jokke2k Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Fra og med 1.1.17 er det ikke avgift på bilers effekt mer (endelig er hk-avgiften død!). Avgiftene er flyttet over på målt utslipp av avgasser isteden. Så det vil si at disse modellene som har blitt tunet ned til, spesielt 163hk på 184/190hk 2.0d (og noen til 211 på 3.0d) for å spare noen titusener i innkjøpssum, nå lovlig kan selges med full effekt. Og de som allerede er solgt kan tunes opp til original effekt helt lovlig. Nedtuningen av hk har aldri påvirket utslippstallene. Men vil BMW gjøre dette originalt? Neida! Ser ut som man er stuck med "redusert motoreffekt" til i hvert fall garantitiden er utløpt. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal holde igjen denne muligheten, det dreier seg tydelig vis bare om en eller annen kode? F.eks. tilbyr Volvo å tune opp til original effekt fra 1.1. uten spørsmål. Andre som har hørt noe mer om dette? Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Det har vel ikke kommet forslag å endre regelen på effektøkning? Gjelder vel bare effektavgiften på nyregistreringen av biler? Om det står 163 i hk i vognkortet, så må du vel betale avgift om du endrer til 184 hk om bilen kun har vært i Norge i 5 år f.eks. Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rst026 Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Var ikke klar over at dette var gått endelig igjennom. Vet at Høyre og FRP har foreslått det, men var ikke klar over at det var flertall for dette enda. Har heller ikke hørt at Volvo har tilbudt originaltuning på disse modellene. ER det noen linker til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 En 163hk 520d kan jo få 200hk med ett m-performance kit, uten ekstra avgifter da hvis jeg skjønner det riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Det synes jeg BMW helt klart burde gjøre for kundene sine. Jeg er villig til å betale en liten sum for å få det utført av BMW sålenge jeg slipper å betale avgifter på det. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Er de nye foreslåtte avgiftene vedtatt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Ikke ennå vel.. Venter spent selv. M3 skal bestilles. Skulebollen og And-reas reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Dette synes jeg BMW burde ordne opp i, hvis ikke så vil jeg se for meg at de som sitter med 163 hesterne vil oppleve at bilene er ugunstige å selge. Volvo gjør dette for samtlige av sine kunder som ønsker det, da bør ikke BMW være dårligere. Popza og BimmerFan! reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Kanskje noen kan ta initiativet til å forhøret litt med BMW Norge angående muligheten for dette? Det bør da streng tatt være mulig å yte litt ekstraservice for kundene sine lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Kan opprette en sak på NDP og se hva BMW Norge sier om saken. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 13 minutter siden, lagunilla skrev: Kan opprette en sak på NDP og se hva BMW Norge sier om saken. Høres helt supert ut! Tror nok ikke vi på det forumet her er de eneste som ønsker en slik mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 mener å ha lest at grunnen er at bilen er typegodkjent i Tyskland og ved endring tilbake til 184/190hk så må man ha annen typegodkjenning. Dermed gidder de ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 3 timer siden, flobben skrev: mener å ha lest at grunnen er at bilen er typegodkjent i Tyskland og ved endring tilbake til 184/190hk så må man ha annen typegodkjenning. Dermed gidder de ikke. Hva med ettermontering av M-performance styreenhet da? Man trenger jo ingen ny typegodkjenning da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Mener jeg hørte på radioen for en stund siden at BMW skulle slutte å selge alle "Norges modellene" og nå kunne BMW selge m-performance pakkene mye billigere eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Det er ikke snakk om endring på 10 års regelen uansett vel. Det handler om kjøp av bil. kjøper du en M6 om dette går igjennom, så blir den billigere. men med trimming må du betale avgift for uansett om bilen ikke er eldre enn ti år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå