Bmw320ie4698 Skrevet Juli 24, 2016 Share Skrevet Juli 24, 2016 Hei, jeg har bare hatt lappen i ca 3 måneder og har mistet lappen. Kjørte i 109 i 70 sone. Må jeg ta alt fra trafikalt grunnkurs, langkjøring og glattkjøring til teoriprøve og oppkjøring?, eller trenger jeg bare å ta teori og selve oppkjøringen? Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 24, 2016 Share Skrevet Juli 24, 2016 Der var du uheldig :/ Det der kan skje de fleste av oss slik at det er sagt før det kommer noen å kaster stein i glasshus Er det ikke 106 som er grensa i 70 sonene? Jeg har ikke vært bort i ditt dilemma før så kan ikke hjelpe deg der, men utenom prøvetid så trenger man kun ny oppkjøring om man mister den utover 6mnd. Om det er likt (bare at det inntreffer uansett lengde) når du er i prøvetid vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 24, 2016 Share Skrevet Juli 24, 2016 Forsøkte å Google (det kommer jo oppdaterte byråkratiske regler hvert år), men tror det "bare" er teori+oppkjøring på nytt. Ble selv tatt i 0,29km/t unna førerkortbeslag for en drøy uke siden....Man må regne med litt svinn minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 24, 2016 Share Skrevet Juli 24, 2016 Kompis av meg mistet også lappen under prøvetiden, da trengte han bare teori og oppkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 Hva med å ringe de som skal gi deg ditt nye førerkort? Hvis det er slik at reglene er i endring, hadde jeg ringt de som sitter på fasiten. Telefon 02030 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 jeg mistet lappen i 20 mnd for en stund siden, fikk beskjed om FULL førerkort opplæring, og det er teori og oppkjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 Ligger jo også tusenvis av slike tråder fra før av her. --> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 10 timer siden, Gabz skrev: Kompis av meg mistet også lappen under prøvetiden, da trengte han bare teori og oppkjøring. Meg? jepp, stemmer dette. Mister man den i 3 måneder (da er man vilt heldig), trenger man ikke teori/ny oppkjøring, men så lenge det er over må du ta beggr deler på nytt. Finn på noe, flytt, ta et år på folkehøgskole eller liknende så går tida fort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 Haha nei, ikke deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 13 timer siden, Reef89 skrev: Ligger jo også tusenvis av slike tråder fra før av her. --> Saken er at lovverket endres jevnlig, så to-tre diskusjoner fra 2005-2008 er ikke lenger relevant for TS. Enten gir du et vettugt svar eller holder kjeft. Ingen vits i å slenge med nebbet hvis man ikke har noe svar. Fredrik 90, Peak og Fidelio reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus. Skrevet Juli 26, 2016 Share Skrevet Juli 26, 2016 Teori og oppkjøring er full førerprøve, mistet selv lappen i prøveperioden. "Ved førstegangsutstedelse av førerkort klasse B (personbil) får alle en prøvetid på 2 år. Dersom du får førerkortet inndratt i denne tiden pga. lovbrudd i trafikken må du avlegge full førerprøve for å få utstedt nytt førerkort." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Juli 26, 2016 Share Skrevet Juli 26, 2016 teori og oppkjøring må du ta Synd med lappen, men shit happens. Er mye verre ting som kan skje i livet. Om tre til seks måneder har du lappen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 30, 2016 Share Skrevet Juli 30, 2016 (endret) Det følger av forskrift om tap av retten til å føre motorvogn mv. (tapsforskriften) § 8-4 at "[d]en som mister føreretten på grunn av brudd på trafikale adferdsregler i prøveperioden, må avlegge full førerprøve uten hensyn til tapsperiodens lengde, jf. førerkortforskriften § 4-2 annet ledd." Full førerprøve betyr at du må avlegge teoriprøve og oppkjøring på nytt, ergo ingen kjøretimer. Endret Juli 30, 2016 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw320ie4698 Skrevet Oktober 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2016 Takk for svar allesammen:)! Har nettop tatt teoriprøven og skal bestille ny kjøreprøve imorgen slik at jeg får tatt den 23. Desember☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå