Shattered Skrevet Mars 28 Share Skrevet Mars 28 Her var det ikke mindre enn et helt år siden jeg har vært inne. Gøy at bilene blir kjørt litt med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mars 28 Forfatter Share Skrevet Mars 28 9 minutter siden, Shattered skrev: Her var det ikke mindre enn et helt år siden jeg har vært inne. Gøy at bilene blir kjørt litt med Hehe en liten stund siden da Ja, disse bilene må brukes når man får tid. Er nok litt diverse rust som skjuler seg under skjørtene på touringen, som må tas. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet April 3 Forfatter Share Skrevet April 3 Når man er sykemeldt og ikke kan holde på med bil, ble det en litt annerledes påske i år. Satser på at det er greit med litt bilder som ikke er bilrelatert denne gangen. Ble en tur til Runde. Var oppholdsvær men blåste en god del. Gikk heldigvis greit å gå og kom meg helskinnet ned igjen også 😆 Håper dere alle har hatt en fin påske! Litt bilder fra turen: Ingen, GtiGtr og viggo E34 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet April 30 Forfatter Share Skrevet April 30 (endret) Kjedelige dager for tiden med krageben som må bli bedre og fysiotimer, så har kjøpt meg selv en "trøstegave". Kommer sterkere tilbake. Er fryktelig i tenkeboksen om jeg skal la Tdsen stå, siden den endelig står innendørs, og begynne på touringen. Endret Mai 1 av opeth84 . viggo E34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 1 Forfatter Share Skrevet Mai 1 (endret) 1.mai og amcar treff på Sunnmøre.Ble tatt masse bilder av mye amcar, men gøy å se litt andre type biler også. Bl.a en E32 740i manuell og Porsche 912 og diverse knall tøffe Opel modeller😀 Ble en tur til Runde også og omegn. Endret Mai 1 av opeth84 Bilder Olaandref, Ampera, skoglund og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 2 Forfatter Share Skrevet Mai 2 Litt stemningsbilder Mer bilder og tekst kommer:) Olaandref, viggo E34, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 6 Forfatter Share Skrevet Mai 6 Fikk hjelp av en god kompis, som fikk veldig arbeidslyst da han såg touringen min igjen. Sparte kanalene da dette er gammel bil og de er jo kjent for å ruste. Heldigvis gikk verktøyet mitt akkurat til å kunne heve bilen fremme. Fikk sett litt ved venstre fremhjul og det blir å bestille inn nye klosser fremme og glidebolter. Mangler pakning ved ene glidebolten. Bremsebeholderen har antageligvis blitt fylt til randen av tidligere eier ( 🫠😅 ), så denne skal flushes og blø bremsene. Tror vi fant feilen som gjør at hjulet beveger seg litt ved bremsing. Deler skal iallefall bestilles inn og gå over diverse foringer. Mulig et stag må skiftes også. Fikk sett litt under bilen i farten mens vi holdt på-ikke beste bildene da kragebenet ikke er helt samarbeidsvillig fortsatt. Ser litt bak bremseskiva at det er litt rust under kanalskjørtet. Tror ene jekkfestet kan være gåen. Vet bedre når skjørtet er demontert. Ble ikke store jobben-var mest for nysgjerrigheten. Ampera og oledra reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 19 Forfatter Share Skrevet Mai 19 (endret) Tror ikke det hadde skadet med deler til bakluka heller. Blir litt for dumt å ha noe slikt liggende. Tenker å få kjøpt inn gassdempere til panser for både tds og touringen, så sant de ikke koster skjorta nye? Har enda ikke fått gjort noe med bensinlekkasjen, men ikke vært noe problem med mindre man fyller over 60 liter. Blir i så fall en quick fix med slange og klemmer. Usikker om denne hadde originalt vanlig dempere bak eller nivåregulering. Står iallefall Bilstein dempere bak nå,. men sitter noe lavt i forhold til fronten. Tipper dette vil bli mangel ved eu kontroll. At venstre forhjul beveger seg endel under bremsing, tenker jeg et verksted for se på. Men jeg vil iallefall gå over calipere,glidebolter og klosser, slik at jeg i det minste får gjort noe selv. Noen som har tips til hvor man kan få tak i spacere og hvordan man måler/finner ut riktig mål man trenger? Samt senterringer som passer til Oz Ceres felgene mine. De har ET15. Endret Mai 19 av opeth84 . sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 20 Share Skrevet Mai 20 Kragebein og defektene der er ikke bra og god bedring . Bytt kasterstag og bærearm og du er kvitt bevegelse når du bremser Tor Magne. Som tidligere nevnt så får du skaffet spacere overalt så det er det minste problemet . På Finn .no bugner det av de.😊 Senterringer får du kjøpt der de selger felger . Om der har vært nivåregulering så ser du det om der er ekstra rør bak eller om akkumulatorene står der enda bak . opeth84 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 20 Forfatter Share Skrevet Mai 20 (endret) 1 time siden, sveigis skrev: Kragebein og defektene der er ikke bra og god bedring . Bytt kasterstag og bærearm og du er kvitt bevegelse når du bremser Tor Magne. Som tidligere nevnt så får du skaffet spacere overalt så det er det minste problemet . På Finn .no bugner det av de.😊 Senterringer får du kjøpt der de selger felger . Om der har vært nivåregulering så ser du det om der er ekstra rør bak eller om akkumulatorene står der enda bak . Takk for det! Er heldigvis mye bedre nå, men bør allikevel ikke begynne å holde på for mye med bilen fordi om xD Beklager - ting går litt i glemmeboka her, da det har blitt lite bilrelatert i det siste. Men kanskje like greit å la verksted bytte dette. Tror ikke jeg har verktøy til denne type jobb, eller? Senterringer hadde de ikke der jeg bytta dekk sist, og de mente det ikke fantes til mine felger i målene jeg trengte. Mens en kompis av meg mener at det finnes, så derfor ble jeg usikker på hva som er riktig. Tenker jeg tar med meg en felg til et annet felgfirma og ber de sjekke opp senterringer. Blir uansett ikke å sette på spacere før bilen er eu godkjent igjen , men hadde vært fryktelig kjekt å sett om jeg får det til å passe uten at det rubber fremme Spacere har jeg funnet flust av til salgs og det ser ikke ut til å være så ille pris på dette. Får sjekke opp med delenummer mtp casterstag og bærearm, så det blir kjøpt inn riktig deler. Ser ut til at de kommer komplett med pakninger installert også? Iallefall utifra bilder fra nett. Da burde vel jeg klare å få bytta dette selv, med mindre de sitter dønn fast Endret Mai 20 av opeth84 . sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 20 Share Skrevet Mai 20 Om du har skrudd lite ,så kan jeg garantere at disse foringene /stag ikke er noe å begynne på .. Sitter dønn og fort å runde bolter og muttere ,så dette er nok verkstedmat for deg . Med mindre du har en venn som kan hjelpe deg 😊 Det er to stag du bør bytte foran Tor Magne på den siden det er slark . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 21 Forfatter Share Skrevet Mai 21 På 20.5.2024 den 13.34, sveigis skrev: Om du har skrudd lite ,så kan jeg garantere at disse foringene /stag ikke er noe å begynne på .. Sitter dønn og fort å runde bolter og muttere ,så dette er nok verkstedmat for deg . Med mindre du har en venn som kan hjelpe deg 😊 Det er to stag du bør bytte foran Tor Magne på den siden det er slark . Jo takk, det merka jeg fort etter litt Google og youtube søk 😅🤣 Om jeg ikke får hjelp,blir det garantert verksted som får ta seg av jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet August 12 Forfatter Share Skrevet August 12 (endret) Endret August 26 av opeth84 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet September 3 Forfatter Share Skrevet September 3 Oppstart og felgbytte gjort. Klar for EU kontroll samt sårt trengt tlc på touringen. Shattered og viggo E34 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Oktober 17 Forfatter Share Skrevet Oktober 17 Dabbet litt av her, samt ser mindre som følger emnet (forstår den godt), men allikevel spørsmål om update, så da får jeg skrive noen ord: Tds'en står fint der den er og fortsatt ikke til salgs. Var innom tanken en stund tilbake å gå over til E28, men Tds'en blir nok et altfor stort savn til at det blir en realitet. Også mtp hva folk har bydd kontra hva andre har lagt ut sine til salgs for. Siden dette er en jeg har lagt endel penger i, vil denne bli spart mtp vinterbruk. Touringen blir prioritert fremover og vil få litt tlc. Mer sier jeg ikke, så stay tuned for en oppdatering senere Shattered og viggo E34 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå