Gå til innhold

Audi e-tron


Tony Soprano
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, fupsaker skrev:

Hvilket marked skal den konkurrere i? Samme som I-Pace fra Jaguar? Den er spennende, ja! 

Størrelse blir vel mellom Q5 og Q7.

Markedet blir vel det samme som I-Pace men tror att Audi får langt bedre finish/material/byggekvalitet.

Q7 er jo en helt fantastisk bil og kjøre btw😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Størrelse blir vel mellom Q5 og Q7.

Markedet blir vel det samme som I-Pace men tror att Audi får langt bedre finish/material/byggekvalitet.

Q7 er jo en helt fantastisk bil og kjøre btw😊

Sant, lov å håpe at Audi son begynner i samme området, min far har lyst på den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

De sidespeilene blir neppe overført til produksjonsmodellen.

Ellers er jeg selv spent på denne, til tross for at jeg ikke er noe særlig interessert i Audi sånn generelt. Jeg har mer tro på e-tron/Q6 eller hva enn den heter enn både Mercedes EQC og iX3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være en pessimistisk jævel, men må si meg enig i dette med kamera istedenfor speil. Får meg til å tenke på tog - man har gamle togsett fra 1969 bygd i Norge (Strømmen) som fortsatt går i trafikk der fører selv etter 50 år har god sikt bakover langs sidene med de "gammeldagse" sidespeilene, mens med forholdsvis nye "high Tech"-tog bygd i Sveits med kamera istedenfor sidespeil så ser man ikke en dritt bakover og alt er tåke, spesielt på kveldstid.

Og kjenner man VW rett legger de vel ned deleproduksjonen om 12-15 år slik at det er umulig å få tak i nytt speil (kamera) når andre eller tredje eier skal få bilen gjennom EU-kontroll. Eller de gjør som Mercedes - har lagerbeholdning på delene, men det koster to månedslønner pr side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott elbil, Tesla trenger litt konkurranse slik at de etterhvert går konk og de etablerte kan ta over markedet. Nå interesserer hverken Audi eller elbiler meg, men jeg vil nok også mene dette er den beste modellen nå. Mercedes kom jo også ut men ny elbil, usedvanlig stygg var den. Lurer på hva BMW somler med i dette selskapet. Eller det vil si, de gidder kanskje ikke legge så mye ressurser ned i en modell som de bare skal selge noen få tusen av i året med minimal margin. 

De speil kameraene er bare en gimmik, hvis det i det hele tatt blir tatt til produksjonsutgaven. Ser for meg ganske heftige reperasjons kostnader når di kjører av ett slikt speil, forsikringen kommer jo til å bli svine dyr for denne bilen. 

Nå høres jeg negativ ut, men det er for all del flott at slike modeller kommer. BMW kommer sikkert til å miste masse X5 kunder til denne (eller kanskje ikke ettersom X5 45e hybrid kommer med rekkesekser og 80 km el rekkevidde). Skal selv snart handle bil (BMW) i dette prisleiet, men jeg kommer til å velge den gamle men vel så utprøvde versjonen...fossilt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilene er bekreftet kommer som ekstra utstyr.

mer info her https://www.e-tron.audi/en 

Jeg solgte akkurat x5n og skal ha denne, tror og håper at det blir veldig bra. Lansering av bilen er tidlig neste uke, så da forventes all info å komme på bordet.

leveranser for første kundebiler er sagt q1 neste år, så håper å ha bil i til påsken 2019.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, flobben skrev:

Speilene er bekreftet kommer som ekstra utstyr.

mer info her https://www.e-tron.audi/en 

Jeg solgte akkurat x5n og skal ha denne, tror og håper at det blir veldig bra. Lansering av bilen er tidlig neste uke, så da forventes all info å komme på bordet.

leveranser for første kundebiler er sagt q1 neste år, så håper å ha bil i til påsken 2019.

 

 

 

 

Blir sikkert kjempegøy når man må erstatte speilene om de blir ødelagt. Er vel bare å lukke øya og dra master'n. Blir spennede å se hvordan de funker på sikt og om vinteren med store temp svingninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kult. :) Sidespeilene er kanskje dyr å bytte utenom forsikring om noen skulle smelle de av, men de var litt genial. Ifølge Audi kan de vinkles hit og dit som standard speil, man kan også zoome inn for å se bedre detaljer. Sjåføren kan velge tre hovedinnstillinger på speilkameraet: Motorvei, svinger og parkering. Tror det blir bra jeg, selv om det kanskje i starten er litt mye plunder (vanesak):) Finner man ut at det ikke funker så går vel Audi tilbake til vanlige speil igjen. Bang & Olufsen-anlegget ser jeg på som et must når man krysser av på ekstrautstyr. @flobben er spent på å høre om bilen når du får den. Opphavet vurderer nemlig også denne. :) 

e-tron-side-l.thumb.jpg.93b81a7de66891987ffe285b30081c47.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstig gjort at de faktisk viderefører dette med kamera speil til produksjonsmodellen. Men jeg er fortsatt skeptisk til kostnaden når dette feiler en gang, noe det vil gjøre siden dette er en Audi. 

Blir spennede å se nå den kommer, det jeg fryder meg mest over er som sagt at Tesla endelig får noe konkurranse fra noen som har mer peiling på å bygge bil 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...