Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg nye viskere til bilen i forrige mnd av merket Bosch nå lager viskerne gnikkelyder som om gummien er blitt stiv, viskerne fungerer greitt og ruta er helt ny, men det er irriterende for det.

Begynner å bli litt lei Bosch viskere nå, noen som har forslag til andre bedre viskere til E39?

Skrevet

Mulig du må justere vinkel på vindusviskere. 

Ellers har jeg gode erfaringer med originalt fra BMW. 

Skrevet

når jeg jobbet på mekonomen så hadde vi drøyt mye reklamasjon på bosch viskere faktisk, det gikk faktisk til det punktet at når det kom til viskere så prøvde man å selge alt annet en bosch, spesielt hvis det vas snakk om tradisjonelle "gamle" type viskere, men sånne "pølseviskere" pleide det aldri å være noe tull med.

Skrevet
7 timer siden, stig. skrev:

når jeg jobbet på mekonomen så hadde vi drøyt mye reklamasjon på bosch viskere faktisk, det gikk faktisk til det punktet at når det kom til viskere så prøvde man å selge alt annet en bosch, spesielt hvis det vas snakk om tradisjonelle "gamle" type viskere, men sånne "pølseviskere" pleide det aldri å være noe tull med.

Ja nå er vel dette 3 gangen jeg har Bosch (Jadda jeg lærer visst aldri) 

Skrevet

Mener å ha lest en vindusvisker test med blandt annet Bosch viskere, og resultatet der ble at Biltema sin beste vindusvisker (den med gjennomsiktig gummi) vant en soleklar seier. Både best på pris og utført arbeid over tid.  Jeg har brukt de på noen biler og vært veldig fornøyd med de, men kjøper de ikke til F11`en av den enkle grunn av jeg synes det er pinlig når det står biltema med store bokstaver på den nye fine bilen :P 

Skrevet (endret)

Hadde BMW viskere og byttet til Bosch. Da var det et felt ca midt på venstre pusser som ikke ble visket. Så justerte jeg vinkelen og pussinga blei bra, men de støyer og dunker. Kan ikke foreslå noe annet enn BMW.

Endret av orala
Skrivefeil
Skrevet (endret)

Er på mitt andre sett av Bosch, første byttet var på Velosteren, nå på E91. Er Bosch Aerotwin blade, og er de beste viskerne jeg noengang har vært borti. Anbefaler de til alle! Tålt all slags vær uten slitasje, er stille, tar hele viskerfeltet uten å legge igjen noe og varer lenge!

image.jpeg

Endret av Marius2002
Skrevet
12 timer siden, Marius2002 skrev:

Er på mitt andre sett av Bosch, første byttet var på Velosteren, nå på E91. Er Bosch Aerotwin blade, og er de beste viskerne jeg noengang har vært borti. Anbefaler de til alle! Tålt all slags vær uten slitasje, er stille, tar hele viskerfeltet uten å legge igjen noe og varer lenge!

image.jpeg

yepp,disse fungerer knall, men de "gammeldagse" med henglser, er det mye tull med

Skrevet

Aerotwin får man ikke til E39, men jeg har noen Hybrox flate viskere liggende som jeg får teste tror jeg.

https://www.amazon.de/HYBROX-Scheibenwischer-FRONT-Set-Baujahr/dp/B014UZZE2Y

Jeg bestillte også noen GoodRain flate viskere til E39, ser det er mange som er fornøyd med disse.

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E39-1995-2004-650-550mm-FLAT-AERO-Wiper-Blades-NOVELTY-HIT-/301948940719?

Skrevet

Kjøpte fra biltema til min e46 for ca 1,5 år siden og dem fungerer faktisk greit enda. Så til og være biltema sine så syns jeg ikke det er ille.

Skrevet

Jeg har prøvd et par forskjellige på min, bla noen sånne aero greier fra polen, de gniksa så inn i helvete at jeg kasta dem etter en kort tur i regnvær. Et år eller 2 senere bestilte jeg noe billig dritt fra Polen igjen, dette av normal gammeldags visker.

De hopper og gnikser.. Har aldri hatt slike problemer med tidligere viskere..

Nå skal jeg bygge om til E60 armer, så jeg får aero viskere.. Må bare få ut fingern og sveisa om..

Skrevet

Jeg brukte også Bosch Twin 539 tidligere men var ikke fornøyd med levetid så de siste årene har jeg handla originale fra Bavaria, synes disse fungerer bra og har bra levetid. 

Prøvde forskjellige fra Biltema men selv om det stod at de skulle passe så gjorde de det ikke. 

Skrevet

Biltema har ikke viskere til E39. Dessverre for da hadde jeg aldri vært i tvil om hvor jeg hadde kjøpt dem. 

Jeg setter alltid ruta inn med såkalte rain-off middel og trenger derfor ikke bruke viskerene like hyppig. Kan også ta bort knirke lyden men man må kjøpe ordentlig middel. Her holder Biltema ikke..

men feks: http://bilnerden.no/gtechniq-g5-clear-vision-glass-coat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...