Gå til innhold

Bilbytte og valg av ny, F31 LCI vs F36


fupsaker
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Orjan skrev:

"BMW AG"? Er det det de kaller for "vorfuhrwagen"? Og hva er i såfall forskjellen? Har ikke så god greie på det der..

Forhandlere av BMW har mulighet til å kjøpe administrasjonsbiler fra BMW AG (fabrikken, om du vil, eller BMW Tyskland) og da får de nybilgarantien i landet de kommer til. Så det er i det systemet jeg leter etter bil. :)

 

Det som kanskje skremmer meg mest, er at markedet for en 40i-motor er ganske snevert, og at verditapet ved kjøp blir mye større enn jeg skulle tro..

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, StigJ skrev:

Tull og tøys. Løp og kjøp :-P

 Den tanzanitblå var jo übernydelig :wub:

Hehe, enig. Men kona vil ikke ha blååå.. Selv ikke den. Og jeg tenker på annenhåndsverdi også.. Og etter hva jeg har sett, er den ikke tilgjengelig hos BMW AG.. :( Hadde den vært det, hadde jeg nok kjøpt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

F31 føler jeg bare blir en "another brick in the wall" nokså vanlig bil på de norske veier, Akkurat som Audi A4, Passat, Merce e klasse osv. Dog så har du planer om litt motor, men hadde uten tvil gått for f36, de er ikke så vanlig syn på norske veier. F36 designet får virkelig folk til å snu blikket når de ser en.

En av grunnene til at jeg valgte X6 denne gangen 😀 Ikke så ofte man ser de på norske veier.

@fupsaker Jeg hadde lett gått for X4 med skikkelig motor og Performance styling 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fahad skrev:

En av grunnene til at jeg valgte X6 denne gangen 😀 Ikke så ofte man ser de på norske veier.

@fupsaker Jeg hadde lett gått for X4 med skikkelig motor og Performance styling 😀 

Hehe, det finnes en X3 30d, men den havner fort på ca 810k, og da har den ikke motoren jeg vil ha. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Ser flere anbefaler ny 30i, dette er vel en firer?

Skal du først kjøpe bil med litt motor så kjøp med 6er, få også med en som har LED lykter, ser mye nyere ut enn xenon.

30i er en firer, ja. Det er ikke meg i mot, egentlig. Men når man får en pent brukt 35d eller 40i inn fra Tyskland med samme garantier etc, til samme pris som en ny 3'er 330ix, så er det verdt å lukte på. Jeg sliter med å bestemme meg, og har nesten penset over på 335d eller 535d/i i stedet, da F10 eller F11. Om de havner på omtrent det samme. Ligger jo en fullutstyrt 520d xdrive hos Stamsaas, men jeg vil ha R6 denne gang. :P Og LED har jeg hatt på 1'ern, skal ikke ha annet igjen. Har skjønt det er vesentlig bedre på 3- og 5-serie enn det var på min 1'er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vurderer diesel så begynner jo M550DX å komme en del ned i pris, ville ikke vurdert annen dieselmotor selv:p

Hvis dette skal være en morobil så tror jeg du vil komme til å angre på at du gikk for firer kontra 6er, lyden har mye å si og lyden er helt magisk i en 40i (gjerne med m-performance eksos)

Testa X4 M40i  med m-performance eksos på BMW roadshow i sommer, og den lyden sto ikke mye tilbake fra F80 M3 med org eksos. Fantastisk drag var det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Hvis du vurderer diesel så begynner jo M550DX å komme en del ned i pris, ville ikke vurdert annen dieselmotor selv:p

Hvis dette skal være en morobil så tror jeg du vil komme til å angre på at du gikk for firer kontra 6er, lyden har mye å si og lyden er helt magisk i en 40i (gjerne med m-performance eksos)

Testa X4 M40i  med m-performance eksos på BMW roadshow i sommer, og den lyden sto ikke mye tilbake fra F80 M3 med org eksos. Fantastisk drag var det og :)

Jeg vet, fikk gleden av å teste den samme selv. Men en brukt 550d fra BMW AG blir for dyr. Så med mindre jeg får tak i en 15'-modell gjennom Stamsaas i Moss, prøver jeg å finne en gjennom systemet deres i Tyskland som har gått som administrasjonsbiler. Da er det nok 535d som ikke blir så gal i pris. 550d havner fort på en mill. og X4 med 3.0d havner på ca 830. Det er endel over budsjett allerede der, så jeg begynner å innse at jeg ikke treffer på en 40i om jeg skal bruke litt fornuft. Er både bryllup og nytt hus som skal flyttes inn i år. Er bare litt moro om man får en 40i til en litt mer fornuftig pris enn de skal ha her til lands. Fra Tyskland kommer en knapt brukt 40i på rundt 700k, men da ikke gjennom forhandler som regel som gir fem års garanti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kjennern skrev:

Dem gir 5 år fra da bilen ble 1 gangs registrert, ikke når den evt blir solgt videre i Norge. Men det vet du sikkert.

Se etter F06, alt annet blir bare tullebiler etter 6ern :wink:

F06 er vanvittig fine biler. Har prøvekjørt en hvit 640d, og jeg ble helt forelsket. Tipper 640i'n du hadde var hakket vassere. F06 skal jeg ha en dag.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...