Iste Skrevet Juli 3, 2017 Share Skrevet Juli 3, 2017 Hei, Har fått tak i meg en billig 2009modell 525 xdrive som har noen mangler. 1. Ac virker kun når bryteren merket med MAX er på. Når denne skrues av så blir det ikke kaldt i bilen. Noen som har tips til fix på denne? 2. Har kast i skivene foran, store vibrasjoner ved nedbremsing. Har sett litt på tyske sider og funnet Zimmermann skiver, noen med erfaringer om de er bra, eller om det finnes noen andre som man vet er bra? 3. Den siste, og antagligvis den dyreste feilen. Ved pådrag, eller kjøring i sving e.l. Så får jeg 4x4,dsc, abs failure. Dette skjer ved "innkobling" av 4x4. Har lest litt rundt om at det mest sannsynlig er actuator motoren til transfer boxen. Noen som har denne liggende, eller vet om man kan få kjøpt løse deler til denne? Ny var svindyr!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 4, 2017 Share Skrevet Juli 4, 2017 (endret) 1. Sjekk innstillinger i idrive om det er satt på kaldt. Evt bør du kanskje du ta en AC service. 2. Sjekk også forstilling da dårlige casterstag er gjenganger på disse bilene, dårlige foringer i forstilling. ...Zimmer og Bosch er innafor. 3. Det kan være så mangt. Du må ta en diagnose og så ta det derfra. Ellers blir det bare gjetting. Endret Juli 4, 2017 av Reef89 Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iste Skrevet Juli 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2017 Har lånt meg feilkodeleser i dag så skal ta en titt. Alt er tight og fint i forstilling så det er sjekket ut. Hvordan får jeg justert ac i idrive? Den blåser iskaldt når max bryteren står på så tviler at det er noe feil med ac. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 4, 2017 Share Skrevet Juli 4, 2017 Det siste kan og være pga forskjellig rulleomkrets på dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 4, 2017 Share Skrevet Juli 4, 2017 Du går bare inn i menyen og finner justeringer for luft. Bildet fra Google, men om strekene dine er fulle på rød, blåser det ikke mye kaldt. Mange som har "brent" seg på den der. Iste, EvenH og Shattered reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iste Skrevet Juli 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2017 Der hjalp du meg i hvertfall med klima problemet. Nå blåser det kaldt igjen. Tusen takk 👍 Hawkon88 og Reef89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juli 4, 2017 Share Skrevet Juli 4, 2017 2 timer siden, Iste skrev: Der hjalp du meg i hvertfall med klima problemet. Nå blåser det kaldt igjen. Tusen takk 👍 Tok meg ca 3 måneder å finne den funksjonen selv! var kjekt å vite om når det blir varmt Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 4, 2017 Share Skrevet Juli 4, 2017 10 timer siden, Iste skrev: Alt er tight og fint i forstilling så det er sjekket ut. Det er casterstags foringene dine. sondre, And-reas og Hawkon88 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenH Skrevet Juli 4, 2017 Share Skrevet Juli 4, 2017 3 timer siden, Reef89 skrev: Du går bare inn i menyen og finner justeringer for luft. Bildet fra Google, men om strekene dine er fulle på rød, blåser det ikke mye kaldt. Mange som har "brent" seg på den der. Vet du om dette fungerer på E90 også? Finner bare luftmengde i den menyen, ikke temperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet Juli 4, 2017 Share Skrevet Juli 4, 2017 Har ikke E90 temperaturjusteringen mellom ventilene midt i dashbordet? Hawkon88, Marius2002 og EvenH reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 4, 2017 Share Skrevet Juli 4, 2017 10 minutter siden, Eselfjes skrev: Har ikke E90 temperaturjusteringen mellom ventilene midt i dashbordet? Korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iste Skrevet Juli 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2017 4 timer siden, TRF-Racing skrev: Det er casterstags foringene dine. Bilen var eu ok for 1 mnd siden og jeg greier ikke å se eller kjenne noe slakk? Har prøvd med brytespak men ser ikke ut som om den flytter noe på seg. Er det kjent at det er vanskelig å få provosert fram dette. Ser man det kun på hylsa når staget er ute? Får lånt meg en måleklokke i morgen slik at jeg i hvertfall for sjekket skivene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iste Skrevet Juli 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2017 Har i hvertfall fått lest av noen feilkoder i dag.Noen som har no tips? De 2 som kom opp var 5e27 DSC Wheel Speed Front left. Og 55c6 wheel speed 0xce errorr,reciever vtg transmitter DSC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Juli 5, 2017 Share Skrevet Juli 5, 2017 14 timer siden, TRF-Racing skrev: Det er casterstags foringene dine. På min e39 vel og merke så var symptomet likt og som TRF-Racing skriver var det casterstag foringene. Ved kast i skive så bør du kjenne svak bevegelse på bremsepedalen ved i fart (gjerne over 60 km/t) forsiktig touche bremsen, uten å bremse. Casterstagforingene får min stemme. Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 5, 2017 Share Skrevet Juli 5, 2017 Det kan være vanskelig å få sjekket casterstagene skikkelig. Hvertfall på e53. Jeg hadde min på eu nettopp, og da konkluderte mekanikeren med kast i bremseskivene, helt til jeg ba han sjekke en gang til. Hvis ikke bremsepedalen pulserer, er det ikke kast i skivene. På min ser foringene helt fine ut, men gummien har sluppet stålet. Eu-kontrollen bør du ikke bruke som noe annet enn en pekepinn på feil. Det er en test mange mekanikere tar litt lett på. Øyvind.J reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå