Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, bricks skrev:

Hellt sinnsykt tøft, blir svimmel av å se på :)

Hvordan gjøre dere det med forsikring?Tegnes det egen?Eller krysser dere fingrene på at det går bra?

I Norge får man forsikring om man kjører hos feks. Øyvind Lie eller PCN. 

Ringen krysser man fingrene 😆 Er derfor jeg ikke makser rundt feks. Schwedenkrause.. Fort gjort å knærte ett par mill 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Eystein Ose skrev:

Mektig imponerende! Hadde vært artig å fått en tur i passasjersetet rundt Rudskogen/Våler en gang

Da slenger du deg med neste gang så kjører vi ilag :) anbefales, om du ikke kjører på bane selv er det verdt turen for å sitte på med Emil her. Det går stygg fort og det er ikke en valk på kroppen som ikke prøver å røske seg av kroppen 

 

Ellers rå kjøring som vanlig her! :D 10/10 på lyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

Berre og hive seg med i 328en neste år på ett av Øyvind Lie sine arr. Så ordner vi det 😁

 

30 minutter siden, Snagg30 skrev:

Da slenger du deg med neste gang så kjører vi ilag :) anbefales, om du ikke kjører på bane selv er det verdt turen for å sitte på med Emil her. Det går stygg fort og det er ikke en valk på kroppen som ikke prøver å røske seg av kroppen 

 

Ellers rå kjøring som vanlig her! :D 10/10 på lyd. 

Absolutt noe som skal vurderes! Må se hvordan det ligger an med E30 neste år, for nå går alt av kroner dit🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Lite hell i innbytte. Orket ikke legge bilen på Finn, så den blir vel beholdt.. Må uansett ha trekkbil til neste vår igjen😅

Ikke mye nytt og melde.. Den står mer eller mindre vinterlagret siden saltsesongen begynte i starten av oktober, dog ute etter at M5en kom hjem og tok hele garasjen for en uke siden. Lageret/verkstedet er også stappa, viser seg at det er ett helvete og ha 9 biler og plages med 🙃 

 

Den har fått på vinterhjul og ble eu godkjent med null hull 20 oktober. Så er klar for 2 nye år 😊 Nå skal den til Bmw for bremsevæskeskift i slutten av Mnd. 

 

 

IMG_20231111_101639710.jpg

( Aldri vært borti en bil som er Så mye penere IRL enn på bilder😅 )

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, får oppdatere litt ang. I3en. 

La om til vinterhjul, sto på hakkapelita, gikk over til GY ultragrip ice 3. Men siden kun bakdekka var utslitt fikk den nye GY bak og gamle hakka forran. Har aldri noensinne kjørt en bil som har vært så jævlig og kjøre 😅 ( jeg har kjørt med mye shady hjulstillinger i korte perioder ) 

Antisladd jobbet i alle hastigheter i meeget slakke svinger, og bilen låg bare og "sjeglet" langs veien. 

Prøvde så og bytte om fremme og bak, altså nye hjul forran, gamle bak. Og bilen ble plutselig fin og kjøre igjen.. Fascinerende at hvilken aksling dekka står på skal ha så ufattelig mye å si, aldri opplevd lignende😅

 

Fikk deretter spacere og nå er den ok og kjøre med denne dekk-komboen

 

Gikk også igjennom eu med null hull i høst. 

Var innom forhandler og fikk byttet ene baklykten på garanti grunnet fukt. Klagde da også på lysene for 2. Gang, men ifølge forhandler var det bare sånn på i3... 

Andre som har opplevd lignende?? 

Legger ved bilde, fjernlys:received_1033122901066291.thumb.jpeg.e115673a1edae5d14f26568a0a091f2b.jpeg

Nærlys

received_294925163451402.thumb.jpeg.e792450febc6f5b89787027c14a40970.jpeg

 

Ser tydelig problemet er i overlappen mellom nær og fjernlys.. 

Var ikke slik på vår forrige 19modell uten adaptive lys.. Skuffende og få en dyrere modell med dårligere lys🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snagg30 skrev:

Synes heller ikke vår i3s er så innmari god å kjøre på vinterdekkene, det fungerer men ikke noe mer. Tipper du blir enda mer fornøyd på sommerdekkene selv om du er vandt med relativt gode biler å ellers ratte rundt i :) 

Vi har kjørt i3 40.000km til nå så vet hvordan dei funker 😅 fenomenet ang. Vinterdekk var noe helt unikt. Selvsagt grunnet forskjellig gummiblanding fremme og bak, dette kan jo merkes på di fleste biler.. Men dette var "uvirkelig" antisladd jobbet uansett hvor lite gass man ga, og i slakke svinger uansett hvor lav hastighet man kjørte i. Bilen var rett og slett ikke kjørbar. ( Også fruens ord )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Det fenomenet har jeg lest endel andre som har opplevd også.

Må kjøre endel mil før antispinn-systemet "lærer seg" de nye dekka. 

Det passer jo sånn middels bra hvis det er skikkelig vinterføre.

Sær bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på hvor mye bedre en i3 er å kjøre med litt bredere sporvidde, det har en del å si. 
 

Ellers opplevde jeg i fjor når vi satt på nye Continental viking contact 7 dekk at antispinn lyste som en gal for hver minste gasspådrag, til min overraskelse er dette fenomenet helt borte 100% av seg selv i år :P Nå kan jeg gi full gass uten at den begynner å blinke og kutte krafta, helt merkelig for jeg har ikke gjort noe som helst annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lars89 skrev:

Det fenomenet har jeg lest endel andre som har opplevd også.

Må kjøre endel mil før antispinn-systemet "lærer seg" de nye dekka. 

Det passer jo sånn middels bra hvis det er skikkelig vinterføre.

Sær bil...

Fenomenet ang. lysa eller dekka? Fruen kjørte over 150 km uten forskjell.. Men etter og bytte om dekka var bilen normal igjen :P  

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...