Gå til innhold

Audi e-tron


Tony Soprano
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Fredrik skrev:

Hvordan? Jeg tenker at det i dag rent fysisk ikke er vanskeligere å kjøre en M-modell i relasjon til f.eks en alminnelig 3-serie eller 5-serie.

Det krever litt mer vilje, interesse, økonomisk prioritering osv for å velge en M bil fremfor en Tesla. Det blir liksom så lettvint å kjøpe en Tesla, du får en bil som går som ett uvær rett frem. Men det er også det hele, en M bil gir en litt annen eier opplevelse sett med typiske entusiast øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det krever litt mer vilje, interesse, økonomisk prioritering osv for å velge en M bil fremfor en Tesla. Det blir liksom så lettvint å kjøpe en Tesla, du får en bil som går som ett uvær rett frem. Men det er også det hele, en M bil gir en litt annen eier opplevelse sett med typiske entusiast øyne.

Jeg er helt enig i at en M-modell gir en annen og i min verden mer interessant opplevelse, men jeg er usikker på om dette automatisk gjelder for alle som kjøper disse bilene. Jeg tror at det er mye status involvert og at dette for ganske mange er det viktigste. Dette gjelder selvfølgelig også for mange som kjøper elektriske biler som Tesla (eller f.eks Audi) og spesielt toppmodellene som er uforskammet dyre.

Jeg leste forøvrig at BMW M i årene fremover skal utvide produksjonen ganske mye (flere modeller og flere biler totalt). Dette er såvidt jeg forstår en helt bevisst markedsstrategi fra BMW i et forsøk på å demme opp for elbilenes inntog blandt de aller hurtigste bilene. Taper BMW status i denne kjøpergruppen forsvinner mye av euforien ved å ha en BMW og spesielt M-modell.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Geir Anders skrev:

Skulle nesten bare mangle at en spell ny Audi føes bedre interiørmessig enn den gamle F11 og F15 platformen :)

Nesten litt sånn som en kamerat.. hadde 2007 E61 M5.. byttet til Tesla i 2013 eller rundt der.. "teslaen føles mye nyere ut og bedre kvalitet"... eh ja. Ny bil kontra en 6-7 år gammel BMW som har vært på markedet i 3 år allerede.

Mulig jeg formulerte litt feil når det gjelder kvalitet, men x5n var dårlig skrudd. Dårlig finnish og ting som ikke satt sammen slik det var tiltenkt, og en del plastikk som man kunne dytte og røre på som man f.eks. Ikke kunne i f11n.

jeg tenker ikke på Audien er mer moderne, for det ville selvsagt blitt urettferdig å trekke ned bmwene på, ref at de er mye eldre konstruksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, flobben skrev:

Mulig jeg formulerte litt feil når det gjelder kvalitet, men x5n var dårlig skrudd. Dårlig finnish og ting som ikke satt sammen slik det var tiltenkt, og en del plastikk som man kunne dytte og røre på som man f.eks. Ikke kunne i f11n.

Av ren nyskjerrighet...hva var det som var så dårlig skrudd sammen i X5en? Jeg spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg tviler på at det er tilfelle.

F10/11 er vel den moderene BMWen som ligger nærmest opp til den gode gamle solide følelsen man gjerne fikk i E34 og E39. Så akkurat F10/11 er veldig vanskelig å slå på kvalitet, meget solide biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Av ren nyskjerrighet...hva var det som var så dårlig skrudd sammen i X5en? Jeg spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg tviler på at det er tilfelle.

F10/11 er vel den moderene BMWen som ligger nærmest opp til den gode gamle solide følelsen man gjerne fikk i E34 og E39. Så akkurat F10/11 er veldig vanskelig å slå på kvalitet, meget solide biler. 

F.eks. Dekselet på nederste eike på m-rattet, du merket at det ikke satt skikkelig fast. 

Dekselet over sensoren i frontruten var litt sånn...meeh.... nedre del av bakluka bak virket bare billig. 

F11n var betydelig bedre, hele følelsen i bilen var at alt var satt ordentlig sammen. Knirket ikke noe i interiøret osv, slik det gjorde i x5n. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Ser flere og flere E-trond rundtom og den virker fin, men bilen er stor og likevel virker bagasjerommet litt så som så. 

Den er jo laget ut fra en fossilbil, slik at den har ikke elbilens (gitt at elbilen er laget som en elbil fra bunn) plassfordeler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...