Evopower Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 (endret) Er det noe man på passe på når det gjelder bensin motorene? På diesel er det vel samme registerproblematikken her som på andre 2 liter fra samme perioden, eller? 143hk i 318i høres helt ok ut som konebil, dog er jeg ikke imponert over akselerasjonsvideoer på youtube. 318d går bedre og billigere, men er dyrere når først noe ryker. Hva mener dere? Endret April 17, 2017 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 318d, uten tvil. N43-motorene har mye tull de også, og mye av dette er type "kan være ditt, datt, ditt eller datt, ditt og datt, eller kanskje noe helt annet". Er en ganske lang tråd om dette på e90post.com. Årsland og Evopower reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 (endret) Er N47 motor i de også, så ja. Er en del N4x bensinmotor som har registertull også, men for meg så virker det å ha skjedd mest på tidligere E9x/E8x. Men om dette er like utbredt som N47 problemet vet jeg ikke. Jeg syns selv at 316i, 318i og egentlig 320i også virker litt slapt. Ville gått for en 318D selv. Sen modell, eller en som evt. har fått registerfeil utbedret. Endret April 17, 2017 av DanielStance Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 (endret) Har kjørt både 318i og 318d. Definitivt Dieselen som er veien og gå, 318i kan virke morsom ved mye giring og høyt turtall, men 318d føles langt mer sterk og komfortabel å kjøre til hverdagslige gjøremål. Steptronic girkassene (hvis automat) på disse er den samme som sitter i 320d så de tåler definitivt noen software -endringer dersom 136/143hk ikke er nok. Registerkjede problemene på disse ble løst etter september 09´ så hver oppmerksom på det. Hvilken prisklasse kikker du på? Har en som kanskje kommer for salg, original Alpinhvit '10, M-Sport, Steptronic, Panorame luke ++ Endret April 18, 2017 av Peak Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 (endret) Har dratt på min 2008-modell 118d 62 000 kilometer til nå. Manuelt gir på denne. Ikke verdens beste bybil, men helt nydelig til langkjøring; vært i både Molde og ved Gardasjøen med denne. Skiftet registerstrammer på aksjon hos BMW ved cirka 110 000 km. Nå har den rusla 161 000 km. Ingen krøll med hverken egr, clutch eller svinghjul til nå. Endret April 17, 2017 av And-reas Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 17, 2017 Forfatter Share Skrevet April 17, 2017 Takker for gode innspill ser i prisklassen 140-160.000 Bilen må være hvit, touring, ha sportseter (må ikke være msport), ha manuell kasse og ha lyspakken, xenon, regnsensor, hifi eller harman kardon og helst den integrerte naviskjermen. Så diesel etter september 09 er garantert sikker? Jeg ser på bensin som beste alternativet økonomisk sett, men brukeren av bilen kommer ikke til å pisle turtall derfor er kanskje diesel bedre. Grunnet til at keg har frarådet henne diesel så langt, er registerproblematikken, samt kommende utgifter på dpf og turbo osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 18, 2017 Share Skrevet April 18, 2017 318i har nok av problemer. Jeg tror ikke det finnes et fornuftig argument i verden som tilsier at den er et bedre kjøp enn 318d, snarere tvert om. Det kan dog være greit å være obs på at det kun er software som skiller 90/115/136/143 hk motorene. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 18, 2017 Share Skrevet April 18, 2017 Har hatt 05' E90 318i og 07' E91 318d. Det er dieselen du vil ha av disse. Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 18, 2017 Forfatter Share Skrevet April 18, 2017 Så ingen av dem er direkte feilfrie slik jeg leser det. Med mindre man finner en diesel hvor registeret er allerede blitt fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 18, 2017 Share Skrevet April 18, 2017 På dieselen vet man i det minste hva som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå