paaaali Skrevet Oktober 8, 2017 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2017 (endret) har i dag demontert vindusviskermekanisme da den var meget slarkete og for og få reingjort rundt varmeapparatsvifte ser det at eg trenger ny mekanisme da det er rust på kulene og det er eindel korrosjon på aluminiumen + foringene skal sjå om det er mulig og få ny uten alt for lang leveringstid tok også av innsugsmanifoild da det var enklest og komme til og få fjernet dekselet i torpedoveggen og for og bytte litt vacumslanger og generell reingjøring av motor/kontroll. Belgen fra luftmengdemåler til innsugmanifoild var selvfølgelig sprukket og slangen fra insugmanifoild til ventildeksel var morket Endret Oktober 26, 2017 av paaaali
paaaali Skrevet Oktober 23, 2017 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2017 Det blei og kjøpe ny viskermekanisme til bilen. Den originale med motor som legg ekstra press på ruta (aks) var utgådd og umulig og oppdrive. Forsøkte BMW. Gs koed bilextra og mekonomen. Da det var rust i kulene på overføringa var det liten vits og overhale den med nye messing foringer Heldigvis var det mulig og få kjøpt vindusvisker mekanisme uten aks og eg holder nå på og montere denne i bil
paaaali Skrevet Oktober 26, 2017 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2017 Har også fått nye bolter skruer gummidempere klips og plastikk ramme rundt bakluka. Problemet er at kablene ikkje ligger slik som dei skal. Er det noken som har forslag til korleis dette skal ligge? tpmek reagerte på dette 1
paaaali Skrevet Mars 21, 2018 Forfatter Skrevet Mars 21, 2018 Det begynne og nerme seg eu kontroll på bilen. har no fått gjort ein god del Maskinrom har fått bytta vindusviskermekanismen framme, denne fungerer utmerket. måtte også bytte viskerarm på førerside da det var forskjellig innfestning på den nye og gamle viskermekanismen for og bytte viskermekanismen såg eg det som enkleste måte og ta av insugsmanifoilden for og komme til. i samme slengen gikk eg over slanger for og sjekke tilstand innsugsbelgen vart byttet da den hadde ei sprekk akurat der slangeklemma ligger slangen på åndinga vart byttet da den var morken alt av vacumslanger vart byttet Rustbeskyttelse Siste mnd har eg fått løftet opp bilen og gått over alt av slanger rør og foringer eg har også vert i tenkeboksen på og ta ned bakstilling og bensintank men da det virket greit i bakstillinga slo eg det ifra meg i år. her er eindel overflaterust men er kun det eg har lest og hørt mykje godt om Fluid film og bestemte meg for og gå til innkjøp av sprøyte og kjemikalier https://www.ojtorheim.no/products/startsett-antirust Har stor tru på dette da den er veldig penetrerende. og også ikkje skader gummi og samme tid fungerer som rustløyser og mjukner opp gammel understellsmasse. den skal legges på når overflatene er so tørre som mulig. brukte ein lørdag på og plukke ned alt av plastskjermer og deksel for og komme til alt og gikk over med blåsepistol skrujern og skrape for og få vekk støv og sjekke tilstand på bremserør brennstoffrør++ fikk samla nesten ei halv bøtte med drit etterpå vart det lagt fluid film i alle hullrom og over alt eg kom til. med sprøyta kjem det mange forskjellige slanga og dyse so ein kjem veldig godt til er eit par plasser eg skal slipe ned og legge på litt 2 komponent epoxy da der er litt og flikke på Understell sjølv om det var montert powerflex i forstillinga var dei bakerste foringane godt slitt. eg bestilte alle 4 og fikk montert. Dei bakerste hadde nytt design so godt mulig det har vert ei svakheit på dei samtidig fikk eg bytta tårnlager da desse var heit rasserte. Datt også på nye mansjetter i samme slengen eg kjem til og vaske hjulhusa med steam vasker når eg får skilt på bilen da det henger eindel dritt igjen i hjulhusa fortsatt alle plastdeksel under bil har vert i industrivaskemaskin og fått eit lag med ovatrol polytrol Listverk alle lister er byttet på bilen mangler denne pakningen mellom støtfanger og grill den er utgått. dette irriterer meg Fortsettelse følger M-jakob, Skulebollen og Bimmerlorris reagerte på dette 3
Bimmerlorris Skrevet Mars 22, 2018 Skrevet Mars 22, 2018 Dette var et fint stykke arbeid Godt å vite at det er i orden og beskyttet
paaaali Skrevet Mars 23, 2018 Forfatter Skrevet Mars 23, 2018 (endret) i dag var temperaturen ute oppe i 10 + felgane fikk seg ein god reingjering og stjernene vart demontert skjitten satt godt på felgene. det gikk med en halvliter med felgrens og nesten ein liter med ironx måtte gå over 5 ganger før alt bremsestøvet var vekk i morgen blir det og starte og polere opp kantane stjernene skal få eit strøk med lakk var litt knekte bolter og eg gjorde eit forsøk på og bore og løsne. har berre grisepikk so turte ikkje ta i so mykje . spraya inn med vidunderstoff og tok kveld og håpe på betre lykke i morgen Endret Mars 23, 2018 av paaaali Poppy, fxslin, Freakshow og 2 andre reagerte på dette 5
paaaali Skrevet Mars 27, 2018 Forfatter Skrevet Mars 27, 2018 (endret) I dag har det vert oljeservice og vaskedag av bil bytta motorolje i dag. tappa ned og tok ut filter i går so det skulle få renne skikkelig tomt skjerte også opp filteret på motoren for og sjå om det var noken partiklar eg ikkje ønske meg i oljen. Det såg fint ut eg bytta også oljen på girkassa da den var litt misfarga når eg tappa av etter eg kjøpte bilen. heldigvis var oljen på gir fin og magneten i bunnpluggen på girkassa hadde ikkje antydning til spon garasjen såg ikkje ut etter ein vinter med reparasjoner men det kom seg over til vaskinga I dag so tok høytrykkspyleren kveld so eg har vell aldri brukt lenger tid på og vaske bil men det vart greit til slutt Fikk meg ei unnskyldning til og legge i bestilling KRÄNZLE K2160TST litt smådill igjen utvendig blant anna og få kjøpt inn ny spoiler på bakluka da den ikkje ser so bra u.t og prøve og finne pakning mellom frontfanger og grill og bore ut skruer i stjernene og glassblåse og lakkere dei skal polere opp bilen og legge voks i løpet av påska morgendagens prosjekt blir og pynte opp litt i maskinrommet Endret Mars 27, 2018 av paaaali viggo E34, Bimmerlorris, Werther og 2 andre reagerte på dette 5
paaaali Skrevet Mars 30, 2018 Forfatter Skrevet Mars 30, 2018 (endret) har i dag fått shinet opp ventildekselet på motoren og gnikka litt i motorrom har også fått alle lys og funksjoner til og virke i bakluke. ettersom denne er heilt ny og mykje er byttet i den. einaste feilkode på bilen no er brace linings og eg trur det må vere slitasjesensorane på bremseklosser bak var litt spent på vindusviser spyledysa at alt var tett. og virka det gjorde den Endret Mars 30, 2018 av paaaali BjornarHS, Skulebollen, Loefald og 2 andre reagerte på dette 5
paaaali Skrevet Mai 12, 2018 Forfatter Skrevet Mai 12, 2018 (endret) Har da fått skilt på bilen eu kontrollen gikk greit. var dårlig spyling på frontrutene og feiljustert lys. fikk samtidig tatt ein hjulstillingskontroll. Einaste eg merka meg er litt dødgang på rattet. skal gjere eit forsøk på og stramme snekka da det går litt utover kjøregleden. vist ikkje må eg finne meg ny snekke for alt virker til og vere greit ellers i styremekanikken. holder på med litt siste finish av lakk og pleie av interiør. meir bilder kjem kom også over eit strøkent felgsett med turbin felger i 8"og 9" som skal bli kjekt og montere Endret Mai 12, 2018 av paaaali tpmek, M-jakob, BjornarHS og 1 annen reagerte på dette 4
Eirik Viste Skrevet Mai 13, 2018 Skrevet Mai 13, 2018 (endret) Du er usedvanlig grundig, paaaali og gjør superflott arbeid.😀 Du har to smykker av noen av mine BMW favorittkarosserier. Jeg er litt gammeldags og foretrekker felger som ikke bygger på utsiden av karosseriet, men jeg er nok i mindretall der. E21 var en skikkelig grombil i min ungdom og jeg liker dem bedre enn E30. Det er mulig at jeg har den gummilisten på fangeren tilgjengelig. Et tips jeg kan gi angående slakk i styringen, er å bytte hjelpesnekkeforing. Jeg opplevde stor forbedring selv på en 740 jeg hadde. Alt var blitt byttet framme, og likevel slakk. Foringen kjentes ikke ut til å ha noe slakk, men det var utrolig hvor mye det hjalp. Mye tightere styring og overhodet ikke problem med sporing med 235/45-17 dekk etterpå. Tidligere var sporingen plagsom på veien med hjulspor. Da kanalene ble skiftet, ble det boret hull for skikkelig drenering? Har ikke fått med meg om du har soltak, men mye vann i kanalene unngås ved å la slangene stikke ut gjennom kanalene så det dreneres på utsiden av bilen. Det gir god inspirasjon å lese om dine prosjekter, og heldigvis er du snart ferdig. Du er en skikkelig perfeksjonist, både når det gjelder hvordan bilene ser ut og verkstedet ditt. Hilsen Eirik. Endret Mai 13, 2018 av Eirik Viste
paaaali Skrevet Mai 13, 2018 Forfatter Skrevet Mai 13, 2018 (endret) 12 timer siden, Eirik Viste skrev: Du er usedvanlig grundig, paaaali og gjør superflott arbeid.😀 Du har to smykker av noen av mine BMW favorittkarosserier. Jeg er litt gammeldags og foretrekker felger som ikke bygger på utsiden av karosseriet, men jeg er nok i mindretall der. E21 var en skikkelig grombil i min ungdom og jeg liker dem bedre enn E30. Det er mulig at jeg har den gummilisten på fangeren tilgjengelig. Et tips jeg kan gi angående slakk i styringen, er å bytte hjelpesnekkeforing. Jeg opplevde stor forbedring selv på en 740 jeg hadde. Alt var blitt byttet framme, og likevel slakk. Foringen kjentes ikke ut til å ha noe slakk, men det var utrolig hvor mye det hjalp. Mye tightere styring og overhodet ikke problem med sporing med 235/45-17 dekk etterpå. Tidligere var sporingen plagsom på veien med hjulspor. Da kanalene ble skiftet, ble det boret hull for skikkelig drenering? Har ikke fått med meg om du har soltak, men mye vann i kanalene unngås ved å la slangene stikke ut gjennom kanalene så det dreneres på utsiden av bilen. Det gir god inspirasjon å lese om dine prosjekter, og heldigvis er du snart ferdig. Du er en skikkelig perfeksjonist, både når det gjelder hvordan bilene ser ut og verkstedet ditt. Hilsen Eirik. Takk for fin tilbakemelding 😀 Prøver og gjere so godt eg kan. m5 en har no vertfall fått ein god heim i forhold til det den har hatt hos siste eigarane Det blei nokk ikkje bora hull i kanalane når dei blei bytta da det blei gjort på karrosoriverksted og eg rett og slett ikkje tenkte på det når jobben blei gjort. No er det sausa godt inn med godstoff i kanalane og eg har spylt dreneringsrøra fra soltaket og ser at alt er skikkelig åpe. Men dette med dreneringa skal eg sjå på om er mulig og få til neste vinter da eg vil ha ut interiøret og rense teppet skikkelig. No vil bilen kun bli brukt på godveirs dagar og vil stort sett kun kjenne fuktighet ved vask og på langturer der ein blir overraska av sommar regn. So trur ikkje rusta vil komme tilbake når det gjeld felga og bredde og gummi på dei so har eg endra syn på det siste åra ettersom bilparken har fått litt høgare standar. Før var det valsing senk og prøve og presse på so breide felga som mulig som var første prioritet. no er kjøreglede og litt meir original utsjånad med moderat senk viktigare. m5 en vil bli orginal høgd på da den er lav i utgangspunktet. Oz futurane som eg hadde ein plan og ha på e21 er solgt og turbinfelga til m5 en har blitt kjøpt inn. eg traff veldig bra på bredda inpresset og profilen på bbs felgane i 15 toms. e21 kjem til og bli slik da den kan kjørast uten uten og vere bekymra for humper i veien og subbing i skjermer. Gamle BMW er absolutt det beste. min største favoritt er e28 etterfulgt av e21 og e34. Men e10 e12 e23 og e32 er også bilar som står høgt på lista hadde vert veldig fint om du hadde den lista for salg er 2 stykk i følge delekatalogen eg har hørt rundt og den er ikkje og oppdrive. mvh pål gunnar Endret Mai 13, 2018 av paaaali
paaaali Skrevet Mai 31, 2018 Forfatter Skrevet Mai 31, 2018 (endret) Har da montert felgane på bil og vert på ein liten tur. Veldig fornøgd med valg av felgar sjølv. Gjenstår litt pirk her og der men er begynt og komme i mål. Blant anna takluke spoilleren og midtre plastlist på bakfanger. Er også innpå tanken og få tak i orginale lykter og få oransje blinklys Interiøret har fått ein skikkelig rens med swisswax skinnpleie. Eg kjem alikevel til og måtte farge opp litt av stolene framme da sitteputa på førerside og sidestøtte er litt slitt i fargen. baksetene er no knappast brukt da det har vert varebil fram til 2008 so dei er i veldig bra tilstand Her er bildet før rens her er bildet av interiøret etter rens Det var alt for i dag. Eg har hatt ein liten kjølevannslekkasje som eg ikkje har funne ut kor den kom i fra. i dag fant eg den da det stod dampen når eg parkerte.det var i forkant på motor so er ikkje store jobben og bytte men må få tak i slange. so det blir ingen kjøring i helga Endret Mai 31, 2018 av paaaali Bols'n og Werther reagerte på dette 2
sveigis Skrevet Juni 1, 2018 Skrevet Juni 1, 2018 For en nydelig m5 du har her . Alt er liksom etter boken . Turbinfelgene satt som eit skot . Liker detaljer som du gjør her i denne tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå