sveigis Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 6 minutter siden, ehaugsnes skrev: Så km.stand er ikke så farlig da igrunn? Jeg ser girkasser til disse er overkommelige og, og greie å få tak på. Så lenge den ikke er opprusta er det kanskje en grei bil😄 Disse går 100 tusener uten problem om det er tatt vare på .😊
mr.pingu Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden On 10/6/2026 at 9:35 AM, Fredrik 90 said: Fant en krøllete kvittering i jakkelomma. Hvis dere lurer på om det var dyrt å kjøre V8 Alpina igjennom Tyskland midt i en drivstoff krise? Her er svaret! 😂😂 Uff, var dette langs autobahn eller i liten landsby noen få min unna?
mr.pingu Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden On 10/5/2026 at 8:37 PM, Fredrik 90 said: Jeg synes ikke det er så påfallende ettersom det er solgt ti ganger flere B58 hybrid enn vanlig B58 biler uten hybrid. Sakens kjerne er at B58 motor i hybrid drivlinje er ikke kjent for å havarere, N20 motoren derimot er kjent for å havarere i hybrid. At en og annen B58 har gått i stykker er helt sikkert, like sikkert som en og annen M50 og M54 motor også har havarert. Det er solgt ett unormalt høyt antal B58 hybrider her til lands, i årene 2020-2023 så ble det hvert år solgt langt over 1000 biler årlig…hovedsakelig X5 45e. Så at noen har fått problemer og fått motoren byttet er ikke så veldig unormalt. Jeg har gjort så grundige undersøkelser som det går an før jeg kjøpte X5 45e, snakket med BMW mekanikere, verksmestere (bla Bilia Stenshagen, Bavaria Kristiansand og Arendal), saumfart Facebook grupper, stoppet X5 45e eiere på gata og en teknisk konsulent hos BMW Norge. Jeg må innrømme at jeg var jævlig skeptisk til å gå fra den brilliante B57 dieselen i 540d til B58 og hybrid. Det inntrykket jeg satt igjen med var at B58 hybrid var svært bra saker og trygt å kjøpe. Om noe har endret seg nå nylig ang dette så vil jeg gjerne finne ut mer, så om du vet noe som jeg ikke har fått med meg så er jeg veldig nysgjerrig 😀 Ja det hadde vært interessant å se hvor mye B58 har havarert prosentvis hybrid/ ikke-hybrid se om det er betydelig avvik eller om det tallet er lik Noen som sitter på disse tall? Men også husk, det er nå at vi virkelig begynner å se hvor bra B58 egentlig. Det er nå de begynner å nærmere seg 200k km i større antall. Uansett hva, B-motorer er stor steg opp fra alle N-motorer. Blir spennende å følge med statistikken de neste 3 årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå