Gå til innhold

F82 M4 San Marino Blå,E46 M3 San Marino blå


 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med finfin M3! Hva ble hyttebilen? Hadde også vært kjekt om du delte dine inntrykk av RS6 P og Taycan CT - utrolig lekker spec på den Taycanen!

ang. M3 oppgraderinger er det bare å få @Snagg30 i snakk - han har gjort noe av dette på sin E46. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med finfin M3! Hva ble hyttebilen? Hadde også vært kjekt om du delte dine inntrykk av RS6 P og Taycan CT - utrolig lekker spec på den Taycanen!

ang. M3 oppgraderinger er det bare å få @Snagg30 i snakk - han har gjort noe av dette på sin E46. 

Audien var helt rå angårnde lyd og akserlasjon, men er jo en rettfrem autobahn bil. Så kan ikke samenlignes med Bmw og Porsche på svingete veier, der er den alt for tung. Jeg hadde endel problemer med min, var nok litt uheldig med den bilen, så jeg klarte aldri å slappe av å nyte den desverre. Men digger råskapen i utseende/lyd/kraft. Og ble brukt som hytte transport, så kjedelig å ligge i kø på E39 å bruke såpass mye 98 bensin....

Porschen var ett steg i å prøve å være fornuftig. Elsket utseende. Mener fortsatt dette er den fineste elbilen. Var noe helt annet en Audien å kjøre. Lå vanvittig godt på veien og koste seg på svingete vei, selvom den er velså tung som Audien. Men her slet jeg litt med dårlig plass for vårt behov i bagasjerom og dårlig lademulighet på hytten.  Fikk satt på noen heftige felger fra TDR i 22" med 335 dekk bak. Da kokte det hos Porsche folket og originalpolitiet.. Kunne ikke gjøre slik......

Hyttebilen som ble kjøpt inn ble en snusfornuftig Vw Tiguan. Hadde ikke lyst på nybil når jeg skulle kjøpe noe helt etter fornuft, så ble en 2018 mod. Denne er jeg faktisk kjempefornøyd me ift at den skal kjøres fram og tilbake til hytten (36mil). Går forsåvidt rimelig ca 0,7l/mil. Og god plass til det som treng, og hengerfeste. Liker utseende på dem, men er jo ikke noe entusiasme å kjøre den, er bare en bil. Derfor ble savne etter en entusiastbil for stort..

IMG_20220426_182509_014.jpg

IMG_20220429_062642_790.jpg

20231125_134224.jpg

20240101_094216.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du ha fått deg ein flott M3 her, ja 🙂 Felgane va kanskje ikkje da sværaste eg har sett, men som du seie so e jo da ikkje nåke problem 😄

Såg da kom ut eit sett halvshabby, svarte CSL-felga på facebook her ein dag. Påstått originale. Kanskje da hadde vå nåke for deg? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, RF91 skrev:

Ser ut som du ha fått deg ein flott M3 her, ja 🙂 Felgane va kanskje ikkje da sværaste eg har sett, men som du seie so e jo da ikkje nåke problem 😄

Såg da kom ut eit sett halvshabby, svarte CSL-felga på facebook her ein dag. Påstått originale. Kanskje da hadde vå nåke for deg? 🤔

Takker. Så de svarte, tenkte på dem, men den ene var jo defekt, men går kansje å reparere. Men har egt ikke lyst på sorte felger, føler dem forsvinner litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, sydenfareren skrev:

Takker. Så de svarte, tenkte på dem, men den ene var jo defekt, men går kansje å reparere. Men har egt ikke lyst på sorte felger, føler dem forsvinner litt.

Eg såg ikkje spesielt nøye på dei sidan eg ikkje skal ha slike hjul, men dei måtte ivertfall hatt ein overhaling før ein kunne brukt dei.

Men om eine felgen e kaputt so utgår dei jo naturlegvis 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med vakker E46 M3 i helt rett farge. Synes for øvrig Taycanen var spot on med felgene! :) 

Helt enig. Synes originalfelgene i 21" cross turismo design er noe av det peneste i originalfelger, så synes jeg det ble hakket råere med 22. Og synes at takboksen kledde bilen veldig.

Usikker, men tror ikke det er noen e46 M3 i San Marino blå her i Norge?? så er jo litt stas å ha noe som skiller seg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 13.1.2024 den 16.40, sydenfareren skrev:

-Veldig lysten på karbon tak fra Karbonius

-Veldig lyst på karbon innsug fra Karbonius

-Skifte av eksos? Tips mottas med takk.

Gratulere så mye med rå lekker bil! Kjekt å se det ble E46 M3 til slutt :D 

 

Jeg har selv sjekket ut pris på karbon tak, overraskende nok så er dette en ganske rimelig oppgradering å fullføre. Hustadvik karroseri verksted (BMW folk) skulle ha 12.000-14.000kr for hele jobben. Var ikke så mange timene de trengte, demonterer man innvendig selv før levering ble det enda billigere. 
 

Kunne ønske jeg hadde like gode egenskaper å skrive om bil som Chris Harris for da hadde jeg jobbet iherdig med å få deg over på å kjøpe karbon innsug, det er verdt hver eneste krone og du vil ha en bil med en karakter nesten ingen andre i Norge har. Det er og vil alltid vær den villeste oppgraderingen jeg har gjort. Og det har noe for seg når det gjelder effekt, får merkbart bedre futt med god mapping. Lyden er et kapittel for seg selv og ingenting slår det :) krysser fingrene for du går på en smell her, om du trenger å bli overbevist er det bare å slå på tråden om du er på Sunnmøre eller kommer på en av banekjøringene som kommer. 

 

Angående eksos har jeg hatt både Eisenmann og Scorpio, jeg hadde først scorpio og om man ønsker masse lyd er dette veien å gå men da må man tåle ganske mye droning. Jeg byttet til Eisenmann "race" versjonen etter en stund i eierskapet og det er et mye hyggeligere anlegg å kjøre rundt med vanlig. Mye mindre drone lyd men like høyt på fult pådrag, dette er ikke TUV godkjent som det vanlige er. Dette har jeg og prøvd på M3’n til en Bavaria ansatt og bare positivt å melde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Gratulere så mye med rå lekker bil! Kjekt å se det ble E46 M3 til slutt :D 

 

Jeg har selv sjekket ut pris på karbon tak, overraskende nok så er dette en ganske rimelig oppgradering å fullføre. Hustadvik karroseri verksted (BMW folk) skulle ha 12.000-14.000kr for hele jobben. Var ikke så mange timene de trengte, demonterer man innvendig selv før levering ble det enda billigere. 
 

Kunne ønske jeg hadde like gode egenskaper å skrive om bil som Chris Harris for da hadde jeg jobbet iherdig med å få deg over på å kjøpe karbon innsug, det er verdt hver eneste krone og du vil ha en bil med en karakter nesten ingen andre i Norge har. Det er og vil alltid vær den villeste oppgraderingen jeg har gjort. Og det har noe for seg når det gjelder effekt, får merkbart bedre futt med god mapping. Lyden er et kapittel for seg selv og ingenting slår det :) krysser fingrene for du går på en smell her, om du trenger å bli overbevist er det bare å slå på tråden om du er på Sunnmøre eller kommer på en av banekjøringene som kommer. 

 

Angående eksos har jeg hatt både Eisenmann og Scorpio, jeg hadde først scorpio og om man ønsker masse lyd er dette veien å gå men da må man tåle ganske mye droning. Jeg byttet til Eisenmann "race" versjonen etter en stund i eierskapet og det er et mye hyggeligere anlegg å kjøre rundt med vanlig. Mye mindre drone lyd men like høyt på fult pådrag, dette er ikke TUV godkjent som det vanlige er. Dette har jeg og prøvd på M3’n til en Bavaria ansatt og bare positivt å melde :) 

Takker.

Klarte ikke å la være da denne i favorittfargen dukket opp. Karbon innsug kommer det. Har sett alt for mye på youtube om at dette er den råeste oppgraderingen å gjøre på denne motoren. Noen i Norge som mapper? Eller er det bare folk i utlandet som kan det? Må du sende hele hjernen da på disse gamle bilene?

Karbontak blir jo da ikke så dyrt. Men er jo litt arbeid. Men er vel et greit vinterprosjekt. 

Har også hørt at originaleksosen gir bra lyd, så vi får se etter hvert.

Første som blir gjort er nye felger. Hvor kjøpte du dine?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjedelige med å importere bil, spes på vinteren, er jo at en "må" ha noen å hente bilen for seg. Er så lei av å vente...... Og biltransporten har jo ikke flust med oppdrag nedover, så nå venter jeg på at de skal få bekreftelse fra en annen om å hente noen biler i Sveits. Hadde jo vert ideellt å hente selv, men har ikke lyst å kjøre hjem på vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2024 den 18.19, sydenfareren skrev:

Det kjedelige med å importere bil, spes på vinteren, er jo at en "må" ha noen å hente bilen for seg. Er så lei av å vente...... Og biltransporten har jo ikke flust med oppdrag nedover, så nå venter jeg på at de skal få bekreftelse fra en annen om å hente noen biler i Sveits. Hadde jo vert ideellt å hente selv, men har ikke lyst å kjøre hjem på vinteren...

E jo ikkje sooo lenge til våren e her 🙂 Har du ikkje moglegheit til å fly ned og køyra bilen opp til Norge sjøl? Eg trur eg ville gjort da, men eg skjønna godt dei som heller vil få bilen levert 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RF91 skrev:

E jo ikkje sooo lenge til våren e her 🙂 Har du ikkje moglegheit til å fly ned og køyra bilen opp til Norge sjøl? Eg trur eg ville gjort da, men eg skjønna godt dei som heller vil få bilen levert 🙂

Tenker også det etterhvert. Men snakket med selgeren i går. og det var ikke å anbefale å kjøre sa han. Og må jo styre med å kjøpevinterdekk/felg. Men håper snart det skjer noe. Synes det går for sent. Har lyst å ha den hjem. Så har sittet å sett på fly/hotell mange ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 29.1.2024 den 18.15, sydenfareren skrev:

Takker.

Klarte ikke å la være da denne i favorittfargen dukket opp. Karbon innsug kommer det. Har sett alt for mye på youtube om at dette er den råeste oppgraderingen å gjøre på denne motoren. Noen i Norge som mapper? Eller er det bare folk i utlandet som kan det? Må du sende hele hjernen da på disse gamle bilene?

Karbontak blir jo da ikke så dyrt. Men er jo litt arbeid. Men er vel et greit vinterprosjekt. 

Har også hørt at originaleksosen gir bra lyd, så vi får se etter hvert.

Første som blir gjort er nye felger. Hvor kjøpte du dine?

 

Du finner helt sikkert noen i Norge, jeg var i dialog med TRF og han frarådet meg egentlig å bruke noen i Norge da kompetansen ikke er tilstrekkelig. Men han kunne anbefale en mann som var Randy Mueller i USA og slik ble det for meg, skal sies han er dyr kontra andre tunere men igjen så var det ganske omfattende arbeid og jeg tror ikke feks de norske Optituning gutta hadde kunne levert samme kvalitet og så hinsides bra service som Randy. I etterkant av tuningen som må være på dyno har vi logget mange runs og finjustert mappinga mye for å få det optimalt. 
 

Har eid E46 M3 SMG med original eksos og det synes jeg personlig ikke er så mye å skryte av. Men skal du ha karbon innsug så er meste parten av lyden innvendig fra motor så da er det ingen stress :) 

 

De var kjøpt hos Bavaria i fjor sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...