Eystein Ose Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 (endret) Delepriser er vell stort sett likt på e28 og e34. Men greia er at skal man holde slike biler vedlike må man lære å skru selv. Man trenger ikke å kunne totalrestaurere, men litt basic må man lære seg. Tenker da skifte av hjullager, foringer, bremser osv er noe som er greit og ha kontroll på. Man finner absolutt alt på youtube, så litt research før man setter i gang så er det meste overkommelig. Og mestringsfølelsen man får etter på er virkelig det som gjør dette så gøy. Om man skal "restaurere" å fikse opp bil på verksted må man ha god økonomi og god tolmodighet. Dette gjelder både e28, e34 og alle eldre biler. Hadde ikke jeg kunnet skruet å fikset selv hadde jeg nok solgt e30, e36 og e91 å kun beholdt i3s’en Det som er etter min mening aller viktigst er å finne en bil som er bra for rust, og ikke har behov for lakkering. For dette er ting som man bør ha god kontroll på om man skal gjøre selv, og er svært dyrt å få gjort med fagfolk. Endret Mai 14, 2023 av Eystein Ose opeth84, sveigis og Mortenej reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 15, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2023 21 timer siden, Eystein Ose skrev: Delepriser er vell stort sett likt på e28 og e34. Men greia er at skal man holde slike biler vedlike må man lære å skru selv. Man trenger ikke å kunne totalrestaurere, men litt basic må man lære seg. Tenker da skifte av hjullager, foringer, bremser osv er noe som er greit og ha kontroll på. Man finner absolutt alt på youtube, så litt research før man setter i gang så er det meste overkommelig. Og mestringsfølelsen man får etter på er virkelig det som gjør dette så gøy. Om man skal "restaurere" å fikse opp bil på verksted må man ha god økonomi og god tolmodighet. Dette gjelder både e28, e34 og alle eldre biler. Hadde ikke jeg kunnet skruet å fikset selv hadde jeg nok solgt e30, e36 og e91 å kun beholdt i3s’en Det som er etter min mening aller viktigst er å finne en bil som er bra for rust, og ikke har behov for lakkering. For dette er ting som man bør ha god kontroll på om man skal gjøre selv, og er svært dyrt å få gjort med fagfolk. Ja, jeg tenker å få skrudd selv da jeg har fått kjøpt inn greit med verktøy og utstyr. På sikt burde jeg få tak i litt elektrisk verktøy så ikke armene blir helt ødelagt av skruing da jeg har erfart med E34 at diverse sitter skikkelig godt fast etter mange år. Den jeg har kikket på er veldig bra mtp lakk og rust, dog er prisen over 100 000 så er fortsatt litt i tenkeboksen her. Først og fremst bør TDSen selges før jeg kjøper. Men har kikket litt på E30 touring også som frister. Selv har jeg null erfaring med 3-serie så er ganske blank der når det kommer til svakheter etc på denne modellen. Kikket litt på gammel 7 serie men tror kanskje det blir i gamleste laget samt sikkert ikke like lett å få tak i deler til desse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 21, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2023 (endret) , Endret Mai 21, 2023 av opeth84 , Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 27, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2023 (endret) . Endret Juli 21, 2023 av opeth84 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Juni 13, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2023 (endret) . Endret Juli 21, 2023 av opeth84 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Juli 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2023 (endret) . Endret Juli 21, 2023 av opeth84 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Desember 7, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2023 Lite oppdateringer i det siste. Gått en liten smule lei. Iallefall litt info om noen skulle være nysgjerrig. Har omsider fått ordnet vinterlagring. Planen var opprinnelig til begge bilene men sånn ble det ikke, uten å ville legge til noe mer info om hvorfor. Først et lite bilde av en prøvetur da tdsen hadde stått litt. Dynamo må bestilles inn da den ikke lader. Dette får jeg gjøre neste år etter at bilen er hentet ut igjen og jeg får sjekket delenummer på dynamoen som står i bilen. Og etter bil er blitt parkert og lagret innendørs for første gang i mitt eie. Godt å slippe unna saltlaken. Får innimellom spørsmål om jeg vil selge både denne og touringen. Til de som lurer på dette - svaret er N E I 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Desember 7, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2023 Blitt en liten kjøretur med touringen på røde skilt. Selvom den hadde stått en stund, startet den opp som om den nettopp hadde blitt brukt. Det lover jo bra Skulle helst hatt denne også innendørs men det får bli en annen gang sveigis, M-jakob, Mortenej og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Desember 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2023 Flere bilder: Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Januar 3 Forfatter Share Skrevet Januar 3 Riktig godt nyttår! Om jeg har forstått det riktig, har denne fått status som veteran da det er 1994 modell? Noen som har erfaringer å dele om tips til veteranforsikring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Januar 3 Share Skrevet Januar 3 Meld deg inn i BMWccn så fikser jeg LMK forsikring til deg. https://www.lmk.no/forsikring/ Eystein Ose og opeth84 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mars 20 Forfatter Share Skrevet Mars 20 Generelt lite oppdatering på bilfronten her utenom at folk spør innimellom om jeg skal selge. Planen var å få sett mer på touringen i påska, men har klart å knekt kragebenet. Da blir det ENDA mindre bil fremover. Er litt innom og leser andre sine prosjekter her inne og kjenner det klør i fingrene å få gjort noe, men får smøre meg med tålmodighet. Inspirerende og motiverende å se hva dere får til med prosjekta deres! En liten tegne-hilsen fra meg fra sykesengen: Shattered, Ampera, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 20 Share Skrevet Mars 20 God bedring 🙏 opeth84 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet Mars 21 Share Skrevet Mars 21 Go' bedring opeth84 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mars 28 Forfatter Share Skrevet Mars 28 (endret) Oppstart av god-bilen. Klarte ikke å dy meg til tross for kragebenet. Deilig lyd på den, selvom det kun er 2liter Legger ved en liten video under oppstart Snapchat-561688332.mp4 Endret Mars 29 av opeth84 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå