Saltkjelen Skrevet Juni 4, 2017 Share Skrevet Juni 4, 2017 Sliter med at det kommer inn vann på passasjersiden under hanskerommet på en 2011 F11. Har for så vidt søkt meg frem til at dette ser ut til å være nokså normalt, men at ingen helt har oversikt over hvor dette kommer fra. Bilen har panoramatak, så det første som slo meg var naturligvis tett drenering. Vannet kommer imidlertid inn om jeg spyler med hageslangen langs høyre side (passasjersiden) av frontvinduet og har fundert om vinduet ikke er helt tett. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 4, 2017 Share Skrevet Juni 4, 2017 Bmw har vel aldri heilt klart å få til det med tetning inne i dører. Kan det være fuktsperren som har løsna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2017 Jeg har sjekket fuktsperren, og denne er intakt hele veien rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Juni 4, 2017 Share Skrevet Juni 4, 2017 Du har sjekket dreneringen i motorrommet rett under frontruta også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2017 Er det rett under plastikkdekslene under frontruten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 5, 2017 Share Skrevet Juni 5, 2017 (endret) Åpne panseret, øverst i hvert hjørne er det en fordypning hvor vannet renner ned. I min bil er det en rist som kan løftes opp for å rense. Samler seg mye løvblader der som tetter dreneringen. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være årsaken til at det renner inn i hanskerommet, men jeg hadde samme problem på førersiden, og det forsvant på mystisk vis etter rensing av dreneringen. Vannets veier er uransakelige. Hvis du har sikringsboksen bak hanskerommet, så kan det være et gjennomføringshull til motorrommet derfra. Endret Juni 5, 2017 av Basse Lusk Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2017 Mange takk. Da kikker jeg litt og kommer med en tilbakemelding om ting bedrer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 6, 2017 Share Skrevet Juni 6, 2017 Kan også være ett rute bytte som er dårlig utført, det kan også føre til at vann kommer inn bak dashbordet. Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2017 Mistenkte først frontruten jeg også, men ser ut til at denne ikke er synderen. Det ser ut til at jeg har funnet synderen som er dreneringen under frontruten. Ved spyling og denne dekket over rant det ikke noe inn i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 1, 2017 Forfatter Share Skrevet August 1, 2017 Ettersom alle tråder uten avslutning med løsning på problemet er fryktelig irriterende, kan jeg i hvert fall gå frem som et godt eksempel med å komme med løsningen. For vårt vedkommende var det frontruten som var problemet. Tydeligvis mangelfull liming/dårlig liming av noe slag i bunn av ruten. Walkabout, Hawkon88, ///M-ini95 og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå