Gå til innhold

Erfaringer med Mini Cooper S R56 | MCS kjøpt


papertiger
 Share

Anbefalte innlegg

On 17.1.2017 at 16.52, Eivind320x skrev:

Nå bor jo du i et område som ikke har et spesielt diesel hysteri, så jeg ville prøvd en Cooper D eller SD, før du bestemmer deg for en bensiner, så kan det være du kan finne en rimeligere diesel enn bensiner.

Nå er det jo litt lavsesong på MINI fronten, men når sola og varmen har begynt og få litt bedre tak vil nok MINIene dukke opp igjen. Ser også det at folk ikke helt skjønner forskjellen på en Cooper  og Cooper S, du vil derfor finne endel S utgaver inne på Cooper siden på Finn. Bare og se etter panser scoopet som bare S modellen har.

Husk at BMWarchive.org også har "fødsels attesten" til MINI også. Ikke bare BMW ;)

 

 

Ser vi kan få en nyere modell av dieselutgaven til under 120k, men de ligger faktisk overraskende høyt i pris disse også. Ja jeg har også fått med meg det så har et generelt søk inne på alle Mini :) Har sjekket opp de modellene jeg har funnet på bimmer.work, greit å se hva som er av utstyr på de.

On 17.1.2017 at 17.24, Marius2002 skrev:

Ikke for å spore heeelt av, men du ba om andre forslag og! :D Nå er R56 en kjempefin bil og mine forslag under kan ikke måle seg med den typen bil R56 er. Jeg tror likevel litt moro kan man ha det i de. Ikke mange hk, men bilen veier lite og skiller seg godt ut :) 

https://www.finn.no/88276146

https://www.finn.no/86210761

Ellers så finner du Veloster til den prisen, sportslig nyere bil med grei plass og masse utstyr. 140hk. Kan ikke måle seg med Cooper S what-so-ever, men mye bil for pengene og mye blikkfang :) 

https://www.finn.no/86163072

Hehe ja takk :D Vi har ikke vurdert Smart Roadster, men de er jo veldig kule biler, spesielt med Brabuspakke. Vanlig Smart Fortwo har jeg kjørt litt, men det blir utelukkende en bybil, noe vi har gått litt bort fra. Jeg har også inne autosøk på Toyota IQ da jeg har veldig sans for hele det konseptet med godt utstyrt mikrobil og 4 seter. Disse er jo forholdsvis rimelige - men igjen er det ikke en bil vi ville kjørt på langtur med. Da ser det ut som den faller igjennom denne gang. Muligens det er andre prioriteringer neste gang, men nå er det utelukkende morobil da det kun er oss to. BMW'en er ikke "moro" i den forstand. Veloster er herlig annerledes, men designet har dessverre aldri tiltalt meg. Dessverre har jeg for mange erfaringer med Sør-Korea og Hyundai i jobben min som gjør at det er visse sperrer i hodet mitt mot å kjøpe Hyundai... :P 

On 17.1.2017 at 18.00, Gabz skrev:

Vurdert MX-5? Får NC godt innenfor budsjettet ditt om du ønsker noe moderne, evt NA/NB til en veldig billig penge :) Har kun kjørt NA og NB selv (7-8 forskjellige) og maken til kjøreglede skal man lete lenge etter. Har hørt NC lever opp til storebrødrene, så er verdt en titt.

MX-5-markedet er under kontinuerlig overvåkning, men sliter med å få med min bedre halvdel. Er ikke i tvil om at dette er vel så morsomme biler som MCS, spesielt med bakhjulstrekk og to seter. Har faktisk gått så langt som å si til meg selv at jeg en gang skal ha den nyeste MX-5en etter at jeg så den for første gang på Goodwood Festival of Speed i 2015. Gjerne i "fastback" versjonen som kommer til våren/sommeren. Ser utrolig bra ut, både inni og utenpå!

22 timer siden, Eivind320x skrev:

Har allerede snakket med selger. Hadde visst blitt nedringt, men ligger da enda. Motor er byttet på ca 80000km - hva tenker dere om dette? Er det positivt eller negativt? Motorbytte i en bil ser jeg alltid som negativt, men mulig jeg tenker feil. På disse bilene ser jeg det som et mulig resultat av at slakk i registerkjedet/strammeren ikke har blitt utbedret og dermed har ført til havari. Det samme gjelder den blå som ligger ute til ca 130k. Det eneste av "nødvendig" utstyr som mangler er egentlig multifunksjonsratt men det skal jeg kunne klare meg uten.

21 timer siden, 316 skrev:

Ingen erfaring med R56 men jeg hadde en R53 Cooper s works i flere år, kjørte en 60000 problemfrie kilometer med den. Var en kjempemorsom bil, var heller ingen sak å dra på langtur med den. 

IMG_3760.JPG

Rett og slett killer combo! Hva heter de felgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorbytte mener jeg er positivt, fordi da vet du at ting er i orden. Er ikke alle som er like gearhead og merker lyder som slakk registerkjede osv. MINI er eiet av BMW og benytter mye av den samme teknikken på godt og vondt.

Er sikkert muligheter til og montere mulitifunksjonsratt. Uten at jeg har forsøkt meg på det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dem ble utrolig kledelig på bilen 😀

 

Vet du hva, jeg trodde jeg husket det men har tydeligvis glemt det. Det er noe av det billigste man får tak i, kjøpte de vel hos Sharif eller noe lignende. Men så latterlig bra ut på den bilen. Så alt MÅ ikke koste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da enda vi opp med en Chili red Cooper S 2007 modell. var å kikka på den på lørdag, ga et bud på vårt maksbudsjett, som ble godtatt. Henta bilen i går :D  Gått 111000km, solgt ny hos Bavaria Stavanger.

Av utstyr verdt å nevne: 25% LSD, Chili pack, sort taktrekk, panoramatak, sportsunderstell, lyspakke, xenonlys, oppbevaringspakke. 

Følgende er utbedret på recalls og ellers:

- Byttet clutch
- Byttet oljereturrør fra turbo (recall)
- Byttet vannpumpe (recall)
- Byttet registerkjede og strammer til Citroen versjon
- Rengjort innsug og byttet noen returslanger der til Citroen versjon som skal forhindre koksing i fremtiden.

Ellers har bilen K&N vaskbart innsatsfilter, samt Autologic optimalisert software... :D 

Mer info kommer i tråden min.

IMG_0008(2).JPG

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

@papertiger gratulerer så mye med kjempetøff bil :D Denne vil nok gi mye smil og moro pr. kilometer :) 

Takk! Ja smilet gikk allerede rundt på vei hjem. Går vanvittig godt for å si det mildt, samtidig som styringen er utrolig direkte og perfekt vektet. Synes det er mye penger for en 10 år gammel bil, men håper den holder seg godt i pris. Alle de tingene jeg ønsket skulle være utbedret etter å ha gjort min research (reg. kjede, vannpumpe, innsug og returrør) har vært utbedret av tidligere eiere, og dermed håper jeg å kunne slippe kostnader forbundet med det i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.1.2017 at 10.36, 316 skrev:

Ingen erfaring med R56 men jeg hadde en R53 Cooper s works i flere år, kjørte en 60000 problemfrie kilometer med den. Var en kjempemorsom bil, var heller ingen sak å dra på langtur med den. 

IMG_3760.JPG

Da var du heldig :P Haha. Jeg hadde også en Cooper S R53, men den var ikke akkurat feilfri. Rundt 50 lapper i påkost, og det var utenom vanlige slitedeler og senk, hjul, eksos osv. Men vanvittig morsomme biler. 

Her er noen gamle bilder av min:

DSC_0175.JPG
 

DSC_0167.JPG

Mini Cooper S ATS..jpg



Gratulerer med kjøp av Cooper S R56! Vurderer faktisk det selv om en stund også :)

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, tobiasw skrev:

Lag tråd på den :) Har en stund vurdert en Mini Countryman S All4 selv.

Kjekt! I Countryman S står vel N18 motoren på 184 hk? Den skal være ganske mye bedre enn N14 motoren vi har, både mtp. holdbarhet osv. 

18 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer med tøff bil! Du må lage tråd, ja!

Takk! :) vet ikke helt om en Mini-tråd på et BMW forum "sømmer" seg, selv om det er BMW som lager de. Jeg har i hvertfall lagt inn info på side 18 i tråden min, så kommer nok til å bruke den ved evt. oppgraderinger og oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Torek skrev:


Her er noen gamle bilder av min:


Gratulerer med kjøp av Cooper S R56! Vurderer faktisk det selv om en stund også :)

Utrolig stilig, spesielt på siste bildet! Takker så mye. Vi vurderte sterkt R53 også til en lavere pris, men angrer ikke på at vi gikk opp 30k i pris og fikk en generasjon nyere bil. Har til nå en god følelse på at alle kjente "flaws" er tatt hånd om av tidligere eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør dere ikke angre på heller. R53 er VELDIG gammel sett opp mot R56, så der gjorde dere absolutt klokt. Synes også det er fint at den er litt større enn R53 :)

Legg ut oppdateringer i tråden din da! Morsomt å følge med på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Torek skrev:

Det bør dere ikke angre på heller. R53 er VELDIG gammel sett opp mot R56, så der gjorde dere absolutt klokt. Synes også det er fint at den er litt større enn R53 :)

Legg ut oppdateringer i tråden din da! Morsomt å følge med på! :)

Ja, synes R56 er akkurat passe størrelse. Den nye (F56?) er ALT for stor. Synes jo det er mye penger for en 10 år gammel bil, men samtidig så føles det ikke som en 10 år gammel bil verken å kjøre eller med tanke på materialvalg. Jeg har faktisk ingenting å sette fingen på ved bilen med tanke på bruksslitasje. Men stereoanleggene ble visstnok milevis dårligere fra R53 til R56. Merker at det ligger begrensninger her, så jeg planlegger å foreta en såkalt "channel swap" i nærmeste framtid for å sende de lave frekvensene til bakhøyttalerne. Skal kunne gjøres selv. Så har jeg i tillegg bestilt Fiscon bluetooth Pro kit for Mini med A2DP, så blir fruen fornøyd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...