Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31

E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, MegaOctane skrev:

Står en G30 på Gardermoen. Fikk sett raskt på den utvendig.

Veldig skuffende at en bil til denne prisen har ryggekameraet montert synlig over skiltet og ikke skjult bak et lokk (kan hende det er slik på 360 graders kamera, og at vanlig ryggekamera er skjult.)

Hvis man må ut og tørke kameraet før en rygger, på en bil til 8-900.000kr, så har produsenten bommet litt her. 

Hvem av de tittet du på? M-sport utgaven eller Sport line utgaven? Jeg var der på Mandag selv,og tittet på begge. Kjenner gutta på bavaria veldig godt,så fikk trykke og leke meg i den carbon sorte M-sport utgaven.Legger inn bestilling på ny 540i touring rundt Mars-Mai mnd. Må bare selge unna min gamle f11. Men nye 5 serien er drit lekker,trudde det var minimalt med endringer,men man må se det selv,for det er mye som er endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen reversering av HK-avgiften har jeg store tvil til. CO2-avgiften kan derimot fort finne på å øke. 

Siterer arbeiderpartiets alternative statsbudsjett for 2017:

Sitér

Vi foreslår å øke CO2-kompontenten i engangsavgiften med 120 kroner per gram for alle biler med utslipp over 85 gram. NOx-komponenten foreslås økt med 10 pst

Sitér

Derfor foreslår Arbeiderpartiet ingen ytterligere økning av bensinavgiften utover regjeringens forslag, mens vi opprettholder vårt forslag fra RNB 2016 om å øke dieselavgiften med 50 øre/l for å redusere forskjellen mellom bensin- og dieselavgiften. Dette innebærer en økning på 15 øre/l utover regjeringens forslag.

Endret av hanzhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hanzhe skrev:

Noen reversering av HK-avgiften har jeg store tvil til. CO2-avgiften kan derimot fort finne på å øke. 

Siterer arbeiderpartiets alternative statsbudsjett for 2017:

Jeg stoler ikke fem flate lus på Arbeiderpartiet og hva de sier og mener, det har vi jo sett de siste årene at ikke er lurt. Trenger jeg å nevne da de i 2007 la om avgiftene for å få folk til å kjøre dieselbil, vi ser jo hvordan det er nå med dieselforbud og annet vas de finner på. Ett annet problem med Arbeiderpartiet er alle nissepartiene de drar med seg inn på stortinget, som SV...de har klart å gjøre mye surt for bilistene med misunnelsespolitikken sin. Folk har sikkert fått med seg at Støre går til valg på å øke skatter og avgifter med 15 milliarder, store deler av dette skal tas inn på veiavgifter og bilavgifter. Det siste landet trenger nå med mye ledighet i enkelte bransjer er mer utgifter for folk flest. 

Jeg ville handlet bil nå, jeg er usikker på utfallet av valget til høsten men jeg håper de borgerlige (Høyre og FRP) klarer å beholde makten (forhåpentligvis uten Venstre). Kommer sosialistene til makta igjen så blir biler og alt som har med bil å gjøre dyrere, det er garantert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et stede at den nye 5-serie Touring kommer med luftfjæring på bakakselen i motsetning til sedanen. Kan dette være en grunn til å helle fra eller til om en er i tvil hvilken en skal velge?

Vet ikke om 7-serien har dette evnt, det har den vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En velger vel touring eller sedan alt etter hva plassbehov man har ? :P 

Og det kan være jeg misforstår deg nå, men luftfjæring bak på touring er ikke noe nytt. E61 har også dette, og rekner også med f11 har det ? 

Uansett så er det nå fantastisk med luft bak :) helt til den en dag blir ødelagt selvfølgelig, men slik er det nå med alt fancy utstyr.. 

Var innom Bavaria idag og kikket på G30'en.. De hadde en msport og en luxury line stående til utstilling. Msport utgaven innfridde alle forventninger, for en nydlig bil fra alle vinkler. Fikk en fantastisk følelse av premium miljø når jeg satte meg inn, bilen var utstyrt med komfort setene som var helt fantastisk gode og sitte synes jeg :)   Snakket litt med en selger som sa at sportsetene var også veldig gode, han trodde først de var komfortstoler når han prøvde en bil med sportsete i. Så komfort er i høysetet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, codex skrev:

En velger vel touring eller sedan alt etter hva plassbehov man har ? :P 

Og det kan være jeg misforstår deg nå, men luftfjæring bak på touring er ikke noe nytt. E61 har også dette, og rekner også med f11 har det ? 

Uansett så er det nå fantastisk med luft bak :) helt til den en dag blir ødelagt selvfølgelig, men slik er det nå med alt fancy utstyr.. 

Var innom Bavaria idag og kikket på G30'en.. De hadde en msport og en luxury line stående til utstilling. Msport utgaven innfridde alle forventninger, for en nydlig bil fra alle vinkler. Fikk en fantastisk følelse av premium miljø når jeg satte meg inn, bilen var utstyrt med komfort setene som var helt fantastisk gode og sitte synes jeg :)   Snakket litt med en selger som sa at sportsetene var også veldig gode, han trodde først de var komfortstoler når han prøvde en bil med sportsete i. Så komfort er i høysetet :D 

Visste ikke det var det i de forrige utgavene :P I den artikkelen stod det som at det var noe nytt, særeget for G31 :P  

Endret av Dingo83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dingo83 skrev:

Visste ikke det var det i de forrige utgavene :P I den artikkelen stod det som at det var noe nytt, særeget for G31 :P  

Prøver å pynte på gammelt nytt. Slik er det overalt.

Såg bilen i dag, veldig bra byggekvalitet, men utseende virket som om det har vært med oss i 4 år allerede. Liker interiøret i f10/11 bedre. Men setene i G30 var bedre.

Noen andre som synes senterbiten på msport rattet ser ut som gummiputa i rattet på en radiobil på tivoli? :P 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært og prøvd nye G30 i en halvtimes tid :) 

Veldig fin bil å se til, selv om jeg ikke synes de har fått til bakpartiet helt. Fra siden ser den sportslig ut, og foran er den moderne og med fine linjer, dog mistenkelig lik G11. Ikke noe revolusjonerende design verken i ene eller andre retningen, her har BMW holdt seg trygt til F10-linjene stort sett (og det er ikke noe minus). Frontlyktene er flotte, bak er de helt OK. Originalhjulene har alvorlig vannskrekk, så her må det spacere til. M-sport utgaven ser også veldig høy ut, så den kommer til å kle 20-30 millimeter senk.

Interiøret er flott og moderne med lekre detaljer, men her synes jeg faktisk interiøret i F10 (med det riktige ekstrautstyret) er hakket finere og sømløst. Rattet er klumpete og iDrive-skjermen fremstår malplassert når den ikke er integrert i dashbordet. Knekken ved koppholderne er helt forferdelig, den burde fulgt linjene opp mot dashbordet. Komfortsetene er som ventet gode, men jeg synes de er enda bedre i min F11 (har selvfølgelig noe med hva man er vant til). HUD er forbedret og det falt godt i smak - nå får man opp visning av sanger/radio i ruta. Ellers er det jo gøy med heldigitalt display og NTB Evo. Fin fargekombinasjon på den jeg prøvde :) 

Kjøreopplevelsen er god - man merker at bilen er slanket med nærmere 100 kilo! I tillegg er jo sedanen en del lettere enn min F11 touring. Får litt 3-serie preg over seg og det liker jeg - en veldig god kombo av 3- og 7-serie. Ligger fint på veien og er rask og håndterlig, presis og fin. Kanskje litt lett på styringen. 520d xDrive er grei å kjøre, men mangler det lille ekstra denne bilen skal ha, så denne motoriseringen hadde ikke vært noe alternativ for meg. Da synes jeg min 2-liter med 218 gamp sparker bedre fra seg.

Alt i alt en god bil, men ikke noe revolusjonerende slik F10 var. Husker jeg prøvde en F10 da jeg hadde E60 og tenkte "denne bilen skal jeg ha". Fikk absolutt ikke denne følelsen nå, og som F11 eier er jo det egentlig ganske gode nyheter, i alle fall for lommeboka :) 

Selger kunne fortelle at 530e verken kom i stasjonsvogn, som xDrive eller med hengerfeste (hvorvidt dette stemmer gjenstår å se). Slenger ved noen bilder både av bilen jeg prøvde og den som stod i lokalet.

IMG_1061.JPG

IMG_1062.JPG

IMG_1063.JPG

IMG_1064.JPG

IMG_1065.JPG

IMG_1066.JPG

IMG_1067.JPG

IMG_1068.JPG

IMG_1069.JPG

IMG_1070.JPG

IMG_1071.JPG

IMG_1073.JPG

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

BTW; noen som vet hvorfor komfortsetene ikke alltid er like? 
I cognac får en ikke det flotte mønsteret som om en velger svart feks....

Du må velge Nappa skinn for å få diamantmønsteret. Antar det er det mønsteret du tenker på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...