Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

@Fredrik 90

Takk for fin tilbakemelding :-D Jeg er veldig enig i det at jeg preserverer den best ved å la den være helt orginal. Men greia for meg personlig, er at en orginal E34, synes jeg rett og slett ikke er fin. Beklager min oppriktighet. Jeg synes de ser dumme ut med sin høye front og 15-16" krysseiker Så da er det liten vits i å ha en slik for meg. Sånn som 525`n ser ut, er en perfekt variant og som får meg til å snu meg etter den :-D 

Men så får jeg jo bare se da, hva orker jeg å gyve løs på ? Kanskje jeg på mange måter preserverer 525`n ved å la den få de delene som sitter på 535`n :-) 

Her koker alt ned til hva jeg tenker jeg orker å styre med. Og jeg har all verdens tid nå også :-) Så kanskje jeg bare lar dette ta den tiden det tar. Neste år er 535`n veteran og året etter er 525`n det. Bare i det vil jeg tro at bilene får en verdiøkning. Ikke at det er så mye jeg tenker på. 

Uansett hva som skjer, så ringte jeg Bavaria Vest nå :-) Det var en hyggelig samtale. Jeg fikk prate med en som har skrudd mye på den opp gjennom årene og han roste bilen opp i skyene :-) Du får ikke tak i mange slike med den servicehistorikken, sa han og med den bunken med kvitteringer jeg har, er det ikke vanskelig å være enig med han i det ;-) 

Jeg ringte først og fremst for å få litt råd ang det tilbudet de hadde gitt eieren, like før han døde. Jeg lurte på om hva han tenkte rundt dette med ventiltikken. Det han sa var at slikt er det veldig vanskelig å si noe om. Det at kammen som sitter i begynner å bli litt slitt ved ventil nr 1, mente han kunne indikere at herdingen begynner å bli slitt vekk og når den er slitt vekk, kan det ta kort tid før den er så slitt at den ikke løfter skikkelig og da kan havari være nært forestående. Men dette var vanskelig for han å gi noe fasit på. 

Men han mente at siden jeg hadde fått tak i denne som i hans øyne er så i god stand, var å overhale hele motoren hvis jeg først begynte. Han mente at det er grei skuring å lette ut denne motoren og skru ut bunn og sjekke veivlager og skru ut og sjekke stempelringer. He he, jeg satt der og hørte på han og tenkte; jaaaa duuu !! Her snakker vi store summer !! Men han har sikkert rett i det. Men da skal dette med rust være av minimal art, noe jeg er redd for at det ikke er ;-) Men vi får se... 

TIME WILL SHOW ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis 

Takk for det Jan :-) 

Ingen som helst tvil om at den er mye mer behagelig å kjøre slik den er nå, men som jeg skrev til Fredrik, så er det dette med utseendet som ikke tiltaler meg når de er orginale. Jeg liker de best nå de ser litt morske ut. Lavere enn orginal, kantfelger og disse mørke lyktene foran :-) Men men, ikke noe er hugget i stein og ting kan forandre seg. 

Jeg tar tiden til hjelp. Først ut er uansett å finne det som er av rust og begynne der. Så får bling komme etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny grom vogn. Jeg støtter deg med at ta deg tid til og flytt over go delene du har. Er jo ikke lange tiden og bytte over delene når du har bilene på samme plass. Og begynne og kjøpe inn delene som du ønsker senere koster bare masse penger, nå har du muligheten til å få de "gratis" ved å ta deg en dag med skruving.

Og da ser bilen ut slik DU ønsker..   Og jeg støtter deg fult ut, med at det er jo viktig at bilen er slik du ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

@Fredrik 90

Takk for fin tilbakemelding :-D Jeg er veldig enig i det at jeg preserverer den best ved å la den være helt orginal. Men greia for meg personlig, er at en orginal E34, synes jeg rett og slett ikke er fin. Beklager min oppriktighet. Jeg synes de ser dumme ut med sin høye front og 15-16" krysseiker Så da er det liten vits i å ha en slik for meg. Sånn som 525`n ser ut, er en perfekt variant og som får meg til å snu meg etter den :-D 

Men så får jeg jo bare se da, hva orker jeg å gyve løs på ? Kanskje jeg på mange måter preserverer 525`n ved å la den få de delene som sitter på 535`n :-) 

Her koker alt ned til hva jeg tenker jeg orker å styre med. Og jeg har all verdens tid nå også :-) Så kanskje jeg bare lar dette ta den tiden det tar. Neste år er 535`n veteran og året etter er 525`n det. Bare i det vil jeg tro at bilene får en verdiøkning. Ikke at det er så mye jeg tenker på. 

Ja dette er helt klart en smakssak 😀 Godt man er forskjellig her, jeg på min side kan ikke tenke meg noe finere enn en helt fabrikks original E34. Men jeg skal også være enig i at den høye fronten og de små felgene ser rart ut...med dagens øyne. Men greia for meg da er at man må se på dette som en klassiker, man må se på dem på samme måte som man gjorde da de var nye. Classy look og sjarme er ikke alltid kult, men det er riktig i manges øyne 😀 

Det viktigste er at du gjør med bilen det du føler for, når du parker bilen så skal du snu deg minst to ganger å se tilbake på den når du forlater den. Spar på delene, så når/hvis du skal selge så hiver du dem på igjen. Da blir bilen 50 000,- mer verd 👍 

Uansett så er det godt at bilen blir tatt vare på og har kommet i riktige hender. Noen lykter og felger fra eller til spiller ingen rolle, det finnes folk der ute med langt verre planer enn dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg surfet på youtube og lest litt tråder. Så jeg må uansett av med toppen for å skifte kammen. Det var jo litt dritt siden den for noen få år siden fikk slipt toppen pga kjølevæskelekkasje. 

Men men, har jo demontert og montert topplokk før jeg, så det skal gå fint 👍 

Så ser det ut til at jeg seriøst vurderer å selge 525’n, UTEN å plukke av den grombitene 🙈 Kjenner det gjør noe med meg, men jeg tror det kan bli litt overveldende å skulle bruke såpass mye tid på begge bilene. 

Dessuten synes jeg at denne bilen fortjener å få beholde det utseendet den har fått 😃❤️ Så mye tid som er lagt ned i denne og så strippe den ned igjen til stusseligstuen-tilstand 😢

Så nå legger jeg ut en liten teaser på E34-Norge. Så får jeg se hvordan responsen er. 

Og jeg selger den bare ikke til noen som skal bruke den opp. Så her blir det valgt en kjøper av meg 😉 Jeg er ikke nødt til å selge den. Digg følelse 🤘❤️ Jeg har alltid hatt dårlig råd og sittet i situasjoner der jeg blir veldig hemmet når noe skjer med bilene mine. Sånn er det heldigvis ikke lenger. Så om jeg ikke finner rett kjøper til å gi rett pris, kan den bare få stå. Om under to år er den veteran også, så da koster det jo nesten ikke noe å ha den 😃👍 

Godt å kunne være i denne situasjonen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grom bil. Har fulgt deg på FB de siste dagene og spennende å lese tankene dine her. Ikk små penger forrige eier puttet i denne de siste årene.

Støtter deg i valget om å la 525 gå med grom delene, du har lagt mye arbeid i denne og den har fått sin identitet.

En orginal 535 som det ikke er tuklet med er sjelden. Gleder meg å følge med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mortenej 

Takk for det 🙏 

Er ikke noe lett valg, men når jeg har en legning som gjør at jeg nærmest menneskeliggjør bilen min, får jeg helt vondt i magen ved tanken på å nedgradere 525’n som jeg har lagt så enormt med tid på 🙈 

Så den skal få gå videre med sine "fjær" til en person som verdsetter den på samme måten som meg selv....

Ang 535’n så er det viktigste for meg å få den i skikkelig stand før jeg starter med no bling.

535i begynner å bli sjeldent, så det å få den i solid stand er det viktigste. Så får jeg pynte den etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. Ringte en hyggelig kar fra Gudbrandsdalen og viste oppriktig intr for 525’n. 

Han skal komme og se på den i morra, så får vi se da.

Blir den solgt, så blir det å legge pengene rett i 535’n.

Men kjenner at dette er veldig vanskelig følelsesmessig. 

Satt i fire timer og leste gjennom tråden for å få en påminnelse om hva som er gjort. Det er enormt med tid og penger, så denne taper jeg en god del penger på uansett 🙈 

Men samtidig vet jeg at jeg kan selge den med god samvittighet. For her er det ikke spart på annet enn sveising. Men hadde den vært sveiset og rustfri på den måten, hadde jeg kunnet forlange enda mer for den. 

Men det som betyr noe nå, er at den som kjøper den, verdsetter den like mye som meg og tar godt vare på den 🙏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

 

Satt i fire timer og leste gjennom tråden for å få en påminnelse om hva som er gjort. Det er enormt med tid og penger, så denne taper jeg en god del penger på uansett 🙈 

 

Det er litt skummelt å lese igjennom egne prosjekt tråder :-) ved salg av bil. Satt med de samme følelsene selv da jeg solgte Hellrat`en i sommer. Blir stort sett tap på slike prosjekt biler, men jeg prøver å tenke at det veies opp av gleden med å pusle med slike prosjekter og gleden ved å biler disse gamle heltene.  Men ofte så man kvitte seg med noe for å kunne gå videre på nye prosjekter og finne ny inspirasjon.

Liker at du selger den som den står og på en måte starter med blanke ark på det nye prosjektet.

lykke til med salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fxslin 

He he njæ, men jeg har hatt mye gøy med dette prosjektet også. Så ja, det veier opp og egentlig litt gøy dersom noen som virkelig vil ta vare på den, får noe som er fint og i orden 👍 Bil er tap, i de aller fleste tilfeller. Unntaket er vel dersom du har noe skikkelig snasent noe og gjør alt av arbeid selv, proft 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blir 525’n solgt. En rar følelse. Ikke bare gode følelser kjenner jeg.

Har jo styra så fælt og holdt på med den. Så håper den nye eieren fortsetter og at han gjør den enda bedre, for jeg mener denne bilen har potensiale. 

Men hva nå da ? Jo, pengene fra denne går rett inn i 535’n. Først og fremst sjekkes for rust. Så ny kam og vippearmer/akslinger/oljerør, etc..

Blir det noe igjen, så skal dette brukes på utseendet 👍 

Søndag om en uke kommer han nedover og henter den. Da skal vi montere den sammen igjen og resten blir lastet på henger. Motor, skjermene og dørene som skal på. 

I morra stikker jeg på svv og henter ut skilta. 

Ja så må vi montere vinterhjula fra 535’n. 

I dag, etter inspeksjon fra den nye eieren, som forøvrig kjørte hele 33 mil en vei for å se den først, monterte jeg vinterhjul på mercen til fatter og kjørte den ned i garasjen til søstera mi på Jessheim. Så nå står begge firråtredvene enn så lenge sammen i garasjen 😃

Når 525’n blir henta, har jeg hele garasjen for meg selv og kan starte jobben med den og håpet er å ha den ferdig til sommeren og bodøtur 🙏

FAA7B508-C73E-46EC-805A-AE47E76DB780.thumb.jpeg.bb0a86e5107a328519af6fa00002c64b.jpeg

Sjeldent å se to stk i samme farge i samme garasje 😃👍81824D27-8C33-4FC3-A4D7-9CE7AA389446.thumb.jpeg.7f52cfa13b9238bf92ccde84b982a3e8.jpeg

Dårlige bilder, men artig å ha to stk i garasjen og når 525’n blir hentet, får jeg grei boltreplass 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...