Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Prøvde meg på litt forsiktig offroad med Excursion, gikk veldig bra. Men det er ikke tvil om at med sin størrelse så trives bilen best i åpene landskap 😉 Bilen har levd ett liv på asfalt, tror ikke det er mange ganger firehjulstrekk har vært koblet inn på denne. Men det er en voldsom kraft i 6,8 literen når lavserie kobles inn, ingen ting som stopper den virker det som 😀 Men det gjelder å ikke sette seg fast, skal ha litt seriøs redskap for å trekke løs 3,3 tonn. Digg å ha en bil hvor jeg kan få tilfredstillt utforsker trangen på veier der BMWen ikke har en sjans, da driter jeg egentelig litt i bensinforbuket på 2,5 liter på mila. Så lenge jeg koser meg så kan den gjerne bruke 4 liter på mila.

IMG_0569.thumb.JPG.f0e4d91a1175ec979d2ca9367efaec25.JPG

Flotte plasser man finner frem til når man kjører av asfalten og utafor allfarvei, nydelig utsikt over yttre Arendal skjærdgård med Torungen fyr. 

IMG_0568.thumb.JPG.3022896de60c3ad758a798ac37e171f6.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

da driter jeg egentelig litt i bensinforbuket på 2,5 liter på mila. Så lenge jeg koser meg så kan den gjerne bruke 4 liter på mila.

IMG_0569.thumb.JPG.f0e4d91a1175ec979d2ca9367efaec25.JPG

Bruker den seriøst 2,5 liter mila? På blandet?

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5l pr mil med V10eren er helt innafor i mine øyne. 7.3TD i samme bil ligger oftest på 1.5-2.5 pr mil. Mye vekt, mye motor, mye effekt, mye bil.

En bekjent av meg kjøpte en SRT 10-pickup med 8.3 V10 ny, og de trenger mat. Men de gir mange smil pr mil, om ikke i den klassiske euro-sosialistiske ånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, -Erik- skrev:

Bruker den seriøst 2,5 liter mila? På blandet?

Jepp, er det kjørekomputeren sier. Men har en 180 liters bensintank så jeg trenger ikke å fylle så ofte. Er jo mer bensin der det kommer ifra 😉 Også har jeg LPG tank på 160 liter, hvor man fyller for 5,50 for literen. Så jeg har jo fort og gæli 1500 km rekkevidde, holder ett stykke ned i Europa det før tanker må fylles. 

Som nevnt så er dette en stor bil, veier 3,3 tonn og dette skal flyttes rundt på. For å være helt ærlig så kjøpte jeg ikke denne bilen for å spare bensin. Tenkte egentelig det var kult å ha den største serieproduserte personbilen som er laget, kan trekke tungt og kjøre der BMW ikke kan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jepp, er det kjørekomputeren sier. Men har en 180 liters bensintank så jeg trenger ikke å fylle så ofte. Er jo mer bensin der det kommer ifra 😉 Også har jeg LPG tank på 160 liter, hvor man fyller for 5,50 for literen. Så jeg har jo fort og gæli 1500 km rekkevidde, holder ett stykke ned i Europa det før tanker må fylles. 

Som nevnt så er dette en stor bil, veier 3,3 tonn og dette skal flyttes rundt på. For å være helt ærlig så kjøpte jeg ikke denne bilen for å spare bensin. Tenkte egentelig det var kult å ha den største serieproduserte personbilen som er laget, kan trekke tungt og kjøre der BMW ikke kan :) 

Hvor mye gassbeuker den pr mil? Hvordan ser regnestykket ut, regner med det går mer en en liter gass mot bensin hvis du skjønner! 

V10 bensin på 3,3 tom, skjønner jo at det ikke er snakk om 116d :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, -Erik- skrev:

Hvor mye gassbeuker den pr mil? Hvordan ser regnestykket ut, regner med det går mer en en liter gass mot bensin hvis du skjønner! 

V10 bensin på 3,3 tom, skjønner jo at det ikke er snakk om 116d :P

Har ikke målt gassforbruket så nøye i liter, tipper det er noe av det samme som bensin ;) Jeg veksler litt mellom bensin og gass, er ikke heldig å bare kjøre på gass i lengden heller. Når det gjelder denne bilen her så ignorerer jeg litt hva den bruker, det er ikke så veldig relevant for min del. Veldig mange spør og lurer på hva den bruker og hvor mye det koster å kjøre med. Jeg kjører og når tanken nærmer seg tom så fyller jeg :) Men nå skal det sies at jeg kjører ikke bilen hver dag, har fylt tanken to ganger siden jeg kjøpte bilen i April. Fyller oftere på F10en :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del steinsprutskader på panser, front og tak og 1 ripe på venstre forskjerm etter at tilhengeren skled inn i bilen min.

lurer på om det er noen her som kjenner til et lakkverksted som fikser steinsprut etc. med et godt øye for detaljer. Bilen er i Glacier Silver, og nyansen er vrien å få lakkert bra.... så trenger mao. noen som kan virket sitt godt!

Tenker å få bilen fri for småskader og polere den + lakkforsegling av Meguiars, Ceramic Pro eller lignende etterpå, før jeg monterer frontleppe og M Performance sideskjørt.

Glemte helt å si hvor..... men: Helst i Oslo 😅

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bytta bakre hjullager på E36 elns inkludert nav og har gamle navet liggende i skrothaugen? Om noen vil donere det mot betaling av frakt, eventuelt kan jeg komme å hente om noen skulle ha det liggende på sunnmøre / nordfjord, så hadde det vært supert. Skal smelle sammen en jigg for polering av hjul og kunne derfor trengt et slikt :)

image_40752_big.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke fremre også, sveise inn ei rund plate, borre hull i benken og plane det parallelt med anleggsflaten til felgen. Det jeg har gjort i min maskin når jeg polerer helstøpte felger. Fremre brukes ikke oppigjen, så lettere å få tak i det. Med mindre man ødelegger navet eller har ødelagte gjenger fra før er jo det ikke noen grunn til å bytte bak :)

IMG_1120.JPG

IMG_1121.JPG

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...