Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

On 05/02/2017 at 21.05, Evopower skrev:

G31 kommer i Mai :) den blir vist på bilutstillingen i Geneve 9 mars. Hvis du liker g30 etter du har prøvd den, hadde jeg ikke vært redd for å forhåndsbestille g31. Men det er absolutt greit å lage seg en i konfiguratoren først.

Eneste jeg savner er muligheten i konfiguratorem til å lage seg en 100% Individual utgave.

Jeg gjorde dette ifbm kjøpet av min F31. Prøvde F30, og kjøpte F31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Takk for gode tips :)
Har alt hørt om dette via bondelaget, men jeg har 9% avtale via jobben og det skal være maks etter hva jeg har forstått. 
Har også litt bekjentskap, så håper på noe mere.. Time will show.
Satser på at jeg i slutten av februar eller mars kan annonsere at 540i Xdrive er i bestilling.
I første omgang må dagens bil selges....

Noen som vil hjelpe meg å skaffe ny G31? Kjøp min gamle F11 :P
 

9% er nok ikke maks, 8 % er standard storkunde rabatt.

Lykke til med specing, dette har blitt såvidt avansert, at det skulle i større grad vært mulig å handlet av en "genius", men dette er jo Norge...

Skal prøve G30 på torsdag på Bilsalongen, kommer du Fredrik?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

9% er nok ikke maks, 8 % er standard storkunde rabatt.

Lykke til med specing, dette har blitt såvidt avansert, at det skulle i større grad vært mulig å handlet av en "genius", men dette er jo Norge...

Skal prøve G30 på torsdag på Bilsalongen, kommer du Fredrik?

:wink:

Ja når det gjelder å velge utstyr til nye G30 så må man ta seg litt tid. Dessverre må jeg bruke bmw.de og se den tyske konfiguratoren og prislister for å få en god oversikt.

En ting som er verdt å merke sg er at man må velge 4-sone klima for å farge- touchskjerm på klimadelen.

En annen kuriositet er at med Canberrabeige skinn og M sport pakke, så får du ikke M fotstøtte for venstrefoten, slik du får med andre interiørfarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.H.D skrev:

Ja når det gjelder å velge utstyr til nye G30 så må man ta seg litt tid. Dessverre må jeg bruke bmw.de og se den tyske konfiguratoren og prislister for å få en god oversikt.

En ting som er verdt å merke sg er at man må velge 4-sone klima for å farge- touchskjerm på klimadelen.

En annen kuriositet er at med Canberrabeige skinn og M sport pakke, så får du ikke M fotstøtte for venstrefoten, slik du får med andre interiørfarger.

Jeg vet du får med deg slike finurligheter, men de aller aller fleste som spesifiserer en bil til 8-900.000.- (eller mer) de aner stort sett ikke hva de driver med og med en slik sum å investere, bør man sette seg litt inn i sakene. I det hele tatt er G30 blitt noe "mer" enn "bare" en 5 serie, det er en liten 7 serie med alt det det medfører. Har du sett deg ut neste bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Har alt hørt om dette via bondelaget, men jeg har 9% avtale via jobben og det skal være maks etter hva jeg har forstått. 
Har også litt bekjentskap, så håper på noe mere.. Time will show.

Hørte i går via en kollega om en som hadde fått privat-leasing avtale på en X5 40e med 8.000,- kr/mnd og 0,- kr (!!) i innskudd. Det er nok en veeeeldig god deal, men det viser at det er muligheter for å prute, også utover de rabattene som "alle" får. Jeg ville i det minste hentet inn tilbud fra flere BMW-forhandlere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg vet du får med deg slike finurligheter, men de aller aller fleste som spesifiserer en bil til 8-900.000.- (eller mer) de aner stort sett ikke hva de driver med og med en slik sum å investere, bør man sette seg litt inn i sakene. I det hele tatt er G30 blitt noe "mer" enn "bare" en 5 serie, det er en liten 7 serie med alt det det medfører. Har du sett deg ut neste bil?

Ja, tror det er mange som lar mye av utstyrsvalget være opp til selger og anbefalinger fra han/henne. 

Når det gjelder min neste, og med de reduserte avgiftene, hadde jeg håpet på en 530d rwd skulle bli oppnåelig, men det setter jo BMW Norge en stopper for. Ser ut som det er 40000 kr mer i avgifter på xDrive pluss prisen for selve xDriven, og det har ikke jeg lyst til å betale for noe jeg hverken vil ha eller trenger.

Jeg sliter også med fargevalg som et alternativ til hvitt. Interiørmessig så er jeg glad i stoff/alcantara M sport interiøret. Nå kommer det også justerbare sidestøtte på sportssetene og det er et pluss i forhold til sportssetene på F10 som ikke har dette, men som ellers er veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Dweezil skrev:

Hørte i går via en kollega om en som hadde fått privat-leasing avtale på en X5 40e med 8.000,- kr/mnd og 0,- kr (!!) i innskudd. Det er nok en veeeeldig god deal, men det viser at det er muligheter for å prute, også utover de rabattene som "alle" får. Jeg ville i det minste hentet inn tilbud fra flere BMW-forhandlere. :-)

Bortsett fra selve modellen (40e) som jeg ikke er så begeistret for, men forstår at gjør bilen økonomisk tilgjengelig for mange flere, er dette en veldig god deal. Vet du hva maksimal kjørelengde avtalen innebærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Bortsett fra selve modellen (40e) som jeg ikke er så begeistret for, men forstår at gjør bilen økonomisk tilgjengelig for mange flere, er dette en veldig god deal. Vet du hva maksimal kjørelengde avtalen innebærer?

I Norge tror jeg X5 40e selger veldig bra, den er som skapt for det norske avgiftssystemet. Er enig i at å anskaffe en X5 40e innebærer noe kamelsvelging, men den gjør X5 tilgjengelig for langt flere kjøpere. Ikke minst får man med ganske mye utstyr til en "rimelig" penge, i hvert fall med kampanjeprisen på pakken eDrive Edition som de kjører nå om dagen. Har faktisk vært fristet til å vurdere kjøp av en slik selv...

Vet ikke kjørelengden på den leasing-avtalen, men kan forsøke å finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelengden er avgjørende for hvor god avtalen er selv om både 0 kr. i innskudd og månedsleien er fornuftig. Hvis kjørelengden f.eks er begrenset til 15000 Km årlig er dette for lite for veldig mange. Man kan selvfølgelig øke kjørelengden, men da blir det som regel veldig mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en godt utstyrt X5 40e koster 8k i mnd, så er det nok begrenset kjørelengde. Spørsmålet er jo hvor høyt gjenkjøp de har om du f.eks kjører 75k km på tre år, slik jeg antar jeg gjør. Fikk akkurat tilbud fra Bilia på 330i xdrive, relativt lesset ned med utstyr, syntes ikke jeg kom godt ut av det.. Selv med 125k i innskudd skulle de ha tett på 9000,- i mnd, da er valget mot Audi relativt enkelt, som ekstremt godt utstyrt kom på 5600,- i mnd for "samme" bil, selv om det nok er to helt forskjellige biler..

 

Og for å holde meg til tråden: Jeg må nok prøve G30 også, for å se om det kanskje heller blir en slik. Den frister særdeles mye, men med litt motor koster den også deretter. Og jeg ser flere sier at det er i år det kan lønne seg, skulle det gå mot regjeringsskifte, så jeg bør kanskje bestemme meg snart. :P 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Om en godt utstyrt X5 40e koster 8k i mnd, så er det nok begrenset kjørelengde. Spørsmålet er jo hvor høyt gjenkjøp de har om du f.eks kjører 75k km på tre år, slik jeg antar jeg gjør. Fikk akkurat tilbud fra Bilia på 330i xdrive, relativt lesset ned med utstyr, syntes ikke jeg kom godt ut av det.. Selv med 125k i innskudd skulle de ha tett på 9000,- i mnd, da er valget mot Audi relativt enkelt, som ekstremt godt utstyrt kom på 5600,- i mnd for "samme" bil, selv om det nok er to helt forskjellige biler..

Jeg tipper den dealen jeg refererte til (8kkr/mnd + 0 innskudd) er med 45k km/3år, men jeg skal sjekke det ut. Lav månedsleie på X5 40e kjører i hvert fall Bilia kampanje på akkurat nå til 7.500 kr/mnd:

https://www.bilia.no/biler/bmw/bmw-x5-iperformance/

Det inkluderer eDrive Edition, M-pakke, metallic lakk og 19" vinterhjul, altså ikke noen topp-utstyrt utgave, men med en tross alt levelig utstyrspakke. Da er imidlertid innskuddet på 100.000 kroner, så hvordan min kollegas bekjente har klart å framforhandle 0 i innskudd kan man jo lure på.

Ok, siste X5-post i denne tråden fra meg. Back to topic! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en G30 på Gardermoen. Fikk sett raskt på den utvendig.

Veldig skuffende at en bil til denne prisen har ryggekameraet montert synlig over skiltet og ikke skjult bak et lokk (kan hende det er slik på 360 graders kamera, og at vanlig ryggekamera er skjult.)

Hvis man må ut og tørke kameraet før en rygger, på en bil til 8-900.000kr, så har produsenten bommet litt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...