Gå til innhold

Gabz' garasjetråd


 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, sveigis skrev:

Dæven å du handler biler :).

E34 er jo i mine øyne en av de fineste 5 serien som finnes spør du meg .

Og skjønner at du vil ha en.

Lette å skru på og lite som skal til for å få fine .

Jeg liker absolutt alt av 5 serie men se nøye på det bildet du har lagt ut oppe her ,

Her ser du det klassiske foran ,kontra "nymotens former "  som e39 kom med.

Å du gud bedre hvor skuffet jeg var da E39 kom i 96 ....

Men nå er den nydelig :)

Jeg er en av de som hater preface-fronten til E39 over alt i verden. Synes den bare er trist (ræva også, men spesielt fronten! ). Men facelift-lykter (gjerne fanger også) hjelper noe veldig på utseendet😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja..

Men jeg er en av de som som faktisk liker en original urørt pre face e39.

Hadde lett tatt en sånn.

Synes ofte det ser så "rotete " ut det som mange gjør desverre.

Men de siste e39 er jo veldig fine som de er og spesielt den Freakshow har.

Den er sånn min e39 hadde sett ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, sveigis skrev:

Hehe ja..

Men jeg er en av de som som faktisk liker en original urørt pre face e39.

Hadde lett tatt en sånn.

Synes ofte det ser så "rotete " ut det som mange gjør desverre.

Men de siste e39 er jo veldig fine som de er og spesielt den Freakshow har.

Den er sånn min e39 hadde sett ut :)

Personlig er jeg mest glad i m-utgaven (bilen til djwik) kontra noe som helst på e39. Men det var egentlig helt tilfeldig at det ble e61 med m-sport. Jeg skulle jo ha e39 igjen, etter min ikke gikk gjennom eu osv. Men så ble det tilfeldigvis en sånn, som tilfeldigvis hadde m-pakke. På e61 synes jeg egentlig ikke det har like mye å si som på e39. Men e34 synes jeg ikke det er så viktig med m-front, bare blinklysa er hvite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Haha, ja, har blitt noen nå. Men fikk E34'en til hyggelig pris så tenkte det kunne være en grei innvestering ettersom jeg ikke har noe fast inntekt ellers for tiden. Ja, de er helt fantastisk pene. E34 M5 har jo vært en av de største drømmebilene i mange år, men i likhet med E38 har jeg aldri kommet meg fram til å handle en fin en. Men er ikke noe å legge lokk på at jeg ikke har plass eller penger til det nå, så får vente. Nå har jeg jo E28 som jeg egentlig ikke har lyst til å selge med det første. Får se, bli kvitt deler fra E34 og få ferdigstilt og solgt E39 så nærmer vi oss noe :) Designskuffelse er jo noen ganger som du sier. Mange som var veldig skeptiske til E60 når den kom ut også, men sånt vokser på folk. Likte ikke E60 for noen år siden selv, men nå elsker jeg den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,er ikke like lett å drømme om ting og realisere bestandig :).

Når det gjelder design ,var faktisk e6x den eneste 5 serien jeg falt pladask for i voksen alder.

Den fronten er så bra synes jeg :).

F1X er og en 5 serie som bare datt rett på meg ,veldig fin.

Det å skaffe biler enn har lyst på ,da må enn ofre litt .

Hadde jeg hatt plass og tid,skulle jeg kjøpt billig biler ,fikset opp og solgt .

Men med rekkehus,familie osv ,er det ikke lett .

Dessuten ,står datteren min for tur til bil og da må jeg vente.

Jeg kommer nok til å kjøpe en e28 ,21 som er sånn tålig nå ettethvert ,da jeg ikke kan begynne på no stort .

Den e39en din ,skulle jeg likt å vite pris på ny som stv.

Var nok en hårete kakse som cashet ut en sånn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig hentet opp høyttrykkspyleren hit slik at E28'en kunne få litt oppmerksomhet. Og det trengtes for å si det sånn. Lå en hinne med dritt over hele bilen, samt dritt i sprekker, kriker og kroker her og der. Bærte preg av å ha stått under et tre i flere måneder.

1.thumb.jpg.4c38dedbaac7fb6c2e5548dbde06892e.jpg

2.thumb.jpg.177b31463fa736f85ec4e3af5170c6b4.jpg

3.thumb.jpg.c4e832b239c62d3548daaba538d6f97c.jpg

 

Her ser dere hvor stor forskjell det var etter bare en omgang med høyttrykkspyler.

4.thumb.jpg.2cd4af09ee03a1fe0644c373ea4a637d.jpg

 

Dro så fram den mandigste (og eneste) bøtta jeg hadde, en grei bilsjampo og en mikrofibersvamp klart for håndvask.

5.thumb.jpg.ce4bcb7aff7d0f19f873654c3d518f06.jpg

 

Og en time eller to senere var det rent gitt!

6.thumb.jpg.5c04518dd273b402e00b189143afb206.jpg

 

Massiv forskjell her i forhold til tidligere, ja!

7.thumb.jpg.3ccde80b2f0a310ed3b72fe4e455bf6d.jpg

8.thumb.jpg.7e6e8d93afd021e3f40cb0b4abd5dfe9.jpg

 

Digg med ren bil (og samvittighet) igjen :) (øverst på bakdør osv. er vannrester, ikke møkk)

9.thumb.jpg.e42674ca008cda667277f14208259518.jpg

Skal nok få en polering og voks etterhvert som den blir klar, men da kan den hvertfall få stå på plassen her med litt mer verdighet. 

 

Ellers fikk jeg byttet glasset i ene sidespeilet på E39'en som tidligere eier av en eller annen merkelig grunn hadde sotet?!

10.thumb.jpg.95eb7851d4a20cf500f04bd007766a86.jpg

11.thumb.jpg.505c57ffaafdb46da5a3f9e60d0c85e6.jpg

 

Også har jeg fått kjøpt meg våtstøvsuger og damprenser klart for interiøret i E39en. Biltema-produkter men har hørt at de fungerer bra. Om ikke så får jeg bytte de og handle fra Karcher. 

12.thumb.jpg.cc74beb87462567a2deefff7c09f1f0b.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at huset der jeg bor skal selges, så må rydde bort litt på plassen her. Slang inn stoffinteriøret igjen i E34 og selger den billig mot rask handel. Synd å vrake den med så mye deler igjen. Eventuelt kan den fint fikses opp, er ikke største feilene på mangellappen. Ta gjerne kontakt om du kjenner noen som skulle være interessert :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103821957&fks=103821957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig her. Koed hadde noe problemer med levering av noen varer i bestillingen min, men de har lovt å sende ut pakken min i morgen. Monteres så fort jeg får tid når den er her. Jobber hver dag nå så har ikke vært noe spesielt med tid i de siste ukene uansett. E34 ble solgt etter et par-tre dager på Finn så er bare E39 igjen nå som skal selges. Må jo få tid til visning og EU-kontroll på dagtid en dag, og det er ikke barebare når både jeg og alle potensielle sjåfører jobber hver hverdag. Men vi får se! Så skal E28 dulles med litt mer med før den lagres for vinteren og MX5 blir bruksbil (når lappen er tilbake tidlig i januar). Så det er the 411 foreløpig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...