Gå til innhold

Min BMW 520d E39


 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Ja, men når sant skal sies så har jeg kjørt en stund med knirkingen. På EU kontroll sa de at det ikke ble feil siden de ikke kunne finne slakke, så har kjørt litt med det etter, men når det ble varmere i været ble knirkingen ekstra plagsom så da bestemte jeg meg for å få det fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er dobbeltmasse svinghjul og kløtsj sett bestilt. Skulle rygge campingvogna opp en liten kneik der den skulle stå så røuk kløtsjen, luktet grusomt og dagen etterpå skulle jeg prøve å kjøre en tur og ved fullt pådrag i 3. Gir Merket jeg at den begynte å slure, så fikk hjelp til å få vogna hjem fra Brønnøysund til Mosjøen av fadern. Ville ikke prøve å dra den engang da det var usikkert om bilen klarte turen hjem. Det gikk fint å kjøre hjem uten vogn ihvertfall. Ble en kort ferietur på meg og gutten😅

Noen som vet om det er noe spesielt man skal tenke på om man skal prøve å bytte svinghjul og kløtsj selv? Fikk ikke time på verksted før 17. August og sparer 6000kr hvis jeg gjør det selv.

2303A7E3-4A9E-4701-B847-1C7A765ABD0A.thumb.jpeg.a2aaca3240cab58eea4db9e4eaff2257.jpegC5A03CC0-FBD4-45F1-8163-34DB6C23783D.thumb.jpeg.ad19fb7e8a8ac6ef44b777b21ccfbc60.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hardykobling og ofte er det lurt å bytte den uansett. Startmotor en kan sitte noe grasalt fast på de styrepinne men ellers er det lett skruing :)

Løsne hele clutchpumpa på girkassen istedenfor å løsne hydraulikkrøret er også et tips. 

Flott at du bruker bilen din og at den går såppas fint uten problemer 😃👍 clutch er jo bare en slitedel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Opplagring til mellomaksling ble med i bestillingen, men ikke veivtetning eller hardykobling desverre..Pakken med delene kom idag, så tankene rundt å bytte selv har begynt å svirre rundt oppi hodet. Bestillte Luk clutchsett og svinghjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...