Gå til innhold

Bmw E38 740i facelift - Hellakkering s.8


Carlsius
 Share

Anbefalte innlegg

On 4/17/2017 at 23.51, fxslin skrev:

Ser helt nydelig ut med Alpina felgene! 

Veldig enig, det hjalp mye!

On 4/18/2017 at 1.04, DanielStance skrev:

Ble nice med nye felger :) Men må senkes ja :P

Helt riktig, det var det neste som ble gjort. Ble ganske monstertruck-feeling over bilen når sommerhjulene kom på :?

 

Eibach progressive senkefjærer montert:

Var redd 30mm ikke var nok siden E38 med original M-sport skal være senket 20mm og jeg synes det er litt for høyt. Men den bekymringen gikk fort bort etter fjærene var satt på og bilen ble satt ned på bakken :D 

DSC00935.thumb.JPG.613599ffd0bf481b201a98ff6ea416fe.JPGDSC00930.thumb.JPG.10c2dda1475a08bae08d75a8b7a41bf8.JPGDSC00928.thumb.JPG.8b1c602a57be52019416de3946c26134.JPGDSC00939.thumb.JPG.90a94d7b92214b08c11ce5769230b615.JPGDSC00947.thumb.JPG.30e946c1081b7b870fb6638f745a310b.JPGDSC00926.thumb.JPG.3f48e98ed6a3a01595808e820ca98a56.JPG

DSC00921.thumb.JPG.5fa50921680e93469f66f13e962961a5.JPG

Ikke store forskjellen på fjærene i antal spiraler, men det ga virkelig utslag på høyden og kjøre måten. Bilen kjennes ut som en helt ny bil å kjøre i forhold til å kjøre på de gamle fjærene

18052793_1581802325165253_2080551104_n.jpg

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senket både bak og foran ja, 30 mm.

Den ligger litt mer nedpå bak enn foran og det gjorde den med original fjærene og. Fant ut når alt var demontert bak at bakdemperene var skutt, så der er det bestilt to nye. De rakk ikke å bli montert, men det bør vel ikke ha noe å si på høyden igrunn :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Carlsius skrev:

Senket både bak og foran ja, 30 mm.

Den ligger litt mer nedpå bak enn foran og det gjorde den med original fjærene og. Fant ut når alt var demontert bak at bakdemperene var skutt, så der er det bestilt to nye. De rakk ikke å bli montert, men det bør vel ikke ha noe å si på høyden igrunn :?

Okei :) Driver å tenker litt på hva jeg skal gå for hvis jeg bestemmer meg for å senke.

Fulgte med 2 Eibach fjærer, aner ikke om de er til bak og framme. :P Men syns min ser en smule lavere ut en vanlige M-Sporter.. Mulig jeg ser syner :lol:

Hva skjer videre med denne skuten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn å anbefale Eibach sine progressive senkefjærer da jeg synes det ga riktig høyde for min del og bilen gikk fra å kjennes ut som en yacht til en mer sportslig bil i svingene :D 

Du ser lett forskjell om det er fram fjærer eller bak fjærer da fjærene foran har mye større radius på spiralene enn bak fjærene:
18035415_1581910158487803_945286679_n.jpg.331ad822f17d5bdfc06c9025eeb07f45.jpg

Delenr på mine fjærer var: 
Foran: 2048001 VA
Bak: 2048002 HA

Hvis du har nivåreg bak gir det mest mening om det er framfjærer du har fått med.

Planene videre nå er hovedsaklig å fikse rusten i den andre kanalen og deretter få hellakkert hele bilen :)

Har lyst til å få modifisert litt på eksosen, men det er svært få som vil ta på seg arbeidet med det :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg går nok for noe Eibach, Bilstein eller andre gode merker :)

Haha ja jo jeg visste jo egentlig det, men tenkte på coilovers av en eller annen grunn så tenkte ikke helt over at fjærene framme vanligvis er mye "breiere". Da er det fjærer bak jeg har liggende. Men om de framme står på eller er bortevekk vet jeg ikke.

Har ikke nivåreg (heldigvis). Men har EDC. Desverre er jo deler til det svindyrt, så spørs om ikke det blir fjernet eller noe når det går til helvete.

Ah, blir det samme farge da?

Vil du ikke bruke eksos sjapper til sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DanielStance skrev:

Ja jeg går nok for noe Eibach, Bilstein eller andre gode merker :)

Haha ja jo jeg visste jo egentlig det, men tenkte på coilovers av en eller annen grunn så tenkte ikke helt over at fjærene framme vanligvis er mye "breiere". Da er det fjærer bak jeg har liggende. Men om de framme står på eller er bortevekk vet jeg ikke.

Har ikke nivåreg (heldigvis). Men har EDC. Desverre er jo deler til det svindyrt, så spørs om ikke det blir fjernet eller noe når det går til helvete.

Ah, blir det samme farge da?

Vil du ikke bruke eksos sjapper til sånt?

Det blir samme farge, da jeg liker den veldig godt og vil holde bilen mest mulig original :)

De eksos verkstedene jeg har hørt med(svendsen eksos og andre lokale eksos verksteder) vil ikke ta på seg jobben med enten (1.) fjerne innmaten i den bakerste lyddemperen og montere på 4 endestusser eller (2.) montere ny bakre potte med mindre lyddemping.
Begrunnelsen er fordi bilen ikke vil kunne bli eu godkjent uten den original bakre lyddemperen intakt....

Hadde jeg bare hatt sveise apparat kunne jeg gjort det selv, er ikke store jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, D.Toft skrev:

skulle hatt 50mm fremme. kan ikke ha lik senking fremme og bak på e38, blir fort segen på hekken da

Njaaa, jeg liker veldig godt høyden jeg har fått foran og synes ikke bilen skulle vært noe lavere igrunn. Liker når det er like mye plass mellom dekket og hjulbuen hele veien rundt. Tror 50mm blir hakket for mye for min del. 
Men for å få den til å ligge i vater så kunne det vært at det skulle vært 50mm foran ja :)

19 timer siden, space-ace skrev:

H&R 50/50mm passer seg godt på e38.  da blir den forholdsvis like høy bak/fram.   Google det så der du.  Kalles ofte h&r stage 2 i USA.

Jasså, jeg får det bare ikke til å stemme sånn rent teoretisk sett oppe i hodet. Hvis jeg senker bilen med samme mm foran som bak vil den stadig være lavere bak, uansett om det er 30 mm eller 50mm tenker jeg :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, t06afre skrev:

Har du EDC og nivåregulering. Jeg har det på min E38 og prisen på slike  bakdempere er grusom

Nei jeg har verken EDC eller nivåreg. Har hørt at å bytte deler på EDC systemet koster en arm og et ben#-o. Synes dog ikke det var direkte billig her heller med 8.500kr for en original bakdemper hos GS.

38 minutter siden, gallay skrev:

Kjempe fin bil og Alpina felgene sitter så godt på den, kan nesten si jeg er litt misunnelig på deg :D 

Takk for det, veldig glad i de alpina felgene. Skulle jeg prøvd noen andre felger ville det vært style 128 i 19'' :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Bmw E38 740i facelift - Hellakkering s.8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...