Gå til innhold

innvendig plass e61 vs e39?


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei.  har aldri kjørt en e61, så lurer på hvordan de føles innvendig.     jeg opplever e39n som trang.  det er veldig smalt framme, og skal man ha noen i baksetet, så må setet fram om det skal bli tålelig plass baki der..  og det er lite komfortabelt.        har også en e38, og den oppleves helt forskjellig.  mye bredere framme, samt at jeg slipper og justere på setet : ) 

 

har derfor tenkt litt på og oppgradere til e61 etter hvert.  vil gjerne ha litt input på hvordan de er.  orker ikke å stikke og prøve bil bare for og prøve bil heller... 

er litt usikker på hva jeg skal gjøre.  beholde e39n, selge e38n  eller selge e39n og beholde e38n en stund til eller bare selge begge og kjøpe e61 f.eks :-k   ikke lett dette. veldig greit med diesel da.  730n er forholdsvis dyr i drift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabz: dette hørte ut som en sammenligning av to ulikt utstyrte biler. Jeg har brukt ganske mye tid i både e39 og e6x (jeg har hatt begge). Bredden bak (målte mtp barneseter) er faktisk 0,5cm (eller noe sånt) dårligere i e61 enn i e39. E6x _føles_ større, og er nok større i noen dimmensjoner.

E6x er en nyere generasjon med alt hva det innebærer. Kraftigere servo, mindre feedback i styring, bedre ICE, etc etc. Imponerer ikke mtp støy ift e39 (den er nok ikke noe dårligere heller altså), har relativt like kjørenegenskaper når likt utstyrt, venstrebremsing fører til gass kutt etc. Samme feilene mtp slitedeler i understell i stor grad (noen komponenter er dog noe bedre). Fravær av alcantara seter i e6x (!!!!!!!!!!). Osv. Fin bil, men den er ikke så ulik forgjengeren som mange vil ha det til mtp kjøreengeskaper (de har tross alt "samme" design på hjuloppheng).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgjengelig plass kommer også ann på stolene.

Selv har jeg hatt både E39 sedan og touring og E61.

Begge touring'ene var med komfortseter, som jeg personlig syns er de "beste" setene man får til 5 serien, men disse tar plass.

Det er omtrent som en recliner, så plassen i en E61 kontra E39 er ikke veldig ulik. Nesten som en E9* med vanlige seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange bra svar.   e6x og e39 er ikke så ulike likevell altså.

 

bilen jeg har er en 2002 modell 525 dat med full m-pakke.   grå utvendig,  og sort alcantara innvendig, og stållister.   helt perfekt utstyrsliste på den.    jeg digger bilen,  har hatt den i ett år nå. eneste som er at den føles litt trang i forholdt til e38en.  

jeg liker også m57n veldig godt.  funker veldig godt til dagligdags bruk, også går den UTROLIG billig.  kunne vært litt mer skyv ved forbikjøringer osv men det går greit.  den er også utrolig fast og fin å kjøre, så den har nok vært godt holdt.

men dessverre så begynner det å bli rust på bakluke og dørene bla.  så derfor jeg tenker litt på å bytte den ut.   verditapet blir vell brått dersom det begynner å tyte fram mer og mer framover.

så da har jeg valget om å skaffe noen brukte deler og lakkere etterhvert eller bare selge bilen.   synd at e39 skal ruste så mye som de gjør. 

kunnet også tenkt meg en e38 med diesel :-k      var forresten stor forskjell i bakseteplassen på sportstoler fra e39 og kontoursetene i e38.  var mye trangere i 740n som hadde kontour. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hvor driftsikker er egentlig e 61?  synes jeg leser om div elektrisk tull med de.   men bra for rust er de ser det ut til?

 

e39n min har vært knallgod!  jeg har kjørt 22.000km på ett år nå, og det har ikke vært ett feil-tegn.  eneste at knappen på bakluka tuller litt. den var fikset rett før jeg kjøpte den så sikkert brudd en plass. 

 

så... selge e39n (som jeg vet er i bra stand) og kjøpe en av de billigste e61 på finn,  eller kost på nye dører, bakluke og framskjermer på e39n etterhvert...    hva ville du gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er elektrisk tull med E6x er vel ledningsbrudd og lekkasje via panoramasoltaket. Man kan spørre seg om det er "kun" det, og ja det er kun det.

Selvsagt kan alle biler på feil med alt, men E6x er stort sett gode biler. Og de ruster nesten ikke i det hele tatt. Eneste er førerdøra bak en pakning helt nederst, eller bagasjelokket mot pakning helt nederst. Men de som har hatt problemer med dette har vel fått det utbedret på garanti da det er 12 år garanti på rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, space-ace skrev:

Nei har ikke kommet så langt men kan vell kanskje gjøre det da 😀

Peis på! :D

 

3 timer siden, Otis skrev:

Eneste som er elektrisk tull med E6x er vel ledningsbrudd og lekkasje via panoramasoltaket. Man kan spørre seg om det er "kun" det, og ja det er kun det.

Selvsagt kan alle biler på feil med alt, men E6x er stort sett gode biler. Og de ruster nesten ikke i det hele tatt. Eneste er førerdøra bak en pakning helt nederst, eller bagasjelokket mot pakning helt nederst. Men de som har hatt problemer med dette har vel fått det utbedret på garanti da det er 12 år garanti på rust.

Kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8. september 2016 at 10.38, Otis skrev:

Eneste som er elektrisk tull med E6x er vel ledningsbrudd og lekkasje via panoramasoltaket. Man kan spørre seg om det er "kun" det, og ja det er kun det.

Selvsagt kan alle biler på feil med alt, men E6x er stort sett gode biler. Og de ruster nesten ikke i det hele tatt. Eneste er førerdøra bak en pakning helt nederst, eller bagasjelokket mot pakning helt nederst. Men de som har hatt problemer med dette har vel fått det utbedret på garanti da det er 12 år garanti på rust.

De "eneste feilene" er vel å dra det litt langt. E6* er ingen feilfri bil akkurat. Samtidig - de tingene du ramser om, kan komme på endel titusener å fikse, les panorama taket.

 

er du fornøyd med E39'n, behold den og glem E6*, den er ingen revolusjon ifht E39.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for input alle sammen.    liker veldig godt at e6x er så bra på rust.  ruster det mest irriterende jeg vet...   men sålenge det er skrudde paneler så er det jo ingen stor sak å reparere.

 

blir nok sansynligvis til at jeg beholder e39en lell kanskje da ja.    har også begynt å lukte litt mer på e38 730d.   e38 er fantastiske biler.  utrolig lite tull med de, også er de nydelige å kjøre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9. september 2016 at 20.34, Ron Jeremy skrev:

De "eneste feilene" er vel å dra det litt langt. E6* er ingen feilfri bil akkurat. Samtidig - de tingene du ramser om, kan komme på endel titusener å fikse, les panorama taket.

 

er du fornøyd med E39'n, behold den og glem E6*, den er ingen revolusjon ifht E39.

Forsåvidt enig med deg ang ledningsbrudd.

Men om du kjøper en bil med panorama og feilen ikke har oppstått, så skal du være bra borte i hodet om du lar det skje når du vet at det kan skje. Så den regningen får du da ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...