spørsmålet er bare om når jeg da får satt inn nye, at de kommer igjen og tar dem? Holder det å kjøre inn inn speilene, eller kan de lett bendes ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokke2k Skrevet Mai 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2016 19 timer siden, Fredrik 90 skrev: Nå spørs det jo hvor mye dette kommer på til slutt da, er jo 9000,- bare i deler. Så kommer tillegg hvis det er automatisk avblendbare speil og ikke minst jobben.. Ellers så kommer det jo an på forsikringen man har, jeg har ikke engenandel eller bonustap ved hærverk eller parkeringsskade Nå hadde da BMW ikke kontakten de klippet av som løs del, og dermed må man bytte speilhus også. Prisen ble plutselig 30.000 Så da lukter det forsikringssak. Faen... PS: Hva slags selskap og forsikring har du Fredrik 90? Vurderer sterkt å bytte etter dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 Jeg kan anbefale IF. Nå vet jeg ikke om tyveri av utvendige deler på bil og innbrudd går under samme, men jeg har tatt to innbrudd på forsikringen. Ingen egenandel og ingen bonustap. Hadde FG-godkjent alarm da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 1 time siden, jokke2k skrev: Nå hadde da BMW ikke kontakten de klippet av som løs del, og dermed må man bytte speilhus også. Prisen ble plutselig 30.000 Så da lukter det forsikringssak. Faen... [...] Det er typisk BMW å si at hele enheter må byttes av slike små bagatellmessige ting. Jeg har nok nye (brukte) kontakter liggende om det er av interesse. Send i så fall en PM. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 Regner med dette ikke er e39? For de speilene får man kasta etter deg i omtrent alle kjøp/salgsgrupper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 11 minutter siden, Shattered skrev: Regner med dette ikke er e39? For de speilene får man kasta etter deg i omtrent alle kjøp/salgsgrupper. Den aktuelle bilen er en F1x. Uansett benytter blant annet E6x seg av de samme speilglassene (på 2010 modeller), hvilket også innebærer at mulighetene for å finne defekte E6x speil hvor man kan bruke kontaktene fra er svært stor. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 3 timer siden, jokke2k skrev: Nå hadde da BMW ikke kontakten de klippet av som løs del, og dermed må man bytte speilhus også. Prisen ble plutselig 30.000 Så da lukter det forsikringssak. Faen... PS: Hva slags selskap og forsikring har du Fredrik 90? Vurderer sterkt å bytte etter dette Såpass dyrt ja, da ville jeg ikke nølt med å bruke forsikringen. Jeg bruker Trygg og er egentelig fornøyd med det. De har noe greie ordninger synes jeg, er greie på pris også IF er merkelig nok veldig dyre på akkurat 530d... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 10, 2016 Share Skrevet Mai 10, 2016 On 08.05.2016 at 18.10, Fredrik 90 skrev: Nå spørs det jo hvor mye dette kommer på til slutt da, er jo 9000,- bare i deler. Så kommer tillegg hvis det er automatisk avblendbare speil og ikke minst jobben.. Ellers så kommer det jo an på forsikringen man har, jeg har ikke engenandel eller bonustap ved hærverk eller parkeringsskade Hvis du har Tryg så gjelder kun bortfall av egenandel og bonustap ved parkeringsskade inntil bilen er seks år gammel, og din er vel kanskje seks år gammel nå omtrent? Regner med at det er samme begrensning for hærverk ved ukjent skadevolder også. Bare så du er obs på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2016 Share Skrevet Mai 10, 2016 (endret) 3 timer siden, Walkabout skrev: Hvis du har Tryg så gjelder kun bortfall av egenandel og bonustap ved parkeringsskade inntil bilen er seks år gammel, og din er vel kanskje seks år gammel nå omtrent? Regner med at det er samme begrensning for hærverk ved ukjent skadevolder også. Bare så du er obs på det Ikke på min, jeg har dette dekket til og med på min 22 år gamle E34 Gjelder å kjenne de rette folka Men nå er det ikke min bil dette gjelder, trådstarter sin bil er knappe to år gammel og kommer fint under denne grensen uansett. Endret Mai 10, 2016 av Fredrik 90 Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå