Gabz Skrevet April 23, 2018 Forfatter Share Skrevet April 23, 2018 Ah, okei. Ja, mye mulig det. Min er ikke så ille enda, men har sett at den svetter en del så greit å få det gjort først som sist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 26, 2018 Forfatter Share Skrevet April 26, 2018 Kom inn en pakke fra Koed allerede tirsdag som jeg fikk hentet idag. Her lå det litt snacks. Straks klart til montering. Slik. Bare få det inn i bilen nå. Få inn den litt mindre kameraten min igjen for å stramme boltene bak. Og fort ble dette..: Til dette: På igjen med bagasjeromsbekledning. Bytte stabstag-armene som åpenlyst var klare for utskiftning.. Good riddance.. Meeeen selvsagt kan jo ikke ting gå etter planen siden det er min verden det er snakk om. Hjulboltene var for korte for de nye hjulene.. Såå da står bilen enda i bukken til i morgen. Skal få kjøpt noen bolter i morgen tidlig så burde jeg forhåpentligvis få mulighet til å stikke innom verkstedet og få den montert og på bakken ila dagen. danskiii, Mathiseen, Designer og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 27, 2018 Share Skrevet April 27, 2018 Dette blir andre boller! Det ventes i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 27, 2018 Share Skrevet April 27, 2018 så søtt med trommel bremser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 29, 2018 Forfatter Share Skrevet April 29, 2018 Dagen etter forrige økt ble det tur til GS for å skaffe forlengede bolter. De hadde heldigvis akkurat nok 40mm bolter på lager, og det var jo perfekt. Satt veldig pent i felgen også. Meeeeen det subbet en del bak.. (det utvendig i bua der er bare litt gammel tectyl) Så da var det bare å ta de av igjen fram til jeg får valset bak. Har fått time 10. mai for å ta meg av det. Så da ruller vi steelies foreløpig. Men høyden ble jo ganske fin! Skulle vært litt lavere foran for å matche bak, men om det ikke setter seg så mye mer så går det jo an å bruke senkeskåler eller noe. Før/etter: Rent kjøremessig er jeg også utrolig fornøyd med senken. Den fjernet mye av krengingen og båt-følelsen til bilen, fikk den mye mer plantet og stabil på veien, men beholdt likevel utrolig mye av komforten. Tar fortsatt ujevnheter i veien som en drøm. Merkes ikke at den er senket sånn sett, faktisk. Kjennes bare oppgradert ut. Gleder meg bare til å få på felgene nå. Må også si fronten ble mye ryddigere kun ved lakkering av leppen og dekslene. Før/etter: MEN! Selvfølgelig kan jo ikke ting bare gå bra når det gjelder meg, må jo alltid være noe! Så på en kjøretur i går så begynte den 40-50 mil gamle, dyyre bensinpumpa å bråke litt. Og så ble det en del høyere. Også begynte den å fuske litt. Også mer. Også kvelte den seg. Starta opp igjen fint, men var litt fuskete enda.. Også kvelte seg igjen. Lurer på om pumpa kanskje har tettet seg med dritt fra gammel bensin eller noe, er ikke sikker. Så for sikkerhets skyld ble det å hente den på henger og levere den på et lokalt verksted som skaffet og monterte pumpen i utgangspunktet, slik at de får tatt en titt, så får vi se. Faens surt, får håpe det ikke er for ille. Kjekt å ha snille kompiser med trekkbiler når man eier gammel BMW 😅 BjornarHS og danskiii reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 29, 2018 Share Skrevet April 29, 2018 Ble nice med litt senk ja! Får håpe problemet bare er en liten bagatell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet April 29, 2018 Share Skrevet April 29, 2018 Ser ut som de fjærene senker litt jevnere enn H&R Tror jeg hadde bygget om til en pumpe, istedenfor å sette inn en ny høyttrykkspumpe. Er vel TRE som er pupulært på disse bilene men Walbro passer også, så vidt jeg har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 29, 2018 Forfatter Share Skrevet April 29, 2018 @Freakshow Ikke sant? @Daniel. Veldig! Ja, får krysse fingrene.. @Eselfjes Ja, så visst sånn ut. Også bra senk for pengene. Hmm, er det omfattende prosess det da? Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet April 29, 2018 Share Skrevet April 29, 2018 Det ser ikke så veldig vanskelig ut, men jeg har utsatt det selv, så jeg har ikke noe erfaring med det. Her står det en del. Du trenger en slik en også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 29, 2018 Share Skrevet April 29, 2018 Ble strålende bra dette @Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet April 29, 2018 Share Skrevet April 29, 2018 Høyden ser helt riktig ut, riktig kompromiss imellom komfort og "stil" 😎 Håper at det er bare en bagatell dette med pumpa ellers så er det vel like greit å "oppgradere" som @Eselfjes påpeker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 29, 2018 Forfatter Share Skrevet April 29, 2018 Takk boys! Ja, er veldig fornøyd med senken sånn sett. Var redd for at jeg ville "ødelegge" bilen både respektmessig og komfortmessig med senk, men dette ble jo perfekt kombo. Ja, får se hva verkstedet sier når de får sett på den. Ellers er det ikke umulig at det kan bli en liten oppdatering på systemet der så vi slipper noe slikt igjen. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 14, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2018 Får kjøre en oppdatering her på E28en. Vi avsluttet jo sist med mistenkt gåen bensinpumpe. Etter feilsøking hos verksted så var det bensinfilteret som var synderen, da det hadde tettet seg opp med rusk fra bensinen. Mye mulig tanken har rust innvendig og at det ikke bare er dårlig bensin etter den sto langvaring i ro som foråsaket så mye rusk, så jeg tenkte å få tak i en bra tank og få den byttet. Byttet iallefall også bensinfilteret og kjørte en flaske med dyserens-middel i tanken. Lite til ingen fusking som jeg har lagt merke til nå, men noen få ganger merker man enda at det nupper litt så jeg mistenker at pluggledningene også burde byttes da de ser veldig gamle ut. I tillegg så var det jo denne blårøyken som hadde oppstått. Dette ble jo ganske ille like etter at den pumpelyden kom sist. Mulig filteret tettet seg og at motoren jobbet så hardt at ventiltetningene har tatt kvelden? For den bruker også en god del olje nå (obviously). Det kan jo forsåvidt være stempelringer også, men det hvis det skulle være tilfellet så tror jeg ikke at jeg tør å begi meg ut på det. Så planen nå er egentlig å få byttet tank, ventiltetninger og pluggledninger. Hvis det da blir bra så er jeg veldig glad, men om ikke så gir jeg opp egentlig. Har nylig gått inn for å kjøpe leilighet også, så greit å bli kvitt bilen før den sluker alt av penger jeg har som egentlig må til viktigere ting. Men valsetimen min kom jo også her om dagen. Så da var det å få bilen vasket godt først. Så cruise en fin omvei til verkstedet Framme hos Valsemesteren som jeg også brukte på 520Den min. Fantastisk flink og ordentlig kar som anbefales. Han fikk valset begge sider bak og ryddet fram ca en god cm med klaring ekstra uten å pushe noen grenser. Fikk også penslet over alt med tjukk og fin tectyl. Så var det videre til verkstedet for å montere BBSene. Og slik ble det. Men! Det subber enda bittelitt bak. Ikke ille i det hele tatt eeegentlig, da dette er merkene i dekket etter å ha kjørt en god strekke: Men jeg synes det er helt uaktuelt å subbe eller på annen måte kjøre jallaløsninger på en bil som dette. Og jeg er ekstremt lei av å tulle og styre med den bilen her nå, så jeg lurer på om jeg bare skal drite i de hjulene og kjøre på med originale steelies igjen. Så kan jeg heller ha på kapslene fra vinterhjulene. Da får jeg et mye ryddigere og originalt oppsett som likevel skiller seg litt ut Hentet kapslene ut fra lageret mitt slik at de er klare iallefall. Så da oppsummert er planen nå: -Få på originale stålfelger med kapsler -Godkjenne senkesettet -Bytte ventiltetninger -Bytte bensintank -Bytte pluggledninger Hvis dette funker fint og alt går i boks så er jo allting forsåvidt greit (lommeboken er ikke helt enig, menmen). Om ikke så gir jeg opp og bare selger den som den står. Men nå er det blitt ganske høy risiko for salg uansett når den blir "ferdig" med disse planene, da jeg må prioritere leilighetskjøpet og det da er relativt ubeleielig å eie 3 biler. I tillegg er jeg nå ganske oppgitt og lei av hele bilen, mister jo fort gleden med den når det ALLTID skal være noe. Så vi får se. Om den selges så skal jeg iallefall være veldig kresen på kjøper. Får iallefall avslutte med et stemingsbilde fra plassen her. Werther, fxslin, ///M-ini95 og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 30, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2018 Da var 530D ute til salgs. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121405075&fks=121405075 Ellers skjer det ikke så mye akkurat nå. Fått kjøpt en rustfri bensintank til E28, så nå er det vel snart å få levert den til verksted og få tatt det siste. Ellers har den bare fått seg en luftetur siden sist. Har også hentet ut MX5'en fra lagring så den har fått kjørt mye nå. Utrolig deilig å ha den ute igjen ///M-ini95, Designer og fxslin reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Mai 30, 2018 Share Skrevet Mai 30, 2018 Må være digg å ha MX5'ern ute nå med slike dager vi har for tiden!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå