Gå til innhold

E61 525d - Et nytt kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Har kjørt litt på drittføre nå. Bilen slenger ikke nødvendigvis mye før man gir på "det lille ekstra", noe som er en god ting. Antispinn slår seg rimelig kjapt inn. På E39'en (530d) fungerte det ikke på samme måten, der la bilen seg sidelengs med mindre man hadde 100kg baki konstant.

Alt i alt veldig fornøyd så langt, litt irritert over Idrive og dens "udugelighet" (les; feilmeldinger på hit og dit hver gang bilen startes, osv), men det går bra. Skal også få sjekka litt rundt dette med nøkkel, må fysisk putte den i hullet for å få låst bilen.

I 15 minus og kaldere blir det ikke skikkelig varmt inni kupeen. Det irriterer meg også, for nå har det vært bortimot 20 minus flere dager her! :o Mulig det bare er lite kjølevæske, har ikke tatt meg tid til å sjekke dette enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Marius2002 skrev:

På iDriven kan du vel dempe lyden på "plingene" på obs!-tinger, kan det på CIC ihvertfall og regner med du kan det du også :) Ellers så vil den vel plinge til feilene er rettet eventuelt om det går an å kode vekk(siste vet jeg ikke). Ellers en pen bil :) 

Jeg har ikke sjekka opp helt enda, Idrive er helt nytt for meg og vanskelig å bruke :P Men kan hende det må fikses og kodes, ja. Får kjøpe meg eget apparat etter hvert.

Takk! Skal prøve å holde den pen også! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Shattered skrev:

Skal også få sjekka litt rundt dette med nøkkel, må fysisk putte den i hullet for å få låst bilen.

Funker det ikke å låse opp/igjen bilen med knappene på nøkkel?

Om ikke det er selve nøkkelen som er problemet så kan det godt være antenneforsterkeren i spoileren på bakluken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperatur problemer er garantert termostat feil. Enten er det både hoved og egr termostat. Eller så er det kanskje varmeveksler termostaten fra girkasse oljen. 

Idrive feilmelding lyd kan ikke dempes. Og feilmeldingene kommer av en grunn, som oftest. 

At fjernkontroll ikke virker er enten antenneforsterker eller ledningsbrudd i bakluke. Begge to er 100% sannsynlighet for at er feil om de ikke har vært reparert før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Shattered skrev:

Har kjørt litt på drittføre nå. Bilen slenger ikke nødvendigvis mye før man gir på "det lille ekstra", noe som er en god ting. Antispinn slår seg rimelig kjapt inn. På E39'en (530d) fungerte det ikke på samme måten, der la bilen seg sidelengs med mindre man hadde 100kg baki konstant.

Alt i alt veldig fornøyd så langt, litt irritert over Idrive og dens "udugelighet" (les; feilmeldinger på hit og dit hver gang bilen startes, osv), men det går bra. Skal også få sjekka litt rundt dette med nøkkel, må fysisk putte den i hullet for å få låst bilen.

I 15 minus og kaldere blir det ikke skikkelig varmt inni kupeen. Det irriterer meg også, for nå har det vært bortimot 20 minus flere dager her! :o Mulig det bare er lite kjølevæske, har ikke tatt meg tid til å sjekke dette enda.

 

Sånn kan du sjekke motortempen ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Idrive feilmelding lyd kan ikke dempes. Og feilmeldingene kommer av en grunn, som oftest.

Om det var til meg så: Kan dempes i CIC, derfor tenkte jeg de også kunne dempes her, altså justere volum. Feilmeldinger kommer av en grunn som jeg nevnte, jeg regner med trådstarter skal fikse dette og kunne kode de vekk inntil de var fikset om lyden var irriterende :) 

Endret av Marius2002
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/3/2017 at 5:05 PM, Shattered said:

Har funnet ut at det går en lik bil med msport i tønsberg,  samme farge, møtt den et par ganger :P

Gratulerer med ny bil og "et hakk opp" :) 

Det går flere sølvgrå E61 M-sport med to eksoshaler i Tønsberg skal jeg fortelle deg ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Alfaduden skrev:

Gratulerer med ny bil og "et hakk opp" :) 

Det går flere sølvgrå E61 M-sport med to eksoshaler i Tønsberg skal jeg fortelle deg ;)  

Takk! Har sett minst 2 sølv, og sikkert også 2 svarte ;) står en sølvgrå på Revetal også, men den har en stuss (trolig 520d) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da skjedde det ENDELIG noe negativt her. På vei hjem fra @Freakshow i dag, begynte batterilampa å lyse hyppig i dashen. Først var det én lang lys, så ble den borte. Nesten hjemme kom det hundre feilmeldinger på dynamo! Så jeg fikk kjørt hjem og tenkte meg til @Djwik etter noe mat, men jeg kom ca 5 km før dynamoen begynte å kuke skikkelig - da var bilen tom for strøm, og feilmelding etter feilmelding kom opp i dashen. Etter en halvtimes tid (har alltid jakke med reflekser i bilen så jeg ikke skal fryse ihjel! Anbefales, også syns man langs veien), fikk jeg endelig hjelp til å få taua bilen hjem, satte på lader og fikk konstantert at det er dynamo. Nyprisen snakker vi ikke om, så får se om det blir ny eller brukt... jaja, får nå lønn en av dagene :P Så penger har jeg nok av til det, håper jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Shattered skrev:

Da skjedde det ENDELIG noe negativt her. På vei hjem fra @Freakshow i dag, begynte batterilampa å lyse hyppig i dashen. Først var det én lang lys, så ble den borte. Nesten hjemme kom det hundre feilmeldinger på dynamo! Så jeg fikk kjørt hjem og tenkte meg til @Djwik etter noe mat, men jeg kom ca 5 km før dynamoen begynte å kuke skikkelig - da var bilen tom for strøm, og feilmelding etter feilmelding kom opp i dashen. Etter en halvtimes tid (har alltid jakke med reflekser i bilen så jeg ikke skal fryse ihjel! Anbefales, også syns man langs veien), fikk jeg endelig hjelp til å få taua bilen hjem, satte på lader og fikk konstantert at det er dynamo. Nyprisen snakker vi ikke om, så får se om det blir ny eller brukt... jaja, får nå lønn en av dagene :P Så penger har jeg nok av til det, håper jeg :lol:

kjedelig da sånt skjer, men har du sjekket prisene på dynamo hos koed? Jeg fikk en ny en for rundt 2500kr mener jeg å huske. Litt usikker på merket, men den lader da :) Er nok forskjell på e61 og e46 dynamo, men koed skuffer hvert fall ikke på pris. Kan hende du har mulighet for å bytte børstene hvis det er disse som er slitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...